Vše je myšleno samozřejmě nadsázkou, řeč není o živých koních, ale výkonech závodních motocyklů silničního mistrovství světa.

Průměrný výkon stopětadvacítek činí podle stupně nastavení motoru 57 koní, stroje třídy Moto 2 vykazují výkon 125 koní, týmy královské třídy MotoGP oficiálně prezentují 200 koní. Součtem jezdců na brněnském startovním roštu zhruba vychází zmíněné stádo 11 652 (motorových) koní.

Na Kývalce však divoce podupávají i rudí býci. Ti jsou na strojích satelitního seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup jen namalovaní, protože také pohárovým stopětadvacítkám dodávají sílu motorové koně. Na každého ze čtvrt stovky jezdců motocyklů KTM jich připadá pětačtyřicet, což suma sumárum znamená 1 225 koní, nebo býků, chcete-li.

A jak je to s maximálními rychlostmi? Ve třídě MotoGP hlásí Suzuki 330, Honda a Yamaha 320, zatímco Ducati jen 310 kilometrů za hodinu. S tím nesouhlasí Karel Abraham, jeden z šesti letošních pilotů italských džípíček. „Výrobci ani týmy neudávají výkony a maximální rychlosti přesně, většinou blafují. Já jsem například jel s ducati už třistatřicítkou,“ prozradil brněnský závodník.

AMOS KREJČÍ