VYBERTE SI REGION

Okruh letos hlásí rekordní návštěvu

Brno – Vzepětí před dlouhým zimním spánkem. Tak vypadala letošní sezona na Masarykově okruhu. Poslední rok před avizovaným zrušením dvou z pěti nejoblíbenějších závodů prošla branami motoristické mekky rekordní návštěva nového tisíciletí, kterou pořadatelé ale už jen obtížně překonají. V roce 2010 vidělo závody celkem 424 000 fanoušků.

3.12.2010
SDÍLEJ:

Superbiky na brněnském okruhu - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

V posledních deseti letech jde o nejvyšší číslo. „Za tu dobu nepřišlo nikdy víc lidí, protože podniků jsme pořádali méně. Těší nás, že si na okruh našlo cestu tolik nadšenců,“ řekl sportovní ředitel Automotodromu Brno Miroslav Bartoš.

Za zvýšeným zájmem stojí neobvykle vysoký počet světových závodů, které vedení okruhu pořádalo. „Chodím pravidelně. I rodinnou dovolenou si plánuji podle kalendáře Masarykova okruhu,“ vysvětluje Jiří Dočekal, předseda fanklubu motocyklového závodníka Karla Abrahama.

Vedle Velké ceny mistrovství světa silničních motocyklů, superbiků a cestovních vozů se na trať letos vrátily i vozy Grand Tourismo a premiérově se představila Světová série Renault. „Oproti předchozím rokům jsme nabídli příznivcům nebývalé množství akcí. Těší mě, že přišlo tolik lidí, ale některé závody jsou pro nás už příliš drahé na to, abychom je pořádali i nadále,“ vysvětlila ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Se zrušením gétéček a formulových klání renaultů byl uplynulý ročník na brněnské trati asi nadlouho rekordní. „Bohužel ani vysoké návštěvy nezachránily některé závody, které jsou pro nás dlouhodobě prodělečné. Aby se jely, museli bychom radikálně zvýšit cenu lístku. Obávám se, že v takovém případě by fanoušci nepřišli v tak hojném počtu,“ vysvětlil Bartoš.

Příkladem je podnik Světová série Renault, na kterou při vstupu zdarma zavítalo šedesát tisíc diváků. „Jedná se o zajímavý šampionát především proto, že se v Brně ukázala formule 1. Do budoucna chceme přivést něco podobného, co by nabídlo netradiční zážitek,“ uvedla Ulmanová.

Nelehkou situaci okruhu si uvědomuje i Dočekal. „Mrzí mě konec gétéček, protože šlo vždy o fantastickou podívanou. Ale i tak klobouk dolů před pořadateli. Pojedou se stále tři vrcholné světové závody, díky čemuž je brněnská trať ve světě unikátní,“ podotkl fanoušek.

Autor: Tomáš Valaškovčák

3.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Ilustrační foto.
9 5

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies