VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Místo Ferrari jezdí Pavlík v autě z jasanového dřeva

Brno – Závodní žihadla prestižních značek Ferrari nebo Porsche ho nechávají klidným. Místo nablýskaného plechového stroje se vzpínajícím se koníkem ve znaku či německého sporťáku ze Stuttgartu dává přednost porovnávání sil v dřevěných autech.

31.1.2011
SDÍLEJ:

Brněnský jezdec Michal Pavlík závodí s Morganem, autem z jasanového dřeva.Foto: archiv Michala Pavlíka

Brněnský jezdec Michal Pavlík propadl soupeření ve vozech Morgan, které jsou vyrobené převážně z jasanu. „V roce 1996 jsem na jednom závodě viděl startovat právě Morgany. Bylo to absolutně jiné auto, než všechna ostatní. Hned jsem se do něj zamiloval,“ vzpomíná na první kontakt se značkou.

V loňské sezoně jezdil s vysněnými auty v britských seriálech Aero Racing Morgan Challenge a Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship, kde zvítězil ve svých třídách. „V prvním šampionátu jsem navíc v absolutním pořadí skončil v konkurenci šedesáti jezdců čtvrtý. Jde zatím o můj dosavadní největší úspěch kariéry,“ rozplývá se Pavlík.

Závody v netradičních autech ho baví. Především díky jejich unikátnosti. „Pocit vystoupit z Morganu oproti Ferrari nebo Porsche je úplně jiný. Jedná se o moderní techniku v retro hávu. Auto má své kouzlo,“ vysvětluje.

Jedním z nich je i jeho netradiční konstrukce, kdy základní stavba vozu je z jasanového dřeva. „V dnešní době je to opravdu unikátní. Každopádně splňuje všechny bezpečnostní testy, abych s ním mohl jezdit i na běžných silnicích. Pro zajímavost, továrna Morganu vypadá takto: první výrobní hala je sklad dřeva, druhá zase truhlárna. To člověk moc nečeká,“ směje se.

Z velké části je výroba ruční záležitostí. „Jako za starých časů. Přitom cena auta je srovnatelná nebo nižší než u prestižních značek, kde si výrobce nechává zaplatit za jméno,“ porovnává Pavlík, podle kterého se už ve světě nikde sériově podobná auta nevyrábějí.

I když většina karoserie je ze dřeva, jezdci kvůli tomu nehrozí při závodech větší riziko, že by ve voze uhořel. „Dřevěné části jsou napuštěné protihořlavými látkami. Nejnebezpečnější pro závodníky jsou v tomto ohledu materiály, ze kterých se dělají sedadla. Ty vzplanou hned,“ povídá.

Specifikem šampionátu Morganů je i jejich časová nenáročnost, když se závody stihnou odjet v jednom dni. „Nejčastěji odlétám z Brna v pátek v pět hodin odpoledne. Na letišti v Anglii si půjčím auto, kterým dojedu na tamní okruh. V sobotu mě čekají závody a v neděli v poledne letím zpět do Brna. Vše mi zabere pouze dva dny čistého času,“ vypočítává.

Podobných víkendů na anglických okruzích zažil v loňském roce kolem třinácti. „V letošní sezoně budu občas rád i za jeden volný víkend do měsíce, protože plánuji ještě další závody v Itálii. Na rodinnou pohodu to ale nemá dopad, přítelkyně jezdí se mnou. V tom problém není,“ usmívá se Pavlík.

Autor: Tomáš Valaškovčák

31.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies