VYBERTE SI REGION

Michl: Důležité je nastavení auta. Pak přijdou výsledky

Brno /ROZHOVOR/ – V loňském roce se mu úvodní podnik mezinárodního mistrovství České republiky stal osudným. V posledním testu před premiérou zaskočila motor atraktivního vozu Dana Michla vážná porucha a Brňan poté okruhovou scénu vyklidil na celý zbytek sezony.

29.4.2011
SDÍLEJ:

Závodník Dan Michl.Foto: DENÍK/Attila Racek

O víkendové Jarní ceně Masarykova okruhu však předloňský sprinterský šampion třiapůllitrové třídy divize 4 nastoupí opět s puncem horkého favorita.

Okruhovou smůlu jste si v minulé sezóně kompenzoval závoděním do vrchu. S jakými výsledky?
Zvítězil jsem v obou regionech Evropského poháru vozů skupiny E1, navíc jsem se stal i mistrem České republiky.

Jak jste se připravoval na letošní rok?
Pracujeme na podvozku, kde podle mého názoru ještě pořád zůstává prostor pro zlepšení. Jinak na mém autě nedošlo k žádným významným změnám.

Váš nejen vzhledově zajímavý vůz budí dlouhodobě pozornost diváků i soupeřů. Co byste k autu prozradil bližšího?
Je to vůz Opel Speedster, ovšem po důkladné úpravě naší stáje Michl Motorsport. Vůz má americký třílitrový motor Hartley V8 o výkonu 430 koní. Bez náplní váží auto kolem 750 kilogramů.

Koho považujete letos ve své třídě za největšího soupeře?
Neodvažuji se tipovat. Může se stát, že konkurenci mít nebudu, ale také to, že pojede málo aut, zato rychlých. Díky tomu by byly souboje samozřejmě vyrovnané.

S jakou motivací vyrazíte v Jarní ceně do dnešních a zítřejších závodů?
Důležité bude dobře nastavit auto, nemít technické problémy a pěkně si zazávodit. Když se takhle všechno pěkně sejde, snad se dostaví i přední umístění.

Před chvíli jste zapochyboval, kolik vozů se na startu objeví. Je veřejným tajemstvím, že zákulisí divize 4 v posledních letech vře. Stejně tak se ví, že vozy specifikace DTM a vaše auto leží konkurenci hluboko v žaludku…
Ano, existují silné tlaky různých skupin závodníků na úpravu technických předpisů tak, aby vyhovovaly právě jim. S otcem jsme stavěli auto na základě předpisů, které ještě pořád platí. Takže nebudu zastírat, že podle současných předpisů se nám závodí dobře.

Situace však není dobrá. Co byste navrhoval k jejímu zlepšení?
V zájmu dlouhodobého navýšení počtu závodníků bude zapotřebí radikálně upravit technické předpisy směrem k nižším nákladům. Nemyslím si však, že současné snahy o zvýšení hmotnosti vozů by byly změnou, která by do ekonomicky příznivější koncepce zapadala.

AMOS KREJČÍ

29.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Výšlap k nové židenické rozhledně zpestří lidem streetartový umělec Timo

Ilustrační fotografie.

Sprosté nadávky řidiči i záchranářům. Strážníci krotili agresivní opilce

Skauti převzali klíče od opravené budovy. V klubovnách už mají teplo

Brno /FOTOGALERIE/ - Dřevěná okna, fasády i nové topení zpříjemní pobyt v klubovnách více než stovce královopolských skautů a pionýrů. Klíče k opraveným domům ve Slovinské ulici jim v pondělí předali zástupci z Úřadu městské části Královo Pole.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Rousínov /VIDEO/ – Klidná jízda po dálnici nejspíš nudila sedmačtyřicetiletého muže z Brna. Při cestě po D1 směrem na Ostravu, mezi Rousínovem a Vyškovem donutil jiného řidiče nejprve zastavit a poté do něj nacouval. Policistům z dálničního oddělení v Ivanovicích na Hané se v těchto dnech podařilo bezohledného řidiče vypátrat.

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Brno /INFOGRAFIKA/ - Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies