VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklové MS ustupuje v Nizozemsku tradici a náboženství

Assen, Brno – Závody Velké ceny Nizozemska se jako jediné jedou už v sobotu. Na změnu způsobenou víc než padesátiletou historií si musí zvykat i Jihomoravané Abraham s Kornfeilem.

28.6.2013
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Jakub Kornfeil.Foto: ČTK/Luboš Pavlíček

Podle Bible stvořil Bůh svět za šest dní. A sedmý odpočíval. Křesťanskému pohledu o volném dnu ustupují i Velké ceny motocyklového mistrovství světa.

Program osmnáctidílného prestižního šampionátu, do kterého patří i srpnová zástavka na brněnském Masarykově okruhu, tradičně vrcholí nedělními závody. S jedinou výjimkou.

Grand Prix Nizozemska v Assenu nabourává zažitý systém. „Jedná se o pozůstatek z roku 1949, kdy vznikl světový šampionát. Sobotní závody tehdy nebyly nic neobvyklého a tradice volné neděle se v Assenu zachovala až dodnes," vysvětluje mluvčí Autodromu Brno Jiří Smetana situaci kolem podniku na nizozemském okruhu.

Roli hraje i náboženské vnímaní neděle jako volného a klidného dne,do kterého se nehodí dráždivý zvuk silných motorů a davy fanoušků. „Když jsem se na to ptal členů svého týmu, nikdo mi věc jinak nedokázal pořádně vysvětlit," říká rohatecký jezdec Jakub Kornfeil startující za nizozemský tým Redox RW Racing Team.

Motocyklová Mekka

Okruhu v Asenu se mezi fanoušky přezdívá katedrála motocyklového sportu. Především proto, že trať jako jediná nechyběla v kalendáři světového šampionátu ani jednou od vzniku na přelomu století a první závody se zde jely už v roce 1925.

A i kvůli této dlouhé tradici se účastnící motoristického kolotoče musí přeorientovat. O víkendu to čeká i Brňana Karla Abrahama ve třídě MotoGP a Kornfeila v kubatuře Moto3. „Závodit v sobotu je trochu zvláštní. Každopádně to neberu jako nějakou zásadní změnu, navíc je pro všechny stejná," říká Kornfeil startující ve třídě Moto3.

S tím souhlasí i Abraham. „Změna je to spíš pro fanoušky z jiných zemí. Pro mě se nejedná se o věc, kterou extra vnímám. Stejně všichni fungujeme v tradičním režimu – bavíme se o pátečních trénincích, sobotní kvalifikaci a nedělním závodě," směje se.

I když na trati netradiční termín nevnímal, po návratu domů už na to Kornfeil doplatil. Zatímco běžně po závodech druhý den ráno vstával do školy, po nizozemské Velké ceně nemusel. zažitý zvyk ale zvítězil. „Už se mi to někdy stalo," přiznává s úsměvem maturant.

Do sobotních odpoledních závodů odstartuje Kornfeil z osmnáctého místa, Abraham vyjede na trať ze sedmnácté pozice.

Autor: Tomáš Valaškovčák

28.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
7

Čínské lázně v Pasohlávkách? Součástí bude české léčebné centrum

Prezident Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
29

Bojkot Zemana: krajští zastupitelé za TOP09 a Žít Brno prezidenta nepřivítají

Řidič narazil do stromu a vyletěl z auta. Zraněním na místě podlehl

Brněnsko - Smrtelnou dopravní nehodu řešili v pondělí policisté mezi Syrovicemi a Vojkovicemi na Brněnsku. Krátce po poledni tam sedmapadesátiletý muž sjel s osobním autem ze silnice a narazil do stromu. Na následky zranění na místě zemřel.

Kometa startuje letní dřinu a vymění tenisky za brusle

Brno – Zhruba před měsícem křepčili po brněnském ledě s pohárem pro vítěze extraligy. Teď už hokejisté Komety zahájili letní přípravu na nadcházející ročník a hned po 35 dnech nazují brusle. V pondělí se sešli a ve středu už je čeká dřina na ledě. „Je to novinka. Žádné běhání v lese, místo toho půjdou kluci na brusle," říká asistent kouče Komety Kamil Pokorný.

Kvůli zpopelnění cestují zesnulí i na druhý konec země, říká ředitel pohřební služby

Brno /ROZHOVOR/ – Až stovky kilometrů převáží pohřební služby těla zesnulých, pokud se pozůstalí rozhodnou pro jejich kremaci. Mnohé pohřební služby totiž mrtvé spalují v krematoriích na druhém konci republiky. „Nikde není řečeno, že zpopelňovat mrtvé musíme v nejbližším krematoriu. Podstatné ale je, aby s tím pozůstalí souhlasili," říká ředitel jedné z brněnských pohřebních služeb Pavel Cajzl.

AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Česká automobilka Škoda v minulých letech získala pověst výrobce především praktických vozů, které nabízejí řadu chytrých nápadů. V poslední době se ale značka snaží také působit emotivně. I proto zvažuje sportovní auto, které bude inspirované legendárním kupé 110 R ze 70. let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies