VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Okruh je úžasné místo, totální oáza, říká ředitel Masaryk Runu

Brno /ROZHOVOR/– Pořádání dubnového Masaryk Runu se s brněnským atletem Lukášem Olejníčkem ujal Tomáš Mokrý, který se podílel i na Půlmaratonu Moravským krasem.

31.3.2014
SDÍLEJ:

Pořadatel Desítky Moravským krasem a závodu Masaryk run Tomáš Mokrý.Foto: DENÍK

Motorky, auta, kola, inline bruslaři. Tradiční závodní sestavu na brněnském Masarykově okruhu od letošního roku opět doplní běžci. V neděli 13. dubna se totiž po čtvrt století na asfaltovou trať, po níž se každoročně prohánějí účastníci motocyklového mistrovství světa, vrátí běžecký závod s názvem Masaryk Run Zdravotní pojišťovny 211. Dnes končí možnost registrace na unikátní podnik, zatím se přihlásilo 1145 běžců. „Když někdo mluví o počtu, usmíváme se u toho, protože nás hodně těší," povídá ředitel závodu Tomáš Mokrý.

Jak vznikla myšlenka na pořádání závodu?

Jedna firma mě požádala o závod na klíč v Brně. Když jsem přemýšlel o lokalitách, zvažoval jsem i Masarykův okruh. Naštěstí to nedopadlo, nápad spadl někam pod stůl a po roce jsme se rozhodli, že do toho půjdeme sami.

Máte rád motocyklové závody, že vás napadl právě Masarykův okruh?

Když se na internetu podíváte na mapu Brna na možné lokality, řeknete si: V Lužánkách se běhá, Vokolo Priglu se běží, takže míst moc nezbývá. Už jste na konci a z dálky vidíte obrys něčeho v lesích, což je Masarykův okruh. Když jsme tam v prosinci přišli, zjistili jsme, že to je úplně úžasné místo. Všude lesy, klid, totální oáza a v tu chvíli mě napadlo, že se běžcům může líbit. Jenom jich musí být víc, hrstka se na tak velké ploše ztratí.

Podle dosavadního počtu přihlášených to nebude problém…

Říkali jsme si na začátku, že když tam bude startovat pět set lidí, bude to pěkně vypadat. Přece jen Masarykův okruh si zaslouží masu lidí, trať není stavěná na to, aby si tam šlo zaběhat dvacet lidí. Mile nás zájem překvapil.

Jak složitě se domlouval termín závodu v nabitém kalendáři Masarykova okruhu?

Vytipovali jsme si hodně brzký únorový, březnový, nebo potom hodně pozdní termín skoro až ve druhé půlce podzimu. Moc se nám do nich nechtělo, protože už může být metr sněhu. Nakonec nám představitelé okruhu nabídli volný 13. duben. Ani sekundu jsme neváhali, to je ideální termín na běh.

Je závod na Masarykově okruhu dražší než ve městě?

Mysleli jsme, že bude ekonomičtější než běh uprostřed města, kde řešíte uzavírky, dopravní značky, povolení, obíhání úředníků, což nás tady docela minulo, protože jsme na soukromém pozemku. Ale zase třeba narážíme na přesun lidí z Brna, protože městská hromadná doprava na okruh je v neděli zanedbatelná. Jedou tak čtyři autobusy za den, takže by se tam ani lidi nedostali.

Jak to řešíte?

Dojednáváme zajištění linky přímo z Mendlova náměstí, kterou zaplatíme, což je docela nákladné. To jsou věci, které vyvažují výhody, a nákladově vyjde běh stejně, jako by byl na náměstí.

Můžete přiblížit částku?

Jsme řádově kolem půl milionu korun.

Masaryk Run ale neotevře okruh pouze aktivním běžcům.

Snažíme se vytvořit ještě něco navíc, co nemá až tolik společného s během. Takový den otevřených dveří, kam chceme dotáhnout co nejvíc Brňanů. Ve spolupráci s Masarykovým okruhem uděláme různé komentované exkurze a lidi se dostanou do míst, odkud se řídí celá Velká cena. Budou tam motokáry, doprovodný program pro děti, koncert Olgy Lounové.

Autor: Jaroslav Kára

31.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení