VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Místo Ferrari jezdí Pavlík v autě z jasanového dřeva

Brno – Závodní žihadla prestižních značek Ferrari nebo Porsche ho nechávají klidným. Místo nablýskaného plechového stroje se vzpínajícím se koníkem ve znaku či německého sporťáku ze Stuttgartu dává přednost porovnávání sil v dřevěných autech.

31.1.2011
SDÍLEJ:

Brněnský jezdec Michal Pavlík závodí s Morganem, autem z jasanového dřeva.Foto: archiv Michala Pavlíka

Brněnský jezdec Michal Pavlík propadl soupeření ve vozech Morgan, které jsou vyrobené převážně z jasanu. „V roce 1996 jsem na jednom závodě viděl startovat právě Morgany. Bylo to absolutně jiné auto, než všechna ostatní. Hned jsem se do něj zamiloval,“ vzpomíná na první kontakt se značkou.

V loňské sezoně jezdil s vysněnými auty v britských seriálech Aero Racing Morgan Challenge a Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship, kde zvítězil ve svých třídách. „V prvním šampionátu jsem navíc v absolutním pořadí skončil v konkurenci šedesáti jezdců čtvrtý. Jde zatím o můj dosavadní největší úspěch kariéry,“ rozplývá se Pavlík.

Závody v netradičních autech ho baví. Především díky jejich unikátnosti. „Pocit vystoupit z Morganu oproti Ferrari nebo Porsche je úplně jiný. Jedná se o moderní techniku v retro hávu. Auto má své kouzlo,“ vysvětluje.

Jedním z nich je i jeho netradiční konstrukce, kdy základní stavba vozu je z jasanového dřeva. „V dnešní době je to opravdu unikátní. Každopádně splňuje všechny bezpečnostní testy, abych s ním mohl jezdit i na běžných silnicích. Pro zajímavost, továrna Morganu vypadá takto: první výrobní hala je sklad dřeva, druhá zase truhlárna. To člověk moc nečeká,“ směje se.

Z velké části je výroba ruční záležitostí. „Jako za starých časů. Přitom cena auta je srovnatelná nebo nižší než u prestižních značek, kde si výrobce nechává zaplatit za jméno,“ porovnává Pavlík, podle kterého se už ve světě nikde sériově podobná auta nevyrábějí.

I když většina karoserie je ze dřeva, jezdci kvůli tomu nehrozí při závodech větší riziko, že by ve voze uhořel. „Dřevěné části jsou napuštěné protihořlavými látkami. Nejnebezpečnější pro závodníky jsou v tomto ohledu materiály, ze kterých se dělají sedadla. Ty vzplanou hned,“ povídá.

Specifikem šampionátu Morganů je i jejich časová nenáročnost, když se závody stihnou odjet v jednom dni. „Nejčastěji odlétám z Brna v pátek v pět hodin odpoledne. Na letišti v Anglii si půjčím auto, kterým dojedu na tamní okruh. V sobotu mě čekají závody a v neděli v poledne letím zpět do Brna. Vše mi zabere pouze dva dny čistého času,“ vypočítává.

Podobných víkendů na anglických okruzích zažil v loňském roce kolem třinácti. „V letošní sezoně budu občas rád i za jeden volný víkend do měsíce, protože plánuji ještě další závody v Itálii. Na rodinnou pohodu to ale nemá dopad, přítelkyně jezdí se mnou. V tom problém není,“ usmívá se Pavlík.

Autor: Tomáš Valaškovčák

31.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vnitřek karmy. Ilustrační foto.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Nočním brnem prošel žhář. Zapaloval kontejnery a popelnice, poničil i motorku.
1 10

Žhář v noci prošel Brnem. Způsobil škodu za pětačtyřicet tisíc

Účast v Miss nás naučila větší samostatnosti, říkají finalistky soutěže

Břeclav /ROZHOVOR/ – Jen dvanáct dívek se probojovalo do finále nejprestižnější soutěže krásy v České republice s mnohaletou tradicí Česká Miss. Mezi dvanáctkou jsou i dvě dívky z Břeclavi – jednadvacetiletá Silvie Hirtová a přesně v den finále pětadvacetiletá Monika Vrágová. „Finálový večer je v sobotu v DRFG Areně v Brně od osmi hodin,“ zvou Vrágová s Hirtovou.

Bazén na Riviéře vyloží nerezem, aby zabránili úniku vody. Přibyde tam i tobogán

Brno – Plážové osušky a plavčíky vystřídali v pátek dělníci se svými sbíječkami. Na brněnském koupališti Riviéra začala rekonstrukce. Opravovat se budou bazénové stěny, skrz které prosakovalo denně zhruba 200 tisíc litrů vody za přibližně čtrnáct tisíc korun. „Bazény vyložíme nerezem. Toho bude potřeba přes deset tisíc metrů čtverečních,” uvedl oblastní ředitel firmy Metrostav, která bude mít stavbu na starosti, Zdeněk Mička.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Mají transplantované srdce. Na společném setkání k němu dostanou i rodný list

Brno, Mikulov – Díky srdcím dárců se znovu narodili. Šedesátka lidí, kteří si v minulosti prošli transplantací nejdůležitějšího orgánu, se tento víkend uvidí v Mikulově na společném setkání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení