VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pilot Fried po druhé nedokončené čtyřiadvacetihodinovce: Jednou chci vidět cíl

Brno /ROZHOVOR/ – Ani na druhý pokus nepoznal, jaké je dojet do cíle závodu na 24 hodin. Brněnský automobilový jezdec Marek Fried spolu s týmem Válek Autosport odjel při premiéře královské disciplíny na českém území zhruba patnáct hodin. „Dost času jsme nestrávili za volantem, ale v boxech při opravách. I tak však v noci přicházela únava. Bylo by zajímavé kroužit až do rána," zasnil se osmadvacetiletý pilot, který jinak závodí v barvách brněnského týmu KT Motorsport.

17.10.2016
SDÍLEJ:

Brněnský automobilový jezdec Marek Fried.Foto: www.lotus-sport.com/Tomáš Fried

Vaše auto obkroužilo na Masarykově okruhu jen 133 kol. Co se stalo?
Měli jsme víc technických problémů, než jsme byli schopní opravit.

Co konkrétně na autě zlobilo?
Hlavní problém nastal se servem u motoru, které se porouchalo třikrát. Mohla za to jiná závada. Když se nám servo rozbilo potřetí, neměli jsme už náhradní díly a museli skončit. Mezi tím jsme ještě čtyři hodiny stáli, protože jsme měli zvlněné kotouče u brzd. Vibrace při jízdě byly tak velké, že se zlomilo rameno, upadlo kolo a zajelo pod auto, kde rozbilo další věci.

To je na jeden závod dost potíží…
Ano, navíc se k technickým problémům přidaly i další z trochu jiné oblasti. Dostali jsme hrozně moc penalizací. Třeba podle mě nesmyslných devět minut za to, že jsme jezdili moc rychle.

Jak je to možné?
V naší závodní třídě byl určený referenční čas 2:17 minuty na kolo a nesměli jsme být rychlejší. Bohužel jsme si toho nevšimli. Jezdil jsem patnáct kol o dvě vteřiny rychleji a dostali jsme za to devět minut, to mi přijde moc tvrdé. K tomu panovala i přílišná přísnost ze strany organizátorů, třeba při přejíždění obrubníků. To je divné. Většina z nás si myslí, že při závodech je účel jezdit co nejrychleji…

To jsem si myslel taky. (úsměv) V naší třídě to tak bohužel nebylo. Dostali jsme na výběr. Buď přejít do vyšší třídy, kde bychom jezdili jasně poslední, nebo zpomalit. To však moc nechápu. Pokud by se na startu sešlo víc aut schopných jezdit pod 2:17, tak za sebou krouží čtyřiadvacet hodin ve vláčku.

Stihl jste si závod vůbec užít?
Já docela ano. Jel jsem hned první stint (úsek za volantem – pozn. red.) a rozdával si to se silnějšími auty. Pěkně jsem si zajezdil. Pak už bohužel začaly problémy. Svezl jsem se, bohužel to nevyšlo na celou čtyřiadvaceti­hodinovku.

Cíl jste neviděl ani při svém druhém startu v závodu na čtyřiadvacet hodin. Představuje velkou motivaci konečně dojet až do finiše?
To bych jednou strašně rád. Jde o velmi těžký a zajímavý závod. I když jsme většinu času stáli v boxech a opravovali auto, tak jsem v noci začal cítit únavu. Kolem druhé ráno, než jsme skončili, to bylo už zajímavé. Chtěl bych si vyzkoušet, jaké to je kroužit až do rána.

Šlo o premiéru čtyřiadvaceti­hodinovky na českém území. Jaké jste zaznamenal reakce ostatních jezdců?
Nakonec ubylo pár aut kvůli penězům, což trochu ubralo na atraktivnosti. Kdo však závod jel, byl určitě spokojený.

Pár obyvatel z okolí okruhu si stěžovalo na hluk i přes noc, Jaký na to máte názor?
Nikdo ze známých mi zatím nevyčítal, že jsem dělal randál. (úsměv) Okruh stojí pětadvacet let a občasný hluk k němu patří. Lidé, kteří se do jeho okolí přistěhují, s tím musejí počítat. Vím, že třeba v Mostě jsou kvůli tomu velké obstrukce. Lidé z okolí si hodně stěžují, proto se tam jezdí jen v určenou dobu.

Autor: Jan Pařík

17.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3 5

Čtyři velké letní uzavírky potrápí Brňany. Největší omezení se čeká v Křenové

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Jižní Morava – Ani ve čtvrtek Jihomoravané neodloží deštníky a bundy. Podle meteorologů bude dál pršet a nejvyšší teploty vystoupají jen k deseti stupňům.

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies