VYBERTE SI REGION

Michl: Důležité je nastavení auta. Pak přijdou výsledky

Brno /ROZHOVOR/ – V loňském roce se mu úvodní podnik mezinárodního mistrovství České republiky stal osudným. V posledním testu před premiérou zaskočila motor atraktivního vozu Dana Michla vážná porucha a Brňan poté okruhovou scénu vyklidil na celý zbytek sezony.

29.4.2011
SDÍLEJ:

Závodník Dan Michl.Foto: DENÍK/Attila Racek

O víkendové Jarní ceně Masarykova okruhu však předloňský sprinterský šampion třiapůllitrové třídy divize 4 nastoupí opět s puncem horkého favorita.

Okruhovou smůlu jste si v minulé sezóně kompenzoval závoděním do vrchu. S jakými výsledky?
Zvítězil jsem v obou regionech Evropského poháru vozů skupiny E1, navíc jsem se stal i mistrem České republiky.

Jak jste se připravoval na letošní rok?
Pracujeme na podvozku, kde podle mého názoru ještě pořád zůstává prostor pro zlepšení. Jinak na mém autě nedošlo k žádným významným změnám.

Váš nejen vzhledově zajímavý vůz budí dlouhodobě pozornost diváků i soupeřů. Co byste k autu prozradil bližšího?
Je to vůz Opel Speedster, ovšem po důkladné úpravě naší stáje Michl Motorsport. Vůz má americký třílitrový motor Hartley V8 o výkonu 430 koní. Bez náplní váží auto kolem 750 kilogramů.

Koho považujete letos ve své třídě za největšího soupeře?
Neodvažuji se tipovat. Může se stát, že konkurenci mít nebudu, ale také to, že pojede málo aut, zato rychlých. Díky tomu by byly souboje samozřejmě vyrovnané.

S jakou motivací vyrazíte v Jarní ceně do dnešních a zítřejších závodů?
Důležité bude dobře nastavit auto, nemít technické problémy a pěkně si zazávodit. Když se takhle všechno pěkně sejde, snad se dostaví i přední umístění.

Před chvíli jste zapochyboval, kolik vozů se na startu objeví. Je veřejným tajemstvím, že zákulisí divize 4 v posledních letech vře. Stejně tak se ví, že vozy specifikace DTM a vaše auto leží konkurenci hluboko v žaludku…
Ano, existují silné tlaky různých skupin závodníků na úpravu technických předpisů tak, aby vyhovovaly právě jim. S otcem jsme stavěli auto na základě předpisů, které ještě pořád platí. Takže nebudu zastírat, že podle současných předpisů se nám závodí dobře.

Situace však není dobrá. Co byste navrhoval k jejímu zlepšení?
V zájmu dlouhodobého navýšení počtu závodníků bude zapotřebí radikálně upravit technické předpisy směrem k nižším nákladům. Nemyslím si však, že současné snahy o zvýšení hmotnosti vozů by byly změnou, která by do ekonomicky příznivější koncepce zapadala.

AMOS KREJČÍ

29.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies