VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Monte Carlo: Rada se při rallye vyhýbá chodcům i rodinným návštěvám

Brno, Hustopeče – Návštěva Monte Carla? Pro většinu lidí příležitost „roztočit" peníze v kasinech. Martin Rada a Jaroslav Jugas budou od středy až do soboty roztáčet v okolí monackého knížectví kola alfy romeo. Hustopečsko-zlínskou dvojici čeká už čtvrtá účast v Rallye Monte Carlo.

15.1.2013
SDÍLEJ:

Martin Rada (vpravo) a Jaroslav Jugas.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Chceme dojet na náměstí před palác. I kdybychom tam měli auto dotlačit," shoduje s jezdec a navigátor, kteří přibližují zajímavosti jednoho z nejstarších závodů, jenž se jezdí už od roku 1911.

PŘEJEZDY. Kromě rychlostních zkoušek na jednom z podniků mistrovství světa se dvojice musí poprat i se stovkami kilometrů při přejezdech. „Je to jako kdybyste závodili v Brně a pak museli jet na další rychlostní zkoušku do Prahy. Přejezdy jsou o přežití. Na anatomicky tvarovaném sedadle už po čase opravdu nevíte, jak si máte sednout," popisuje Jugas.

Přesuny jsou pro posádku často náročnější než závodění. Celkem ve čtyřech dnech urazí 1880 kilometrů. „Auto je trakař. Čím pomaleji jedete, tím to s vámi víc hází. Tlumiče fungují až od určitého zatížení," doplňuje Rada.

Hustopečský závodník Martin Rada.

LEDOVÍ ŠPIONI. V horských podmínkách hraje důležitou roli i výběr pneumatik. K tomu jezdcům pomáhají i podél rychlostních zkoušek rozestavení lidé monitorující povrch trati. Rada s Jugasem na ně nemají peníze, proto využívají informace od týmu krajana Martina Prokopa. „Jezdí před námi, takže nám zprávy od něj přinesli už spoustu dobrých informací. Pro úspěch musíte v pneumatikové ruletě zvolit správné obutí," vysvětluje Rada.

ATMOSFÉRA. Podle české posádky patří tamní atmosféra mezi nejlepší při rallyeových závodech. „Lidé ve vesnicích tím žijí. Když někde zastavíme, hned se k nám hrnou, nabízejí koláčky a tahají nás do rodin," směje se Jugas.

BEZPEČNOST. Celkem sedm obětí si loni vyžádaly české rallyeové závody. Něco podobného si ani jeden z účastníků nevybavuje, že by se stalo při Rallye Monte Carlo. „Diváci mají i štěstí, protože občas je potkáte jak jdou po okraji silnice, když ještě jedeme rychlostní zkoušku. Na druhou stranu všichni závodníci tam jezdí víc s rozumem," říká Rada.

Autor: Tomáš Valaškovčák

15.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies