VYBERTE SI REGION

Kresta vyhrál Admiral rally a kráčí za titulem

VYŠKOV /FOTOGALERIE/ – Na posledních chvíli museli upravit trať a navíc v úseku, který měl být divácky velmi atraktivní. Nakonec i bez této pasáže jedné z rychlostních zkoušek byla Admiral rally Vyškov velmi vydařeným závodem.

11.9.2010 1
SDÍLEJ:

Vyškovská Admirál rally.Foto: DENÍK/Zdeněk Vlach

Sedmý podnik domácího mistrovství republiky v rally sprintu totiž přivítal takřka kompletní českou a slovenskou špičku a pověstnou „třešničkou“ na dortu byl start prvního českého pilota formule 1 Tomáše Engeho.

Úpravy se týkaly jednoho z nových úseků podél řeky Haná, který měl být závěrem za nejdelší Pruskou rychlostní zkouškou. Na vině bylo počasí a podmáčený povrch a pořadatelé nechtěli riskovat možné komplikace. „Je to velká škoda, soutěž tím bohužel přišla o jednu z nejkrásnějších pasáží,“ vysvětlil ředitel rally Jaromír Palásek.

Na celkové sportovní úrovni ovšem ani toto zkrácení soutěži neubralo. Protože jinak počasí závodům přálo, byl vidění velmi zajímavý boj. Po omluvenkách a páteční administrativní a technické přejímce se na start v průmyslové zóně v Komořanech postavilo 115 vozů z původně přihlášených 134 vozů.

S napětím očekávání souboj Česko – Slovensko vyšel těšně pro domácí zásluhou Romana Kresty s Tomášem Kašpárkem, kteří jeli na enkovém Lanceru deváté evoluce. Navíc se mezi českou a slovenskou posádku na stupních vítězů vklínil výborný Polák Grzyb. Na vyškovské silnice se Kresta vrátil po delší době. Naposledy tady startoval v roce 1999 ještě s felicií. „Takže skoro všechno tady pro mě bylo nové. Proto bylo cílem zajet co nejlépe a udržet si pozici v šampionátu. To se podařilo, takže jsem spokojený. A myslím, že to bylo vítězství bez větších problémů,“ radoval se v cíli.

Kresta s Kašpárkem zvítězili s půlminutovým náskokem. Do čela se dostali již po třetí erzetě a pak jízdou na jistotu si pořadí hlídali. Na celkové vítězství jim stačilo vyhrát pouze dvě rychlostní zkoušky. Vítězná posádka v Admiral rally rázně kráčí za titulkem. Jejich největším konkurentům se totiž na silnicích Vyškovska nedařilo a vůbec nebodovali. Romana Odložilíka postihla dvacetisekundová penalizace Jaroslav Orság musel po třetí rychlostní zkoušce ze závodu odstoupit pro poruchu motoru. Smutnit může zejména Odložilík. Vyhrál první dvě a potom ještě pátou erzetu. Do domácího mistrovství tak za Krestou bodovali Petrák a Semerád.

Velkou pochvalu zaslouží pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov za to, že se jim podařilo zajistit start Tomáše Engeho. Bude to zřejmě jeho jediný letošní domácí závod v rally. O to víc chtěl populární jezdec na Vyškovsku uspět. „Máme startovní číslo deset a pokud bychom dojeli do desátého místa, budeme spokojeni,“ vyjádřil za posádku cíle Engeho spolujezdec Michal Ernst. Loni museli závod nedobrovolně skončit po srážce se srnkou, letos svůj vůz provedli cílem na sedmé příčce. Opět s komplikacemi, ale byli spokojeni. „Na rozdíl od loňska jsme sice nepotkali žádnou srnku, ale na předposlední erzetě se nám bohužel do cesty připletl kámen schovaný v trávě, o který jsme prorazili pneumatiku. Stalo se to na začátku erzety, takže jsme většinu testu jeli na prázdném pravém předním kole. Tím jsme ztratili a klesli na sedmé místo. I tak jsme s výsledkem spokojení. Soutěž jsme si hodně užili a já doufám, že jsme nezklamali ani diváky,“ řekl po závodě Enge.

Admiral rally měla devět rychlostních zkoušek o celkové délce zhruba 90 km. V rámci Poháru České republiky ji absolvovala i historická vozidla mezi nimiž si nejlépe vedli Zdenek Tichý s Jiřím Horákem na voze Opel Kadett Coupe.

Konečné výsledky – absolutní pořadí:
1. Kresta – Kašpárek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 51:47.6 min.
2. Grzyb – Zawada (Škoda Fabia S2000) + 28.8 s.
3. Béreš – Müller (Škoda Fabia S2000) + 1:04.4 min.
4. Peták – Benešová (Peugeot 207 S2000) + 1:07.6 min.
5. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:22.2 min.
6. Jelínek – Kotěna (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:28.3 min.
7. Enge – Ernst (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:37.4 min.
8. Sýkora – Plachý (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:13.7 min.
9. Dohnal – Škardová (Renault Clio S1600) + 3:26.2 min.
10. Brynda – Pekárek (Renault Clio R3) + 3:51.5 min.

Mistrovství České republiky:
1. Kresta – Kašpárek
2. Peták – Benešová.
3. Semerád – Neplecha.
4. Jelínek – Kotěna.
5. Enge – Ernst.

Průběžný MR ve sprint rally: 1. Kresta 144, 2. R. Odložilík (Citroën Xsara WRC) 104, 3. Orsák (Mitsubishi Lancer Evo IX) 93.

Autor: Zdeněk Vlach

11.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies