VYBERTE SI REGION

Okruh v Mugellu se při italské Velké ceně mění v lidské mraveniště

Mugello (Od zvláštního zpravodaje) – Silné motorky řvou na trati v italském Mugellu až diváky bolí uši. Jezdci mistrovství světa trénují před nedělní Velkou cenou. Hluk na trati je impozantní, ale trochu monotónní. V zákulisí je to úplně jiný šrumec. Namísto silných strojů se mezi kamiony jednotlivých týmů prohání desítky skútrů. Možná stovky. Proplétají se mezi chodci, pro našince je to nepřehledný chaos. Domácí Italové se ale neustále usmívají a užívají si svůj závod.

30.5.2014 1
SDÍLEJ:

Zázemí v italském Mugellu. Foto: Archiv/SŠIS

Kamionové městečko, které vyrostlo za boxy, je dokonalé pestrobarevné bludiště. Zorientovat se na rozlehlé ploše zabere desítky minut. „Ještě nikdy jsem se nikde neztratil. Stačí mi vědět, kde mám box a kde týmové zázemí," usmívá se brněnský závodník třídy Moto3 Karel Hanika.

Své dva páteční tréninky už má za sebou. Jako nováček mistrovství světa jezdí na trati nedaleko Florencie poprvé. „Je docela specifická. Na většině okruhů nejdřív jedete buď do kopce nebo z kopce a potom se obráceně vracíte. Tady se zatáčky neustále střídají, každá je jedinečná a složitá," vysvětluje sedmnáctiletý mladíček.

Na startu druhého tréninku Moto3 svítí sluníčko, v závěru skrápí asfalt mírný deštík. „Počasí je tady zrádné. Mění se hodně rychle. Teď sem vítr přivál jeden mrak a ten stál dvě kola v jedné zatáčce. Pršelo jenom tam a nikde jinde," popisuje Hanikův krajan a soupeř ve stejné kubatuře Jakub Kornfeil.

Při tréninku je znát, že jezdci nejedou úplně naplno. Nemají důvod riskovat, k bodům jim může pomoct až sobotní kvalifikace. Zatímco Hanika se seznamuje se samotnou tratí, Kornfeil víc přemýšlí nad nastavením motorky. Ve druhém tréninku zajíždí až dvacátý čas. „Šetřil jsem gumy a na vítěze jsem neztratil ani sekundu, jsem spokojený," hodnotí rodák z Rohatce u Hodonína.

Tréninky sledovaly takřka prázdné tribuny. To ale vůbec nevadí moderátorovi, který typickou italskou intonací pro diváky komentuje tréninky. A když k němu na krátký rozhovor přijde italská legenda Valentino Rossi, fanoušci bouří.

Zatímco na trati zrovna míří Karel Abraham v královské třídě MotoGP za sedmnáctým místem v tréninku, ve své kategorii dvaadvacátý Hanika popisuje, co se zrovna děje s jeho motorkou. „Servismani ji kompletně rozebírají. Od letoška ale bohužel nesmí sahat do motoru." Kousek od něj zrovna mechanici neustále túrují jednu z motorek. „Už mě ten zvuk docela štve," směje se student brněnského gymnázia Matyáše Lercha.

DAVID NEKVINDA

Autor: Redakce

30.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies