„V desíti závodech se publiku představí více než 150 atraktivních vozů, mezi kterými nechybí luxusní značky jako Aston Martin, Maserati, Ferrari či Lamborghini,“ uvedla mluvčí okruhu Lenka Nestrojilová.

V Brně se gétéčka vrcholově střetla poprvé před osmi lety a od té doby zdobí kalendář Masarykova okruhu každoročně. Obzvláště letos si budou týmy připadat na Kývalce jako v závodnické pohádce, protože minulý díl šampionátu se tísnil mezi zdmi městského okruhu v Bukurešti. Tam se náramně dařilo divokým americkým vozům Corvette týmu Phoenix.

Charakteristika brněnské tratě by však měla hrát do noty spíš italským šídlům Maserati. Do jejich kokpitů usedají zkušené páry, tvořené německým expilotem formule 1 Bartelsem, Italem Bertolinim, Brazilcem Negraoem a Portugalcem Ramosem, který vloni v Brně triumfoval. „Chtěl bych to zopakovat, ale bude to těžké, protože máme hodně těžké auto,“ svěřil se Ramos.

Jeho loňský souputník Sanmariňan Christian Montanari přesedlal do kategorie GT2 a letos se posadí jako druhý pilot za volant Ferrari 430. „Brněnská trať je jedna z nejhezčích v šampionátu. Jsou na ní stoupání a sjezdy, šikany i rychlé zatáčky. Navíc je naše ferrari opravdový skvost, takže se těším na parádní závod,“ poznamenal.

Bossové gétéček, podobně jako kormidelníci mistrovství světa cestovních vozů, úzkostlivě střeží sportovní hodnoty. Ke slovu tak přicházejí váhové hendikepy udělované v cíli každého závodu prvním třem vozům. Maximální zátěž pro vozy GT1 (výkony motorů až 650 koní) činí 110 kilogramů a pro GT2 (cca 450 koní) polovinu. Vele〜úspěšné auto však musí počítat i s možností superbalastu navyšujícího hendikep o dalších padesát či pětadvacet kilogramů.

„Během dvouhodinového závodu FIA GT musí zajet každý vůz alespoň jednou do boxů, aby se mohli vystřídat jezdci. Během výměny jezdců mohou na voze pracovat maximálně čtyři mechanici,“ upřesnila pravidla Nestrojilová.

Po úvodních závodech sobotního programu přijde na Kývalce to hlavní v neděli, kdy kromě dvouhodinové bitvy vozů GT1 a GT2 uvidí publikum kratší závody tříd GT3 a GT4. Tuzemské želízko Jiřík se bude střídat s Kanaďanem Thomasem za volantem vozu Porsche 997 GT3 Cup, na startu se však neobjeví modřický Vonka. „Řešíme určité technické problémy, takže přípravu auta směřujeme až k Podzimní ceně Brna, která se pojede příští týden,“ vysvětluje Vonka.

(mich, am)