VYBERTE SI REGION

Mechanik Havlíček: Nová Abajova motorka? Z osmdesáti procent jiná

Brno – Téměř tři měsíce ještě zbývají, než motocykloví jezdci v Kataru odstartují nový ročník mistrovství světa. O jejich úspěších se ale rozhoduje už v těchto chvílích. Technici brněnského týmu Cardion AB Motoracing včetně specialisty na seřizování spojky Martina Havlíčka odstartovali minu týden v italské Boloni první ze svých pracovních směn. Při nich vzniká Ducati GP12, letošní závodní stroj Karla Abrahama v královské třídě MotoGP.

19.1.2012
SDÍLEJ:

Závodník Karel Abraham.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Co jste dělali při šestidenním pracovním pobytu v italské továrně?
Šroubek po šroubku, díl za dílem jsme připravovali dvě zcela nové motorky. Téměř totožný stroj jsme měli možnost vyzkoušet už v listopadu po posledním závodě ve Valencii. Přes velký počet změn oproti loňskému modelu jsme byli s motorkou po testech spokojení.

Před rokem jste do Ducati přijeli v roli nováčků. Jak vás přijali tentokrát?
Přivítání bylo ve velmi přátelském duchu. Po roční spolupráci tam máme o hodně víc kamarádů. I přes lehkou nervozitu spojenou s předsezonní přípravou nové modifikace nám každý rád vyšel vstříc, poradil a pomohl.

Setkali jste i s dalšími týmy používající stejnou značku?
Kromě nás tam byli mechanici továrního týmu Ducati, kteří mají na starost stroje Valentina Rossiho a Nicka Haydena. Na svých motorkách pracovali i technici satelitního týmu Pramac. Celotýdenní přípravu jako obvykle zakončily testy, kontrola veškerých funkcí a načítání technických dat. Tím vším musí před opuštěním firmy projít každý tovární speciál. Práce v takovém profesionálním prostředí je asi snem každého, kdo se pohybuje v motocyklovém světě. Já i moji týmoví kolegové jsme moc rádi, že můžeme být součástí přípravy ve vynikajících podmínkách.

Jak byste charakterizoval stroj, který v letošních Velkých cenách bude Abraham sedlat?
Jednou z největších novinek je vedle zvýšení objemu motoru na tisíc kubických centimetrů změna rámu. Ducati opustila dělený karbonový rám a přešla na hliníkový. Nové řešení má i zadní kyvná vidlice, převodovka, elektronika a také aerodynamika. Z osmdesáti procent to bude úplně jiná motorka.

Co z toho pro vás vyplývá?
Hlavně spousta práce a hledání. Vzhledem k novému podvozku a vyššímu výkonu motoru, který se se dnes pohybuje těsně pod hranicí 250 koní, nás čeká mnoho změn v nastavení a spousta dalšího zkoušení. Musíme prostě jezdci vyladit stroj co nejlépe.

Vaše práce ještě zdaleka neskončila…
Za týden odlétáme do malajského Sepangu k prvnímu letošnímu oficiálnímu testování týmů třídy MotoGP. Ve třech dnech na náročné trati a při teplotách kolem pětatřiceti stupňů chceme obě motorky důkladně vyzkoušet.

AMOS KREJČÍ

Autor: Redakce

19.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Betlémské světlo dorazilo do Brna. V neděli si pro něj lidé přijdou na Petrov

Brno – Jihomoravští skauti dovezli v sobotu večer do Brna Betlémské světlo. Do Evropy jej od osmdesátých let vozí letadlem z izraelského města.

Perníkový betlém? Snad nám ho děti na mši nesní, doufá žena organizující pečení

Vranovice – Zvedne vyzvánějící mobil a říká: „Pečení betlému? Není problém." Pětadvacetiletá Magdalena Vybíralová ve Vranovicích na Brněnskem organizuje vznik betlému, jenž bude celý z perníku.  

Vánoční dárky od obce? Obyvatelé dostanou kalendáře, plavenky nebo besídky

Nová Ves - Kromě Ježíška myslí na obyvatele obcí na Brněnsku také představitelé některých tamních radnic. Většinou lidé dostanou drobnosti vztahující se k obci a jejímu životu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies