VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Není prostor na chyby, ví český mechanik

Pruszków – Na dráze tráví ze všech nejdelší dobu. Přichází mezi prvními, odchází s poslední várkou. Na jeho „švýcarské“ přesnosti závisí osud české reprezentace. V černé zástěře a se šroubovákem v ruce absolvuje mistrovství Evropy dráhových cyklistů v polském Pruszkówě stejně jako jiné akce mechanik výpravy Václav Procházka.

6.11.2010
SDÍLEJ:

Mechanik české reprezentace Václav Procházka.Foto: Svatopluk Buchta

Momentálně čeká na volno už měsíc a půl. „Program je náročný, skončí silniční sezona a už následuje dráhová. Pořád jsme na cestách. Závody pro mě startují třeba tři dny před odjezdem. Vyzvednu auto, naložím si ho a jedu,“ popisuje Procházka.

Pod hlavičkou pražské Dukly pracuje od roku 2001, ale ke kolům má blízko odmala. „Od čtrnácti jsem závodil na dráze, později i na silnici,“ povídá třetí muž mistrovství Čech v časovce z roku 1993. Na velodrom se vydává ráno a opouští ho většinou za tmy. „Chci být na dráze první, jenže s jedním autem jsem závislý na ostatních. Pokaždé to nejde, ani nemůžu zůstat déle. Vyhovují mi Šestidenní, kde přespím v hale, zalepím třeba gumy, aby druhý den byly zaschlé. A ráno mám půl práce hotové,“ vykládá mechanik.

Od jeho práce se odvíjí závodní pohoda, proto nastavení kola konzultuje s jednotlivými cyklisty. „Občas zažíváme střety, ale musí si říct, jak to bude, každý má jiné nároky. Většinou si píši na papírky požadavky jednotlivců, protože není prostor na chyby. Pokud zvolíme jiný převod, odsoudíme závodníka k neúspěchu,“ uvědomuje si brzy osmačtyřicetiletý Procházka

Jeho zlaté české ruce nachystají kolo ke startu za tři minuty. „Vůbec nejvíc času mi zabere vyskládání všech věcí. Hodně mi pomáhá aku šroubovák na převodníky, kterým si šetřím ruku, při mé práci často zápěstí trpí,“ říká rodák z Břasů u Rokycan,

Většinou se zaměřuje na stíhače, ale na Světových pohárech se jako jediný muž svého řemesla věnuje i sprinterům. „Každý má svůj systém, když něco hoří, pomůžu běžně i sprinterům. Ale se čtyřmi jezdci u stíhačky mám svých povinností dost.“

Rozdíl mezi dvěma dráhařskými skupinami pro něj není velký. „Rozjetí bývá stejné, jenom u sprinterů se používá víc převodů. Hlavně musí být kolo všude dotažené, aby se nerozpadlo,“ usměje se Procházka.

S cyklistikou procestoval téměř celý svět, od kolumbijského Cali, přes čínský Peking až po australské Melbourne. „Při létání jsme omezení materiálem, který sbalíme, kvůli váze bereme jen nejnutnější vybavení. Naštěstí se pořád potkáváme stejní lidé, jsme kamarádi. Každý mechanik má něco, Španěl mi půjčí představec, já Italovi šroubky,“ uzavírá Procházka.

Autor: Jaroslav Kára

6.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Brněnské letiště v Tuřanech - ilustrační foto.
3

Linka z Brna do Eindhovenu končí. WizzAir ji v říjnu zruší

Ilustrační foto.
6

Důchodkyně našla na chodníku 200 tisíc korun. Brašnu s penězi odnesla strážníkům

Muž se chtěl otrávit výfukovými plyny. Policista mu zachránil život

Brno – Napsal dopisy na rozloučenou, připojil hadici k výfuku, posadil se do auta a nastartoval. Muže, který se rozhodl ukončit život, si ve středu nad ránem všiml na obchůzce v parku na Kraví hoře psovod se svým čtyřnohým pomocníkem. V poslední chvíli ho z auta vytáhl a tím mu zachránil život.

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Brno /FOTOGALERIE/ – Zelená či žlutá, to je oč tu běží. Dosud dominantní brněnský dopravce RegioJet dostává těžkou konkurenci na trase z Brna do Prahy. Flixbus, charakteristický zelenými autobusy, od čtvrtka zvyšuje počet spojů do a z hlavního města. Celkem jich bude jezdit osmadvacet párů denně. Dosud přes Brno provozoval jen mezinárodní linky.

RegioJet zlevnil autobusové jízdenky do Prahy. Reaguje na FlixBus

Brno – V den, kdy narostla konkurence na autobusové lince z Brna do Prahy, se rozhodl brněnský dopravce RegioJet snížit ceny jízdného. „Od čtvrtka nabízíme jízdenky od 149 korun,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Kotzian: Výstava aut v centru Brna obrala město o miliony korun

Brno – Při konání červencové prodejní výstavy ojetých aut Mototechna mělo město přijít o peníze z místních poplatků. S takovou kritikou pořadatelů přišel ve středu Robert Kotzian ze spolku Brno+.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení