VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pilot Fried po druhé nedokončené čtyřiadvacetihodinovce: Jednou chci vidět cíl

Brno /ROZHOVOR/ – Ani na druhý pokus nepoznal, jaké je dojet do cíle závodu na 24 hodin. Brněnský automobilový jezdec Marek Fried spolu s týmem Válek Autosport odjel při premiéře královské disciplíny na českém území zhruba patnáct hodin. „Dost času jsme nestrávili za volantem, ale v boxech při opravách. I tak však v noci přicházela únava. Bylo by zajímavé kroužit až do rána," zasnil se osmadvacetiletý pilot, který jinak závodí v barvách brněnského týmu KT Motorsport.

17.10.2016
SDÍLEJ:

Brněnský automobilový jezdec Marek Fried.Foto: www.lotus-sport.com/Tomáš Fried

Vaše auto obkroužilo na Masarykově okruhu jen 133 kol. Co se stalo?
Měli jsme víc technických problémů, než jsme byli schopní opravit.

Co konkrétně na autě zlobilo?
Hlavní problém nastal se servem u motoru, které se porouchalo třikrát. Mohla za to jiná závada. Když se nám servo rozbilo potřetí, neměli jsme už náhradní díly a museli skončit. Mezi tím jsme ještě čtyři hodiny stáli, protože jsme měli zvlněné kotouče u brzd. Vibrace při jízdě byly tak velké, že se zlomilo rameno, upadlo kolo a zajelo pod auto, kde rozbilo další věci.

To je na jeden závod dost potíží…
Ano, navíc se k technickým problémům přidaly i další z trochu jiné oblasti. Dostali jsme hrozně moc penalizací. Třeba podle mě nesmyslných devět minut za to, že jsme jezdili moc rychle.

Jak je to možné?
V naší závodní třídě byl určený referenční čas 2:17 minuty na kolo a nesměli jsme být rychlejší. Bohužel jsme si toho nevšimli. Jezdil jsem patnáct kol o dvě vteřiny rychleji a dostali jsme za to devět minut, to mi přijde moc tvrdé. K tomu panovala i přílišná přísnost ze strany organizátorů, třeba při přejíždění obrubníků. To je divné. Většina z nás si myslí, že při závodech je účel jezdit co nejrychleji…

To jsem si myslel taky. (úsměv) V naší třídě to tak bohužel nebylo. Dostali jsme na výběr. Buď přejít do vyšší třídy, kde bychom jezdili jasně poslední, nebo zpomalit. To však moc nechápu. Pokud by se na startu sešlo víc aut schopných jezdit pod 2:17, tak za sebou krouží čtyřiadvacet hodin ve vláčku.

Stihl jste si závod vůbec užít?
Já docela ano. Jel jsem hned první stint (úsek za volantem – pozn. red.) a rozdával si to se silnějšími auty. Pěkně jsem si zajezdil. Pak už bohužel začaly problémy. Svezl jsem se, bohužel to nevyšlo na celou čtyřiadvaceti­hodinovku.

Cíl jste neviděl ani při svém druhém startu v závodu na čtyřiadvacet hodin. Představuje velkou motivaci konečně dojet až do finiše?
To bych jednou strašně rád. Jde o velmi těžký a zajímavý závod. I když jsme většinu času stáli v boxech a opravovali auto, tak jsem v noci začal cítit únavu. Kolem druhé ráno, než jsme skončili, to bylo už zajímavé. Chtěl bych si vyzkoušet, jaké to je kroužit až do rána.

Šlo o premiéru čtyřiadvaceti­hodinovky na českém území. Jaké jste zaznamenal reakce ostatních jezdců?
Nakonec ubylo pár aut kvůli penězům, což trochu ubralo na atraktivnosti. Kdo však závod jel, byl určitě spokojený.

Pár obyvatel z okolí okruhu si stěžovalo na hluk i přes noc, Jaký na to máte názor?
Nikdo ze známých mi zatím nevyčítal, že jsem dělal randál. (úsměv) Okruh stojí pětadvacet let a občasný hluk k němu patří. Lidé, kteří se do jeho okolí přistěhují, s tím musejí počítat. Vím, že třeba v Mostě jsou kvůli tomu velké obstrukce. Lidé z okolí si hodně stěžují, proto se tam jezdí jen v určenou dobu.

Autor: Jan Pařík

17.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

V Líšni našli padesátikilovou bombu. Pozůstatek z války pyrotechnik odpálil

Vizualizace plánovaného komunitního centra.
8 12

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

Přes pět tisíc obyvatel bez teplé vody. V Bystrci vymění potrubní rozvody

Brno – Bez teplé vody bude od úterý do pátku mezi osmou hodinou ráno a šestou hodin večer přes pět tisíc obyvatel brněnské Bystrce. Brněnské teplárny odstaví výtopnu v Teyschlově ulici. Bez teplé vody tak bude celé sídliště Kamechy. 

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2017/2018!

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení