Tak vypadalo letošní 5. září v Brně na Palackého třídě 155. Skupina fanoušků sledovala devátou etapu španělské Vuelty. Kde? V cyklistické kavárně po boku majitele. České legendy silničních závodů Pavla Padrnose.

Osminásobný účastník Tour de France otevřel ve druhém největším městě Česka začátkem září místo pro setkávání především cyklistických nadšenců. Jedno z prvních v republice. „Možná dokonce úplně první, ale jistý si nejsem. V Americe je to běžné u obchodů,“ vysvětluje Padrnos, který chce navázat na zámořský model. Vedle popíjení kávy totiž mohou zákazníci navštívit i vedlejší obchod i se servisem kol.

Před hrnky s černou tekutinou se návštěvníci mohou cítit jako doma. „Nikdo nemusí mít strach přijít sem i s kolem třeba po tréninku. Klidně i zablácený, protože tu máme kožené sedačky a plastové židle přizpůsobené těmto podmínkám. Kromě toho je k dispozici i myčka, takže si zájemci mohou kolo nebo sebe klidně umýt od nejhorších nečistot,“ popisuje.

Atmosféru místa určeného pro milovníky šlapání do pedálů připomíná i výzdoba. Po zdech okolo visí fotografie ze závodů a ze stropu je zavěšené i Padrnosovo kolo. „Musel jsem mu uřezat trochu řídítka, aby se tam vešlo,“ ukazuje devětatřicetiletý bývalý jezdec.

Raritou je vystavený žlutý trikot pro vedoucího závodníka Tour de France. „Ten není můj, na takovém místě jsem nikdy nebyl. Jde pouze o dárek,“ směje se člen vítězně sestavy Discovery Channel, ve které jezdil s Lancem Armstrongem.

S nápadem založit v Brně základnu podobného druhu přišel Padrnos už před dvěma lety. „Snažil jsem se udělat něco, kde by se cyklisté cítili dobře. Bylo ale spoustu práce se zařizováním, trvalo to skoro rok. Občas pořádám i výstavu obrazů nebo vernisáže. A proč právě kavárna? Chutná mi dobrá káva,“ vysvětluje.

Zákazníci mají možnost se s Padrnosem v obchodě, kavárně nebo servisu potkat. „Do spravování kol bych se asi nepouštěl. Ale budou dny, kdy tu budu prodávat a možná i obsluhovat,“ naznačuje.

Pro cyklistická nadšence založil i speciální klub CBase. Jeho hlavním cílem je sdružovat zájemce, kteří nechtějí jezdit na vyjíždky sami. „Jsme zaměření na širokou veřejnost. Třeba pro kluky, které nenechají manželky jezdit samotné. Mohou se připojit k větší skupině,“ přibližuje.

V jedné takové jezdí i Padrnos. „Na internetu vidíte, kdo kdy a kam pojede. Každý si najde svou výkonnostní skupinu, ve které se bude dobře cítit,“ naznačuje.

Z cyklisty podnikatelem je zatím necelé čtyři měsíce. Za tu dobu se podle něj prý dostává kavárna, klub, obchod i servis spíše do povědomí veřejnosti.Připouští si i možný neúspěch celého projektu. „Samozřejmě. Mám vize, cíle. Do horizontu dvou let se ukáže, jestli jsem se vydal správnou cestou nebo ne. Nikdy to nejde říct dopředu,“ uvažuje.