VYBERTE SI REGION

Podzimní cenu posvětí vítězové Le Mans Series

Brno - Vyznavači motoristického sportu budou o tomto víkendu na dračku. V sobotu zahřmí u nákupního a zábavního centra Olympia Brno motocyklové supermotardy a o den později vyvrcholí třídenní pořad Podzimní ceny Masarykova okruhu.

16.9.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Koza

Ta uzavře z valné části účet letošního mistrovství České republiky automobilů, pouze vytrvalostní klasifikace divize 4 si bude muset na definitivní podobu počkat až do říjnového epilogu.

Tituly v absolutním pořadí čtyřkové divize a v její třídě nad tři a půl litru má už v kapse Antonín Charouz, který tak svoji sbírku domácích trůnů zaokrouhlil na rovnou čtyřicítku.

O idylickém závěru divize 4 však lze s určitostí pochybovat. V průběžném pořadí bez rozdílu tříd se na druhého Němce Stefana Mückeho za volantem mercedesu bodově tlačí Brňan Jiří Mičánek s vozem Porsche 997 a trio adeptů na stříbrnou příčku uzavírá Slovák Ján Daniš.

Atrakcí sobotního tříhodinového závodu divize 4 (končí v o půl šesté odpoledne, takže nenasytní fanoušci stihnou hladce i večerní finálovou část zmíněné Olympia Supermoto Night Show) bude start Tomáše Engeho, Jana Charouze a Stefana Mückeho, kteří minulou neděli v Silverstone pečetili v kokpitu sportovního prototypu Lola Aston Martin svůj skvělý celkový triumf v Le Mans Series.

Navíc se proslýchá, že tématem mladého Charouze se po sezóně může stát formule 1, do níž jeho týmový kolega Enge nakoukl právě před osmi lety.

Výtečně mají letošní šampionát divize 4 rozjetý brněnské týmy. Vladimír Hladík se Zdeňkem Dudou (Renault Clio RS) vedou vytrvalostní variantu dvoulitrové třídy, zatímco porsche Mičánka a Jermana stíhají ve třídě do 3500 ccm další Brňané Robert Šenkýř a Petr Vencálek.

Napětí visí nad sprintem do 3500 ccm, o jejímž mistru rozhodne nedělní závod. Brněnští jezdci Mičánek, Michl, Suchý okupují první tři pozice, přičemž rozdíl mezi prvním a druhým v pořadí je pouhý jeden bod. „Nedělám si iluze, Michlovo auto je o hodně lehčí, ale kdo ví, co se může stát,“ vyhýbá se Mičánek jakýmkoliv prognózám.

Michlův nízký vůz vlastní konstrukce je trnem v oku mnoha soupeřů. Už na jaře se dokonce objevila petice, žádající přesun vozu Michl 08/04 do jiné třídy. „Při stavbě auta jsme využili všech možností technických předpisů. Nic jiného v tom není,“ kroutí Michl hlavou.

AMOS KREJČÍ

16.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies