Co vám ukázaly první starty?

V Kataru jsme nastoupili totálně nepřipravení s motorkou, o které jsme toho věděli hrozně málo. Po druhém startu v Texasu se toho v tomto směru hodně zlepšilo. Udělali jsme velký progres a s tím jsem spokojený.

Hlavní problém tkvěl v kvalifikacích. Proč?

Stroj zatím bohužel nemá na přední příčky. Všichni jezdci s KTM jsou nešťastní a stěžují si. Motorka je mnohem složitější na nastavení, než se zdálo. Asi chvíli potrvá, než se to vychytá. Náš tým netestoval v běžných podmínkách v Evropě, čímž to máme ztížené.

Kvalifikaci v Texasu jste podle vlastních slov pokazil sám. Co se stalo?

Dlouho jsem čekal, abych se někoho zachytil a zajel rychlé kolo. Chystal jsem se na poslední kolo, ale asi o dvě vteřiny jsem do něj nestihl najet. Neodmávli mě, takže jsem jel naplno, ale výsledek mi nezapočítali. Kdyby ano, skončím dvanáctý. Takhle jsem nastupoval do závodu až z třiadvacáté příčky. Moje chyba.

Zmínil jste potíže s nastavením stroje. Trápí vás ještě jiné technické potíže?

Problémy nám dělá zatáčení a vibrace v rychlých zatáčkách. Navíc máme nové tlumiče, které nefunguji tak, jak mají. Je tu i spousta dalších věcí.

Co vás zaskočilo na startu sezony?

Třída Moto3 je rok od roku vyrovnanější. Letos přibyla spousta nových mladých střelců, kteří jsou dost rychlí a talentovaní. Navíc mají štěstí, že můžou hned nastoupit do top týmu, a proto jsou tam, kde jsou. Třeba Francouz Fabio Quartararo.

Na jaké pozice reálně pomýšlíte?

Těžko říct. Na vodě jsme jedni z nejrychlejších. Na suchu zatím nemáme vychytanou motorku a stále hledáme. Potřebujeme dál tvrdě pracovat a snad už se brzo objevíme v elitní desítce.

V neděli vás čeká start v Argentině, kde jede teprve podruhé. Jak vám okruh sedí?

Naprosto se liší od všech ostatních. Trať je rychlá, plná zatáček a dalších nepříjemností. Navíc je tu spousta komárů a dalších nejrůznějších zvířat.