VYBERTE SI REGION

Matějovský: Nevyšlo to, ale neházím flintu do žita

Brno /ROZHOVOR/ - Královehradecký závodník Michal Matějovský bojoval o víkendu o vstupenku do příštího závodu mistrovství světa cestovních vozů.

22.6.2009
SDÍLEJ:

Michal Matějovský dojel v na Masarykově okruhu na 4. a 5. místě.Foto: DENÍK/

Závodit na domácí trati před domácím publikem je pro každého jezdce vítaná podpora. Nejen, že zná dobře skoro každý milimetr asfaltu, ale povzbuzování domácího publika ho dokáže vybičovat k výkonům na hranici možností.

Pro českého jezdce Michala Matějovského startujícího v Seat Leon Eurocupu za španělsko-českou stáj Sunred-BRT bylo takovým podnikem víkendové klání na Masarykově okruhu. Třiadvacetiletý rodák z Hradce Králové se neúspěšně pokoušel stát se králem víkendových závodů.

Ve dvou závodech prakticky na domácí trati jste dojel na čtvrtém a pátém místě. Jste spokojený se ziskem devíti bodů?

Ano, jsem. Ale věřil jsem si o malinko víc. Chtěl jsem bednu. Hlavní prioritou pro mě zůstává pravidelně dojíždět a bodovat. Snad to tak půjde i nadále.

Celkový vítěz závodního víkendu má šanci zúčastnit se příštího podniku mistrovství světa cestovních vozů. Ve Valencii jste byl hodně blízko, teď také. Nemrzí vás to?

Nevyšlo to, ale rozhodně neházím flintu do žita. Mám ještě před sebou další čtyři víkendy. Ještě je dost možností. Věřím, že to alespoň jednou vyjde.

V celkové klasifikaci jste po dvou podnicích na třetím místě. Jste spokojený?

Před sezonou jsem měl cíl pohybovat se do pátého místa. A to se mi zatím daří na sto procent. To je super.

Tréninky v pátek a v sobotu ovlivnilo proměnlivé počasí. Jak se v něm dařilo nastavit auto?

Pátek mi vůbec nesedl. Nebyly optimální podmínky. O den později už to bylo o trochu lepší, ale v kvalifikaci jsme se úplně netrefili do optimálního kola, takže z toho bylo až osmé místo.

Po startu ze čtvrté řady jste dojel těsně za stupni vítězů. Co bylo klíčem k úspěchu?

Především první zatáčka. V té se mi podařilo vyhnout se tlačenicím a protáhl jsem se o několik míst dopředu.

Jeden start je letmý, druhý pevný. Který vám více vyhovuje? A jak moc rozhodují o konečném výsledku?

Startovat vepředu je výhodné. Nejsou tam tak tvrdé souboje. Hodně to rozhoduje, ale žádný z nich nemám oblíbený. Jednou mi vyjde jeden, potom zase ten druhý (směje se).

V neděli jste odstartoval i dojel na pátém místě. Závod ale přerušila havárie dvou jezdců, po kterém musela na okruh sanitka. Rozhodilo to vaši koncentraci?

Neviděl jsem, jak se to stalo, ale je to nepříjemné. Navíc to byl můj týmový kolega. Bylo to jen pár kol po začátku, takže to nerozhodí tak moc, jako kdyby to bylo uprostřed nebo až ke konci, kdy je to hodně vyhecované.

Příští podnik absolvujete už za čtrnáct dní na trati v Portu. S jakými ambicemi odjedete do Portugalska?

Okruh vůbec neznám, takže si ho budu muset pořádně nastudovat. Poradí mi kluci, kteří tam už byli. Něco si najdu i na internetu. Jak tam přijedu, projedu si ho i na kole nebo kolečkových bruslích. A ambice? Bojovat o nejvyšší příčky. Snažit se co nejvíc nastudovat trať, abych do závodu šel maximálně připraven.

Autor: Tomáš Valaškovčák

22.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies