„Samozřejmě máme z takto plné startovky radost. Tolik startujících jsme ani při optimistických odhadech nečekali," říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.

Hustopečský podnik je třetí díl republikového šampionátu a na startu se objeví všichni favorité. Nechybí ani Jan Kopecký, který ovládl předchozí dvě klání a suverénně vede celkové pořadí mistrovství. Ten se představí s novým skvostem – žhavou novinkou z dílny továrního týmu Škoda Motorsport – Fabií R5.

Stejně jako v minulých sezonách však pořadatelé myslí i na posádky slabších tříd. „Kvůli nižšímu startovnému čítá výčet posádek slabších tříd víc než polovinu startovního pole. A to u nás nebýval zvyk," popisuje Kouřil.

Novinku představuje účast historických automobilů, které si to zítra rozdají v republikovém mistrovství. „Vracejí se k nám po delší době. Máme radost a těšíme se na ně," komentuje ředitel.

Další změna oproti minulému ročníku je změna místa shakedownu, tedy atraktivní testovací rychlostní zkoušky. Ten se po pauze vrací na část erzety u Starovic. „Pátek tak bude věnovaný nejen druhému dni seznamovacích jízd, administrativním a technickým přejímkám, ale zejména možnosti naposledy si odzkoušet závodní speciály před ostrým startem. Testovací trať bude otevřená mezi patnáctou a osmnáctou hodinou," přibližuje Kouřil, který vyslyšel připomínky posádek na loňský ročník testovací zkoušky, stejně jako fanoušků na špatnou přístupnost shakedownu.

Na startu nemůže chybět ani domácí stálice z pořadatelského týmu Agrotec Autoklub – posádka Martin Rada a Jaroslav Jugas. „Jedu už pojedenácté. Chci si to užít a žádné speciální cíle si nedávám," hlásí zkušený osmačtyřiceti­letý pilot.

Sám se výrazně podílí na organizaci a přípravě trati. „Máme toho na práci dost, ale jakmile sjedu z rampy tak na to přestanu myslet a stanu se závodníkem. Jsou to dvě oddělené věci," povídá Rada, jenž usedne za volant Alfy Romeo 147.

Závod startuje v pátek večer na Dukelském náměstí v Hustopečích. Poté následují čtyři rychlostní zkoušky. Sobotní část pak odstartuje v půl desáté dopoledne a po servisu v areálu hustopečské společnosti MOSS logistics vyrazí posádky na dalších pět erzet. Na cílovou rampu se vítězná dvojice vrátí po třetí odpoledne.