VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Musím jet na jistotu, Nibali už byl za hranou, přemítá paralympionik Koblasa

Brno /ROZHOVOR/ – Je mu sice teprve třiadvacet let, o žádného zelenáče však nejde. Brněnský hendikepovaný cyklista Ivo Koblasa ve čtvrtek odcestoval už na svoji druhou paralympiádu a na rozdíl od Londýna touží po první medaili.

2.9.2016 AKTUALIZOVÁNO 2.9.2016
SDÍLEJ:

Cyklista Ivo Koblasa.Foto: Archiv Iva Koblasy

Před odletem sondoval podmínky v Riu de Janeiro u zdravých sportovců, kteří se už z Brazílie vrátili. „Třeba zápasnice Adéla Hanzlíčková mi doporučila výlet na sochu Krista a akvabela Soňa Bernardová mi zas radila, ať kvůli krádežím nosím doklady pořád u sebe," vykládá závodník brněnského Favoritu.

Paralympiáda startuje už ve středu. Cítíte zvyšující se napětí?

Už na mě pomalu začíná doléhat atmosféra her. Jednu paralympiádu jsem už zažil, takže se moc těším 
i na druhou. Jde o svátek všech sportovců.

Na co se nejvíc těšíte?

Když to vezmu z nesportovní stránky, tak na poznání nové destinace. V Riu de Janeiro jsem ještě nikdy nebyl. Doufám, že mimo závody zbude prostor i na prozkoumání okolí. Chci se podívat na pláž Copacabana a samozřejmě i na proslulou sochu Krista. Bavil jsem se s brněnskou zápasnicí Adélou Hanzlíčkovou, která se nedávno z her vrátila, a výlet na sochu mi doporučila.

V Brazílii se představíte na silnici i na dráze. Co je vám blíž?

Určitě silnice. Na klasický závod a časovku už se moc těším. Dráha pro mě znamená spíš doplňkový sport.

Závodil jste někdy v Jižní Americe?

Ano, v Kolumbii a Mexiku. Tam jsme jezdili v nadmořské výšce dva a půl kilometru. V Riu bude trať trochu jiná. Pojedeme po okruhu, kde závodili i zdraví cyklisté. Nejvyšší kopec však nevyjedeme úplně celý, před vrcholkem uhýbáme trochu jinam.

Právě silniční závod byl na uplynulé olympiádě dost divoký. Cyklisté hodně padali zejména ve sjezdu v džungli. Připravil jste se na zrádná místa?

Snažil jsem se na to psychicky připravit. Pořadatelé udělali na okruhu na poslední chvíli nový asfalt, který dost klouže. Hlavně pak v serpentýnách to je na hraně. Musím jet hlavou a na jistotu. Nechci skončit třeba jako Nibali, který si zlomil obě klíční kosti, nebo Henao, který si dokonce zlomil pánev.

Právě tito dva jeli ke konci olympijského silničního závodu na čele a pak upadli. Jak jste to prožíval?

Byl to velký pech. Ale ke konci jeli podle mého názoru už za hranou a také na to doplatili.

O dějišti her koluje spousta negativních zpráv. Máte z Ria nějaké obavy?

Nemám. Varovala mě jen brněnská akvabela Soňa Bernardová, že mám nosit doklady stále při sobě. Dost se údajně krade i v olympijské vesnici, mám si dát bacha na uklízečky. Bavili jsme se i o ostatních věcech a vím, na co si dát pozor.

Hodně se probíralo i jídlo v olympijské vesnici. Váš kolega Jiří Bouška si do Ria dokonce veze vlastní stravu. Řešíte to podobně?

Nic si nevezu. Budu se stravovat normálně v jídelně. Jen se vyvaruji nějakých neznámých jídel, u kterých ani nevím, z čeho jsou. Evropské pokrmy a třeba zeleninu si dám bez problémů. Ostatní si musím hlídat.

Cestujete na druhou paralympiádu. V Londýně před čtyřmi roky jste nejlépe skončil čtvrtý v týmovém sprintu na dráze. Jedete do Ria pro medaili?

Tentokrát bych ji rád získal. Jsem o čtyři roky starší a zkušenější. Hlavní šance přijde asi v časovce, kde se počítá každá kategorie zvlášť. Při silničním závodě jedou všechny kategorie dohromady a v cíli se pak přepočítávají různé koefi-cienty podle druhu postižení. Při závodě vůbec nevíte, jak na tom jste.

Na dráze bude medaile výš?

Tam mám asi největší šanci na dobré umístění v týmovém sprintu. Mimo mě ho ještě pojedou Jirka Ježek a Tomáš Kajnar. V Londýně jsme sice skončili čtvrtí, jenže konkurence šla nahoru. Spíš to vypadá na umístění kolem šestého místa.

Ivo Koblasa

Narozen: 10. července 1993 (23 let) v Brně

Bydliště: Černá Hora

Hendikep: dětská mozková obrna (kategorie C2)

Sport: cyklistika (silniční 
i dráhová)

Klub: Favorit Brno

Největší úspěchy:

2016 – 3. místo ve scratchi na mistrovství světa

2015 – 3. místo v silničním závodě na MS, 3. místo na MS na 1 kilometr na dráze

2014 – 2. místo v silničním závodě na MS, 3. místo na MS na 1 kilometr na dráze

Starty v Riu:

Dráha – stíhací závod 
(9. září), kilometr s pevným startem (10. září), týmový sprint (11. září)

Silnice – časovka (14. září), silniční závod (16. září)

Autor: Jan Pařík

2.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies