VYBERTE SI REGION

Nespokojený Abraham mění motorku. Vrací se k FTR

Brno – Pouze dvě úvodní Velké ceny letošního mistrovství světa silničních motocyklů třídy Moto2 absolvoval brněnský jezdec Karel Abraham v sedle italského stroje RSV. Výkon motorky ale zůstal za očekávaním a koncem minulého týdne tak tým Cardion AB Motoracing odstoupil od spolupráce.

18.5.2010
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklista Karel Abraham.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Místo toho se vrací k anglickému motocyklu FTR, který zkoušel už před začátkem sezony. „Víkendovou Velkou cenu Francie pojedeme téměř na sto procent s FTR. Pokud by se mechanikům nezdál stroj ještě úplně připravený, pojedeme s ním až o čtrnáct dní později v italském Mugellu,“ sdělil majitel týmu Karel Abraham starší.

Jeho syn v uplynulých dnech zkoušel na španělském okruhu v Albacete také japonský stroj Moriwaki, nakonec si však Brňané plácli s Angličany.

Dvacetiletý Abraham přitom není jediným jezdcem, který záhy po zahájení šampionátu mění v nové třídě Moto2 značku. Trpělivost došla také týmu bývalého mistra světa Jorge Martineze a po odchodu českého týmu mizí značka RSV ze startovní listiny úplně.

Za její nejpalčivější problémy označovali jezdci svorně vysokou váhu, nedostatky v aerodynamice a nižší maximální rychlost.

Nově zvolený motocykl FTR nebude znamenat pro Abrahama žádnou neznámou. Brněnský jezdec testoval tento stroj už v zimní přestávce a i když se mu zamlouval, z dohody s anglickým výrobcem nakonec sešlo. „Některé tehdejší problémy jsme si teď navzájem vyjasnili, takže podpisu smlouvy nic nebránilo,“ doplnil týmový šéf.

Dvacetiletý jezdec má momentálně v klasifikaci třídy Moto2 dva body za 14. příčku ve Velké ceně Kataru.

Autor: Tomáš Valaškovčák

18.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies