VYBERTE SI REGION

Olympijský rok bude asi poslední, přemítá Kadlec

Apeldoorn /OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE/ – Český dráhový cyklista Milan Kadlec získal bronzem v bodovačce první medaili na mistrovství Evropy.

24.10.2011
SDÍLEJ:

Český dráhový cyklista Milan Kadlec.Foto: Jan Kopač

Jako by popíral zaběhnuté zákony. Český dráhový cyklista Milan Kadlec před týdnem oslavil sedmatřicáté narozeniny, ale jeho výkonnost neustále roste a úspěchy se v jeho podání stávají samozřejmější.

Před rokem si bronzem v Kodani připsal první medaili na světovém šampionátu, na mistrovství Evropy v Apeldoornu zase oslavil premiérový kontinentální kov. Opět za třetí místo a opět v bodovacím závodě jednotlivců na 40 kilometrů. „Bodovačka je trochu o zkušenostech a také o stabilním výkonu. Když člověk jezdí tak dlouho jako já, už ví co a jak,“ povídal Kadlec, který v minulosti jezdil například za italskou profesionální silniční stáj Lampre-Daikin.

V bodovačce jednotlivců jste před posledním sprintem sahal dokonce po stříbru. Mrzí vás konečný bronz?
Švýcaři se v Apeldoornu předvedli ve výborné kondici a o druhém místě rozhodlo, že Perizzolo excelentně rozjel spurt pro svého krajana Dilliera. Už jsem neměl sílu, abych šel přes něj, takže jsem trochu svěsil nohy. Věděl jsem, že boj o druhé místo je jen mezi námi dvěma. Jeli fakt dobře, Perizzolo mu hodně pomohl, udal tempo a lépe to udělat nešlo. Bodovačka je týmovou pomocí trochu zkreslená, jenže šlo o Evropu a musí se s tím počítat.

Při zranění Hochmanna jste nastoupil s Bláhou do bodovacího závodu dvojic, kde Češi obhajovali zlato. Skončili jste pátí, ale k pódiu mnoho nechybělo…
Nás už musí považovat za adepty na medaili, když jsme ji zajeli na několika předchozích šampionátech. Jsem naštvaný, že to na placku nevyšlo, protože mám z dvojic čtvrté a páté místo, cenný kov mi chybí. Tentokrát tomu moc nechybělo.

Co přesně k medaili scházelo?
Bohužel jsem měl v závěru takovou lehkou krizi, shodou okolností jsem měl asi čtyři střídání, kdy se na mě protlačili Holanďané. Bohužel tam mi to moc dobře nevyšlo a záleželo samozřejmě na výkonnosti. Trochy mi chybělo, což rozhodlo o našem umístění pod stupni vítězů.

Takže v posledním sprintu, před kterým jste ještě měli šanci na medaili, scházely síly?
V posledním spurtu jsme jeli všichni za sebou, ale vyšlo nám také blbě střídání. V takové fázi závodu už se dá jen těžko spočítat, protože člověk jede úplně na doraz. Navíc byly některé týmy trochu odjeté, takže se nedalo nijak popojíždět, aby nám střídání vyšlo dobře na spurt. Kdybych byl o kolo vpředu nebo jsme se vyměnili o půl kola dřív, vyšlo nám střídání do posledního okruhu.

Tím jste tedy o medaili přišli?
Byla stále reálná, ale Francouzi ve spurtu dojeli před námi. Kdybychom dopadli obráceně, jsme třetí my. Bronz visel do posledního sprintu bohužel se nepovedl. To je sport.

Nekazí vám páté místo bronz z bodovačky jednotlivců?
To asi ne. Nebyl jsme v neděli úplně ideální, v sobotu jsem měl trochu náznak teploty, což není výmluva. Takový je život. Podal jsem standardní výkon a i když rozhodně nešlo o můj nejlepší den, poprali jsme co to šlo. Sám mám čisté svědomí, udělal jsem maximum, abychom medaili měli. Nevyšlo to o kousek, což mrzí.

Před rokem jste získal první medaili na světovém šampionátu, nyní první na mistrovství Evropy. Zdá se, že s věkem zrajete…
Bodovačka je trochu o zkušenostech a také o stabilním výkonu. Když člověk jezdí tak dlouho jako já, už ví co a jak. Umím se docela dobře připravit i si zvolit taktiku. Neměl jsem v posledních letech problém, že bych v bodovačkách nestíhal výkonnostně. Zaměřil jsem se proto na spurty, abych v nich zrychlil a nějak se to zatím vede. Výkonnost z minulých let na silnici mi stále zůstala, takže na vytrvalosti už moc nepracuju a trénuju intenzivnější ú­seky.

Citelně teď zrychlujete ?
Jeli jsme spoustu krátkých závodů a kritérii, kde se hodně spurtuje. Jde o podobné klání jako bodovačky na hodinu a pětapadesát minut. Zaměřil jsem se vyloženě na tento typ závodů a je to trochu znát. Už jsem si myslel, že v tomto věku se zrychlit nedá, ale opak je pravda. Mám nejrychlejší stíhačku i dvoustovku na dráze z loňského a předloňského roku. Přijde mi zajímavé, když si v pětatřiceti a šestatřiceti udělám osobáky v rychlostních disciplínách.

A můžete být ještě rychlejší?
Vidím i v tréninku, že rezervy jsou ještě ohromné. Není to, jak říkají ostatní, že mladí jsou rychlejší. Dá se na spurty zaměřit. Když má člověk zkušenosti a udělá si patřičné tréninky, může rychlost ovlivnit. Vím co a jak udělat, aby byla příprava správná. Máme tréninky na dráze i na silnici za autem, které mi sedí, což je to znát.

S takovou tendencí zlepšování vám nejsou na dalších šampionátech zapovězené vyšší příčky…
Ještě chci závodit olympijský rok 2012 a pak se uvidí. Kdyby přišel nějaký úspěch na mistrovství republiky na silnici, který mi stále ve sbírce chybí, nebo jiný z mistrovství světa, možná přijde ještě další sezona. Jinak jsem už před časem řekl, že ta příští bude asi moje poslední, i když to nechám na náhodu. Třeba se podaří nějaký výsledek a budou z toho dva roky. Přesto byl můj výhled takový, že příští sezona je moje poslední.

Autor: Jaroslav Kára

24.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Rezidentní parkování v Brně se odkládá. Město nestihlo přípravy

Brno – Několik desítek minut objíždí každý večer Petr Bednář okolí svého bydliště v brněnské Grohově ulici, když hledá parkovací místo. Už v dubnu příštího roku mu mělo pomoci rezidentní parkování. Představitelé města jeho start ale odkládají až na září.

Průměrná mzda na jihu Moravy vzrostla o pět procent na 26 413 korun

Brno - Průměrná mzda v Jihomoravském kraji vzrostla ve 3. čtvrtletí meziročně o pět procent na 26.413 korun. Zaměstnanci si tak v průměru polepšili o 1261 korun. Reálný růst mezd s ohledem na inflaci dosáhl 4,5 procenta. Vyplývá to z informací, které v pondělí zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

AKTUALIZOVÁNO

Zátah revizorů v rozjezdech: Pozvracím vás, hrozil černý pasažér

Brno /REPORTÁŽ/ – Téměř prázdnými ulicemi nočního Brna se řítí potemnělý autobus. Navzdory tomu, že v něm sedí devět revizorů a osm strážníků, světla v kabině jsou zhasnutá. „Je to proto, aby působil nenápadně," vysvětluje mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Autobus totiž jede na další ze zátahů revizorů v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. O víkendu při něm zkontrolovali dvanáct autobusů, chytli téměř sto černých pasažérů. Za jedinou noc revizoři dokáží zkontrolovat až devět set cestujících.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies