Mezinárodní motocyklová federace FIM totiž konečně vyrukovala se jmény majitelů divokých karet a mezi pro Brno vyvolenými figurují i dva jezdci čínské stáje Zonhgshen. Mladíci Wang Zhu a Zhou Hao Yun se stroji Aprilia třídy 250 ccm absolutními nováčky šampionátu nejsou, prorazit však dosud nedokázali.

V roli držitelů divokých karet FIM se objevili Číňané v Brně už předloni, nakonec však museli o výpomoc požádat šlapanického jezdce Michala Fillu. „Jejich francouzský manažer přišel za mnou s tím, že jeden z jezdců je zraněný a druhý dostal od FIM za cosi distanc. Viděl jsem, že mají k dispozici nové aprilie, a tak jsem celkem rychle kývl, “ vrací se Filla k dva roky starému zážitku.

Počáteční nadšení Filly nad pohádkovou proměnou však brzy vyprchalo. „Zongshen je na naše poměry neuvěřitelně bohatý tým a jeho aprilie byly lepší než moje stará yamaha. Problém ale vězel v tom, že byly absolutně nedoladěné. Ti nezkušení mladí kluci asi vůbec neuměli technikům říct, jak se motorka na trati chová, co je nutné zlepšit. A tak jsem po oba dny tréninku vlastně jenom hledal nějaká řešení. Škoda, že jsem k jejich motorce nepřišel o pár dní dřív,“ lituje Filla.

Přesto by se případnému podobnému záskoku ani tentokrát nebránil. „Teoreticky by to šlo, předloni jsem byl po Brně s čínským týmem ještě chvíli v kontaktu. Jenomže letos jsem z finančních důvodů divokou kartu pro Velkou cenu vrátil, takže nevím, jak by to Číňané u FIM tak narychlo zařídili. A navíc nevěřím, že by se taková náhoda vůbec mohla opakovat,“ zachovává Filla chladnou hlavu nad mlhavou možností týmového obědu s hůlkami.

S divokou kartu Asociace konstruktérů ojede v Brně dvěstěpadesátky Španěl Debon, testovací jezdec Aprilie a v předloňském seriálu mistrovství světa týmový kolega kralického Rouse. Debonova krajana Carduse pustí na do startovní listiny stopětadvacítek divoká karta FIM a stejná výsada hřeje v nejslabší třídě i německého závodníka Wirsinga.