VYBERTE SI REGION

Mičánkové jdou do boje o titul se třemi auty

Brno - Sbohem a šáteček. Tak by se dal charakterizovat start Antonína Charouze v sobotním šestihodinovém Epilogu, kterým na Masarykově okruhu vyvrcholí vytrvalostní mistrovství republiky automobilů divize 4.

13.10.2009
SDÍLEJ:

Sedmnáctiletý Tomáš Mičánek si na Masarykově okruhu ve vytrvalostním závodě Epilog odbude svoji závodní premiéru v mistrovství České republiky. Foto: archiv Tomáše Mičánka

Do seriálu započítají pořadatelé pořadí po úvodních třech hodinách, ve druhé polovině závodu půjde ryze o prestiž.

Ještě před svým brněnským loučením zaokrouhlil závodník a podnikatel Charouz počet svých mistrovských prvenství úctyhodnou čtyřicítkou. „Ta zahrnuje nejenom republikové tituly, ale i ty mezinárodní,“ upřesňuje Charouz, k jehož nejbombastičtějších manažérským kouskům patřil průnik Tomáš Engeho do formule 1.

Shodou okolností zůstává před Epilogem v sázce už jen titul třídy do 3 500 ccm. Seznam adeptů se zúžil na brněnské týmy Mičánek Motorsport a Šenkýř Motorsport, sázející na vozy německých kultovních značek Porsche, respektive BMW. „Naše šance už jsou spíš teoretické, ale stát se může samozřejmě cokoliv. Nasadíme tři bavoráky, jedním z nich bude nové auto, které jsme poprvé vyzkoušeli při Podzimní ceně. Jde konstrukčně o zcela jinou věc než ostatní u nás závodící vozy BMW. Odpovídá předpisům americké série Le Mans a určitě mu patří budoucnost,“ slibuje Robert Šenkýř.

I když „Mičánkovce“ dělí od vytrvalostního žezla už jen příslovečná píď, nehodlají v sobotu ponechat nic náhodě. „Přestože nám k titulu stačí po třech hodinách páté místo ve třídě, žádné pianko nepojedeme. Stejně jako při Podzimní ceně Masarykova okruhu se budu s Martinem Jermanem a Jirkou Janákem točit ve dvou vozech. Navíc náš tým posílí zkušená německá posádka, která pojede také na voze Porsche 997, ale s původním vyšším objemem motoru,“ hlásí lídr průběžného pořadí Jiří Mičánek junior.

Kdo v absolutním pořadí Epilogu vsadí na vozy Mercedes Benz specifikace DTM, neměl by prohloupit. První z těchto vozů budou pilotovat vedle zmíněného Charouze Janiš, Lacko a výborný Nizozemec Kox, za volantem druhého stříbrného šípu se vystřídají Slovák Konopka, Rakušan Lichtner Hoyer a pendlér Charouz.

Předběžná startovní listina největšího vytrvalostního závodu u nás, jehož premiéra zazněla na Masarykově okruhu před deseti lety, čítá bezmála šedesátku vozů včetně pamlsků s názvy Ferrari, Audi A4 DTM, Chevrolet Corvette, Pagani Zonda či Lotus Exige.

Šestihodinovku zahájí ve dvě hodiny odpoledne letmý start, cílem závodu v osm hodin večer budou nejodolnější vozy projíždět už za večerní tmy. Diváci mají vstup zdarma, stejně jako přepravu speciální autobusovou linkou 400 z Mendlova náměstí.

AMOS KREJČÍ

EPILOG 2009

Pátek 16.10.
9.00 – 20.10 Tréninky a kvalifikace
Sobota 17.10.
9.00 Závod Kia Picanto Cup
10.45 Warm up Epilog
11.45 Závod Kia cee´d Cup
14.00 šestihodinový závod Epilog
13.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies