VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Michl: Důležité je nastavení auta. Pak přijdou výsledky

Brno /ROZHOVOR/ – V loňském roce se mu úvodní podnik mezinárodního mistrovství České republiky stal osudným. V posledním testu před premiérou zaskočila motor atraktivního vozu Dana Michla vážná porucha a Brňan poté okruhovou scénu vyklidil na celý zbytek sezony.

29.4.2011
SDÍLEJ:

Závodník Dan Michl.Foto: DENÍK/Attila Racek

O víkendové Jarní ceně Masarykova okruhu však předloňský sprinterský šampion třiapůllitrové třídy divize 4 nastoupí opět s puncem horkého favorita.

Okruhovou smůlu jste si v minulé sezóně kompenzoval závoděním do vrchu. S jakými výsledky?
Zvítězil jsem v obou regionech Evropského poháru vozů skupiny E1, navíc jsem se stal i mistrem České republiky.

Jak jste se připravoval na letošní rok?
Pracujeme na podvozku, kde podle mého názoru ještě pořád zůstává prostor pro zlepšení. Jinak na mém autě nedošlo k žádným významným změnám.

Váš nejen vzhledově zajímavý vůz budí dlouhodobě pozornost diváků i soupeřů. Co byste k autu prozradil bližšího?
Je to vůz Opel Speedster, ovšem po důkladné úpravě naší stáje Michl Motorsport. Vůz má americký třílitrový motor Hartley V8 o výkonu 430 koní. Bez náplní váží auto kolem 750 kilogramů.

Koho považujete letos ve své třídě za největšího soupeře?
Neodvažuji se tipovat. Může se stát, že konkurenci mít nebudu, ale také to, že pojede málo aut, zato rychlých. Díky tomu by byly souboje samozřejmě vyrovnané.

S jakou motivací vyrazíte v Jarní ceně do dnešních a zítřejších závodů?
Důležité bude dobře nastavit auto, nemít technické problémy a pěkně si zazávodit. Když se takhle všechno pěkně sejde, snad se dostaví i přední umístění.

Před chvíli jste zapochyboval, kolik vozů se na startu objeví. Je veřejným tajemstvím, že zákulisí divize 4 v posledních letech vře. Stejně tak se ví, že vozy specifikace DTM a vaše auto leží konkurenci hluboko v žaludku…
Ano, existují silné tlaky různých skupin závodníků na úpravu technických předpisů tak, aby vyhovovaly právě jim. S otcem jsme stavěli auto na základě předpisů, které ještě pořád platí. Takže nebudu zastírat, že podle současných předpisů se nám závodí dobře.

Situace však není dobrá. Co byste navrhoval k jejímu zlepšení?
V zájmu dlouhodobého navýšení počtu závodníků bude zapotřebí radikálně upravit technické předpisy směrem k nižším nákladům. Nemyslím si však, že současné snahy o zvýšení hmotnosti vozů by byly změnou, která by do ekonomicky příznivější koncepce zapadala.

AMOS KREJČÍ

29.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výstava brněnského technického muzea lákala na přehlídku historických hasičských vozů, vojenských aut i starých autobusů.
22

OBRAZEM: Vrátili se v čase. Na palubě historických autobusů

Ilustrační foto.

Bojují o fotbalové hřiště. Jeho odpůrci sepsali petici

VÍME PRVNÍ

Němec se z reprezentace omluvil. Necítím se fit, říká po nedávném otřesu mozku

Brno – Titul mistra světa a k tomu dvě bronzové medaile. Tuto povedenou sbírku v hokejové reprezentaci letos Ondřej Němec nerozšíří. Obránce mistra extraligy Komety měl velkou touhu posílit národní tým pro květnové mistrovství světa ve Francii a Německu, ale zdraví je proti.

AKTUALIZOVÁNO

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Brno /VIDEO, FOTOGALERIE/ – „Brno, miluji tě!" volal na plném Zelném trhu v centru města kouč a majitel hokejové Komety Libor Zábranský. Měl k tomu dobrý důvod, protože bez ohledu na déšť přišlo na sobotní oslavu titulu dvanáct tisíc fanoušků a na náměstí vládla euforická atmosféra připomínající zlaté okamžiky českého hokeje po výhře v Naganu. Fanoušci obsadili i nedalekou věž Staré radnice.

Akce Kulak, pak samota. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, vypráví

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/– Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies