VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Následky absurdní kolize Kaláb stále pociťuje

Brno – V éře největší slávy evropského šampionátu třídy 125 ccm vybojoval titul vicemistra, předtím byl dvakrát bronzový, v cíli závodu mistrovství světa na Masarykově okruhu coby majitel divoké karty jen o píď minul bodovanou pozici. Nemalé sbírce mezinárodních úspěchů však brněnský motocyklový jezdec Igor Kaláb jednu položku nadále dluží: české mistrovské žezlo.

1.12.2011
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový jezdec Igor Kaláb.Foto: Jiří Fait

S výjimkou juniorského prvenství z roku 1997 na něj útočí marně téměř od začátku závodnické kariéry. „Když jsem jezdil ještě stopětadvacítky, domácí závody mi často kolidovaly s Evropou, nebo jsem se potkával se smůlou. V tom se ostatně nic nezměnilo ani po mém přechodu na čtyřtaktní motorky,“ povídá Kaláb nešťastně.

Kvůli věkovému limitu nastoupil v roce 2007 na startovní rošt šestistovkových superstocků, loni a letos závodil ve třídě Supersport.

V právě uplynulé sezoně vyměnil japonskou yamahu za anglický motocykl Triumph Daytona, nicméně začarovaný kruh znovu neprorazil. V konečném pořadí mistrovství České republiky skončil Kaláb na obligátním druhém místě, šampionát Alpe Adria Championship (AA) mu vynesl celkový třetí stupínek.

„Výměny motorky nelituji. Ve startovním poli určitě nebyla nejrychlejší, ale superrychlým hondám stačila. Myslím, že až vychytáme převodovku, nebude mít v seriálu AA konkurenci,“ nelituje Kaláb změny značky.

Povedený start

Závody českého mistrovství a seriálu AA v převážné většině tvořily společné startovní pole, samozřejmě s oddělenou klasifikací. Hned úvodní podnik na Hungaroringu Kaláb vyhrál, dařilo se mu i v Memoriálu Františka Šťastného, při němž zajel na Masarykově okruhu svůj osobní rekord.

Za osudný sezónní zlom považuje Brňan závod na maďarském Pannoniaringu. „V tréninku ani ve warm upu soupeři nestíhali. Jenže pneumatikářské zastoupení nemělo pro mne přední pneumatiku s jakou normálně jezdím, a dali mi údajně úplně stejnou, akorát nový model. Hned po pěti zatáčkách prvního kola jsem na této gumě na vedoucí pozici spadl a i když jsem motorku zvedl a pár bodů ještě stihl, pád mě připravil o titul,“ zlobí se Kaláb.

Nepoměrně horším koncem hrozil dramatický okamžik v Poznani, kde kuriózně po odmávnutí závodu došlo ke kolizi Kalába s polským jezdcem Markem Szkopkem. „Projížděli jsme cílem a Szkopek udělal jakousi nesmyslnou vlnu. V momentně, kdy se vracel na druhou stranu dráhy, byl jsem vedle něho, takže do mě narazil. Pamatuji si jen to, jak nás těsně předtím odmávli, dál už nic. Vybavuji si až ošetřovnu, kde jsem byl dvě hodiny na pozorování a kapačkách. Byl jsem prý nejméně pět minut v bezvědomí. Od Poznaně uplynuly skoro čtyři měsíce a následky na těle cítím pořád,“ chmuří se Kaláb, kterého letos postihlo celkem pět nezaviněných pádů.

V příštím roce hodlá vytrvalý Kaláb útočit na český titul znovu, o startu v červencovém závodě mistrovství světa supersportů na Masarykově okruhu však stejně jako letos neuvažuje. „V motorkách je velký rozdíl. Ta moje je v porovnání se supersporty z mistrovství světa sériová. Vždyť jen jejich zapalování má cenu jako celý můj triumph. Navíc podnik stojí kvůli finančním podmínkám promotéra šampionátu tolik, co naše tři závody,“ odmítá Kaláb beznadějné snažení.

AMOS KREJČÍ

Autor: Redakce

1.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení