VYBERTE SI REGION

Nizozemský blog č. 2: S pilou na kolo za čtvrt milionu

Apeldoorn /OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE/ - Přímo z nizozemského dějiště mistrovství Evropy v dráhové cyklistice 2011, která má na jižní Moravě dlouholetou tradici, přináší pro čtenáře Deníku Rovnost fakta, postřehy, rozhovory či zajímavosti zvláštní zpravodaj Jaroslav Kára. Ten v Apeldoornu mapuje evropský šampionát po celou dobu jeho trvání, od čtvrtka až do neděle.

21.10.2011
SDÍLEJ:

Jaroslav Kára.Foto: Lenka Valová

Když si člověk kupuje nové kolo, všímá si designu, doplňků a především ceny. Vybere si stroj v určité cenové relaci. Svět vrcholové cyklistiky má samozřejmě jiné nároky a závodníkům se dají ušít na míru. Taky proto některá kola stojí čtvrt milionu.

Jenže touha po dokonalé aerodynamice žene vývojáře kupředu a například kola dráhařů jsou tak uzpůsobená ke svému účelu, že o pohodlně stráveném čase v sedle se v jejich případě hovořit nedá. Aby nedocházelo k úpravám, které je vyšperkují tak, že bicykl připomínají pouze shodným počtem kol, zavádí cyklistická unie předepsané rozměry.

Vždy před startem velkých závodů pak nastává peripetie s podtitulkem Sláva rozhodčím. Jejich práce se podobá hnidopišskému rýpání chorobných perfekcionistů a smysl pro předpisovost si u nich v ničem nezadá s byrokraty na úřadech.

Takže po jejich kontrole většina týmů upravuje posed sedla nebo zkracuje řidítka. Nic neznamená, že reprezentace má ve výběru dlouhána. Do výbavy mechaniků tak patří vedle klíčů, kleští nebo oleje také pila. Ruku na srdce: kdo z vás by na svůj milovaný dopravní prostředek použil takový nástroj? A teď si ještě jednou přečtete, do jaké sumy peněz pily řežou…

Autor: Jaroslav Kára

21.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies