Závod v jižní Francii v okolí monackého knížectví prodělal obří přerod. „Organizátoři se letos rozhodli pro obrovské změny. Letos bude jiné," přiznává Rada, který loni vyhrál svou třídu 8.

Na tu letos musí zapomenout. Nyní se v nové kategorii utká se sedmnácti protivníky. „Je to zase nová výzva. Teď jsme outsideři. Jenže loni se ukázalo, že v těžkých podmínkách nezáleží jen na výkonu motoru. Poráželi jsme i čtyřkolky," poukázal na triumf nad auty s pohonem na všechny čtyři kola.

Se svou červenobílou alfou romeo 147 2.0 TS v novém faceliftovém provedení má z minulých let v paměti pouze 36 kilometrů rychlostních zkoušek. Další jsou pro jihomoravskou posádku nové. „Jde vlastně o úplně nový závod. Třeba slavné slavné Col de Turini letos jedeme obráceně," prohlásil Rada, jehož tým měl minimum času na vyzkoušení nových pneumatik.

Tradiční gumárenská alchymie tentokrát takřka odpadá. Kvůli regulím Mezinárodní automobilové federace musí všichni povinně použít gumy michelin. „Přivezly nám je v úterý. Nejsem z nich moc nadšený. Potřebují jinou geometrii, nastavení auta. Navíc jsou tak nové, že k nim Michelin ještě nedodal ani ceník," vysvětloval Rada novinku.

Nejdelší část z celkových 383,88 kilometru odjede na sadách s hroty. I když na asfaltu se s nimi auto ovládá složitě a klouže. „Jenže jinak nevyjedete to velké převýšení. Tyhle profily bych na kole jet nechtěl," smál se hustopečský pilot.

Počasí a povrch je klasická každoroční otázka. Na Rallye Monte Carlo si jezdci vyzkoušejí všechny povrchy. „Stává se, že začnete na suché silnici, nahoře je sníh, pak led a na druhé straně kopce mlha," popsal navigátor Jugas noční můry obyčejných řidičů.

Proto se závodníci hodlají protrápit s hroty. „I když se tyto pneumatiky rychle opotřebují. Nahoře na sněhu se nám vždycky zdá, že jedeme strašně pomalu, ale pak vidíme ostatní časy a problém vyškrábat se nahoru mají všichni," podotkl jezdec.

Tým Agrotecu se na Azurové pobřeží vydá v pátek. Posádka zamíří pro potřebné dokumenty do Gapu, letošního druhého centra závodu, a poté má tři dny na seznamovací jízdy. Ostrou akci začnou přesně za týden, ve čtvrtek ráno, končí v neděli.