V posledních deseti letech jde o nejvyšší číslo. „Za tu dobu nepřišlo nikdy víc lidí, protože podniků jsme pořádali méně. Těší nás, že si na okruh našlo cestu tolik nadšenců,“ řekl sportovní ředitel Automotodromu Brno Miroslav Bartoš.

Za zvýšeným zájmem stojí neobvykle vysoký počet světových závodů, které vedení okruhu pořádalo. „Chodím pravidelně. I rodinnou dovolenou si plánuji podle kalendáře Masarykova okruhu,“ vysvětluje Jiří Dočekal, předseda fanklubu motocyklového závodníka Karla Abrahama.

Vedle Velké ceny mistrovství světa silničních motocyklů, superbiků a cestovních vozů se na trať letos vrátily i vozy Grand Tourismo a premiérově se představila Světová série Renault. „Oproti předchozím rokům jsme nabídli příznivcům nebývalé množství akcí. Těší mě, že přišlo tolik lidí, ale některé závody jsou pro nás už příliš drahé na to, abychom je pořádali i nadále,“ vysvětlila ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Se zrušením gétéček a formulových klání renaultů byl uplynulý ročník na brněnské trati asi nadlouho rekordní. „Bohužel ani vysoké návštěvy nezachránily některé závody, které jsou pro nás dlouhodobě prodělečné. Aby se jely, museli bychom radikálně zvýšit cenu lístku. Obávám se, že v takovém případě by fanoušci nepřišli v tak hojném počtu,“ vysvětlil Bartoš.

Příkladem je podnik Světová série Renault, na kterou při vstupu zdarma zavítalo šedesát tisíc diváků. „Jedná se o zajímavý šampionát především proto, že se v Brně ukázala formule 1. Do budoucna chceme přivést něco podobného, co by nabídlo netradiční zážitek,“ uvedla Ulmanová.

Nelehkou situaci okruhu si uvědomuje i Dočekal. „Mrzí mě konec gétéček, protože šlo vždy o fantastickou podívanou. Ale i tak klobouk dolů před pořadateli. Pojedou se stále tři vrcholné světové závody, díky čemuž je brněnská trať ve světě unikátní,“ podotkl fanoušek.