VYBERTE SI REGION

Podzimní cena: Jílková může přepsat historii

Brno - Šestnáctiletá studentka je blízko prvnímu titulu ženy v českém automobilovém sportu. Tradiční podnik na brněnském Masarykově okruhu určí i další okruhové mistry.

23.9.2011
SDÍLEJ:

Brněnský Masarykův okruh - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vrchol pomalu končící domácí sezony okruhových závodů čeká o víkendu vyznavače silných automobilů při Podzimní ceně Masarykova okruhu. Závěrečný podnik mezinárodního mistrovství České republiky nabídne souboje v divizi 3 a sprinterské části divize 4. Oproti jarní premiéře na brněnské trati mají bodové příděly dvojnásobnou hodnotu, protože podnik je i součástí seriálu FIA Zóna střední Evropy.

Dělba českých titulů se nebude týkat pouze vytrvalostního šampionátu, jehož tajenku vyplní na Masarykově okruhu až v sobotu 15. října šestihodinový Epilog. Výraznou nápovědu o nových šampionech ale nabídne už sobotní dvouhodinovka, k níž je přihlášeno bezmála čtyřicet posádek. Jelikož bratři Mičánkovi letos upřednostňují starty v německém Porsche Super Sport Cupu, budou brněnští fanoušci spoléhat především na vozy BMW M3 GTR v barvách týmu Šenkýř Motorsport.

Ten na znamení nesouhlasu se současnými technickými pravidly odsunul domácí šampionát na okraj svých zájmů, ale vývoj sezony jeho záměrem zamíchal. „Při Podzimní ceně může náš tým získat tři sprinterské a možná také dva vytrvalostní tituly,“ vysvětluje jezdec a týmový šéf Robert Šenkýř.

Z Ameriky do závodů

Jeho jezdce Marka Frieda v čele třiapůllitrové třídy divize 4 dělí od pronásledovatele Zdenko Barana s vozem Ferrari 430 pouze čtyři body, přitom vítěz sobotního a nedělního sprintu může svoje konto vylepšit hned padesátibodovým přídělem. „Chceme si hlídat všechny soupeře, se kterými v jednotlivých šampionátech bojujeme o konečné prvenství. Marek bude pod tlakem, ale i přes svoje mládí je už vyzrálý pilot a atmosféru by měl v pohodě ustát. Komplikaci vidím jedině v tom, že přiletí těsně před kvalifikací z pracovního pobytu v Americe,“ dodává Šenkýř.

Skromnější cíle hlásí Dan Suchý, další Brňan za volantem vozu BMW M3 GTR. „Sezona začala slibně, při Jarní ceně jsem byl dvakrát na bedně, ale všechno se otočilo. Po problémech se pokusím alespoň uhájit třetí místo ve sprintu a ve vytrvalostním závodě,“ říká frustrovaný Suchý.

Celkovému pořadí divize 4 vládnou vedle amerického saleenu Slováka Miro Konopky vozy Mercedes Benz a Audi A4 specifikace DTM. Pokud v příští sezoně opravdu dojde k avizované obměně technických předpisů, reálně hrozí, že Podzimní cena bude posledním vystoupením „raket“ na českých okruzích.

Náboj mají i oba závody formulových monopostů divize 3, které definitivní stanoví, zda nad titulem zajásá mladičká, teprve šestnáctiletá Gabriela Jílková, či její rival Petr Trnka. „První závod pojedu určitě naplno a podle výsledku se pak připravím na nedělní,“ naznačuje studentka svou taktiku.

Po vydařeném květnovém úvodu se na Kývalku vrací seriál European R–Cup, v němž ve dvou padesátiminutových blocích bojují anglické spidery Radical. Tradiční seriál Octavia Cup se letos představí pod novým jménem Eastern Europe Cup.

AMOS KREJČÍ

INFO PRO NÁVŠTĚVNÍKY

CO SE POJEDE

divize 3: monoposty s motory do 1400 skupiny E2, národní formule, vozy značkových a dalších formulí do 1600 ccm, startují např. vozy Van Diemen, Gloria, Tomis, Autola a König.
divize 4: cestovní, pohárové, Grand Tourismo, DTM a speciální vozy E kategorie I do 1400 ccm, 2000 ccm, 3500 ccm a nad 3500 ccm, startují např. vozy Audi, Mercedes, Porsche, Ferrari, BMW, Pagani Zonda, Saleen, Honda, Renault a Škoda.
Eastern Europe Cup + Renault Clio Bohemia: první z obou seriálů navazuje na dřívější Octavia Cup, ve druhém závodí identické vozy Renault Clio, jezdci startují společně, výsledky jsou oddělené.
European R – Cup 2011: mezinárodní seriál otevřených dvoumístních anglických spiderů Radical s motory 1300 a 1500 ccm, s příslušnými úpravami jsou homologovány pro běžný silniční provoz.
Porsche GT3 Challenge Cup East Europe: v Turecku iniciovaná východoevropská značková série vozů Porsche.

BODOVÉ STAVY

divize 3: 1. Jílková 132, 2. Trnka 126, 3. Sus 81, vš. Gloria.
divize 4 do 2000 ccm – sprint: 1. Vitver (Lotus) 150, 2. Kusý (Lotus Exige) 85, 3. Ostaševski jr. (Renault Clio) 84. Vytrvalostní závody: 1. Valášek, Ch. Malchárek (Slovensko) Renault Clio 50.5, 3. M.Foukal, T. Foukal (Honda) 45.
divize 4 do 3500 ccm – sprint: 1. Fried (BMW M3 GTR) 150, 2. Baran (Ferrari 430) 146, 3. Suchý (BMW M3 GTR) 93. Vytrvalostní závody: 1. Skalický, Firla 74, 3. Kačírek 73.
divize 4 nad 3500 ccm – sprint: 1. Kostka (Mercedes Benz) 225, 2. Matějovský (Audi A4 DTM) 102, 3. Konopka (Slovensko, Porsche 997) 63, 4. Waszek (Ferrari 430) 62, 5. Kubas (Saleen) 46, 6. Mikuláško (Slovensko, Porsche 997) 46. Vytrvalostní závody: 1. Konopka (Slovensko), Myszkowski (Polsko) Porsche 997 68, 3. B.Waszek, D.Waszek (Ferrari 430) 58, 5. J.Malchárek (Slovensko), Vorba, Ferrari 430 51.5.

PROGRAM

Pátek 23.9.
10.20 – 18.00 volné a kvalifikační tréninky
Sobota 24.9.
8.00 – 9.25 volné tréninky
9.35 – 10.20 1. závod divize 3 (10 kol)
10.30 – 11.15 1. závod divize 4, sprint do 2000 ccm (10 kol)
11.25 – 12.10 1. závod divize 4, sprint nad 2000 ccm (10 kol)
13.00 – 14.05 1. závod European R – Cup 2011 (50 min.)
15.15 – 16.00 1. závod Porsche GT3 CC EE (10 kol)
16.10 – 18.30 vytrvalostní závod divize 4 (2 hod.)
Neděle 25.9.
8.10 – 9.20 warm up
9.30 – 10.20 1. závod Eastern Europe Cup + Renault Clio Bohemia (25 min.)
10.30 – 11.15 2. závod divize 3 (10 kol)
11.25 – 12.10 2. závod Porsche GT3 CC EE (10 kol)
12.40 – 13.45 2. závod European R – Cup 2011 (50 min.)
13.55 – 14.40 2. závod divize 4, sprint do 2000 ccm (10 kol)
14.50 – 15.35 2. závod divize 4, sprint nad 2000 ccm (10 kol)
15.45 – 16.35 Eastern Europe Cup + Renault Clio Bohemia (25 min.)

VSTUPNÉ
na hlavní tribuny (start – cíl) a na přírodní tribunu C (Stadion) vstup zdarma, speciální vstupenka do paddocku za 100 Kč

PARKOVÁNÍ
za hlavními tribunami (start – cíl) a na přírodní tribuně C (Stadion) parkování zdarma

23.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies