Do seriálu započítají pořadatelé pořadí po úvodních třech hodinách, ve druhé polovině závodu půjde ryze o prestiž.

Ještě před svým brněnským loučením zaokrouhlil závodník a podnikatel Charouz počet svých mistrovských prvenství úctyhodnou čtyřicítkou. „Ta zahrnuje nejenom republikové tituly, ale i ty mezinárodní,“ upřesňuje Charouz, k jehož nejbombastičtějších manažérským kouskům patřil průnik Tomáš Engeho do formule 1.

Shodou okolností zůstává před Epilogem v sázce už jen titul třídy do 3 500 ccm. Seznam adeptů se zúžil na brněnské týmy Mičánek Motorsport a Šenkýř Motorsport, sázející na vozy německých kultovních značek Porsche, respektive BMW. „Naše šance už jsou spíš teoretické, ale stát se může samozřejmě cokoliv. Nasadíme tři bavoráky, jedním z nich bude nové auto, které jsme poprvé vyzkoušeli při Podzimní ceně. Jde konstrukčně o zcela jinou věc než ostatní u nás závodící vozy BMW. Odpovídá předpisům americké série Le Mans a určitě mu patří budoucnost,“ slibuje Robert Šenkýř.

I když „Mičánkovce“ dělí od vytrvalostního žezla už jen příslovečná píď, nehodlají v sobotu ponechat nic náhodě. „Přestože nám k titulu stačí po třech hodinách páté místo ve třídě, žádné pianko nepojedeme. Stejně jako při Podzimní ceně Masarykova okruhu se budu s Martinem Jermanem a Jirkou Janákem točit ve dvou vozech. Navíc náš tým posílí zkušená německá posádka, která pojede také na voze Porsche 997, ale s původním vyšším objemem motoru,“ hlásí lídr průběžného pořadí Jiří Mičánek junior.

Kdo v absolutním pořadí Epilogu vsadí na vozy Mercedes Benz specifikace DTM, neměl by prohloupit. První z těchto vozů budou pilotovat vedle zmíněného Charouze Janiš, Lacko a výborný Nizozemec Kox, za volantem druhého stříbrného šípu se vystřídají Slovák Konopka, Rakušan Lichtner Hoyer a pendlér Charouz.

Předběžná startovní listina největšího vytrvalostního závodu u nás, jehož premiéra zazněla na Masarykově okruhu před deseti lety, čítá bezmála šedesátku vozů včetně pamlsků s názvy Ferrari, Audi A4 DTM, Chevrolet Corvette, Pagani Zonda či Lotus Exige.

Šestihodinovku zahájí ve dvě hodiny odpoledne letmý start, cílem závodu v osm hodin večer budou nejodolnější vozy projíždět už za večerní tmy. Diváci mají vstup zdarma, stejně jako přepravu speciální autobusovou linkou 400 z Mendlova náměstí.

AMOS KREJČÍ

EPILOG 2009

Pátek 16.10.
9.00 – 20.10 Tréninky a kvalifikace
Sobota 17.10.
9.00 Závod Kia Picanto Cup
10.45 Warm up Epilog
11.45 Závod Kia cee´d Cup
14.00 šestihodinový závod Epilog