Cizokrajný kurz dosavadní kariéry talentovaného silničáře vystihuje nejlépe skutečnost, že ještě dříve než se jeho jméno objevilo ve startovní listině letošní Grand Prix České republiky, posunula ho divoká karta na rošt červnového závodu mistrovství světa třídy do 125 ccm v italském Mugellu.

„Nebýt malé chybičky dvě kola před koncem, mohl jsem bojovat o bodované patnácté místo. Bohužel, nakonec mi zbyla devatenáctá příčka. Přesto si myslím, že premiéra ve světovém šampionátu nebyla až tak špatná,“ míní šestnáctiletý Popov, který si o víkendu vyzkouší atmosféru brněnské Velké ceny.

S motoristickým sportem začal v sedle minibiků, jezdil v barvách továrního týmu blanenské firmy Blata, poté na popud svého táty se vydal sbírat závodnické rozumy na jih Evropy.

„Nejprve jsme odešli do Španělska, kam nás doporučil otec Matii Pasiniho, který nyní jezdí mistrovství světa Moto2. Závodil tam dvě a půl sezony. Když mu bylo čtrnáct, vzali si ho pak Italové do třídy velkých stopětadvacítek,“ nastiňuje synův vzestup Miroslav Popov starší.

Už loňské výkony mladého Východočecha braly italskému publiku dech. Po třech vítězstvích se Popov ujal vedení mistrovství Itálie třídy do 125 ccm. Až dva pády v závěru seriálu mu nakonec přisoudily druhou příčku.

„Možná jsem k tomu nepřistupoval s dostatečným respektem. Druhé místo jsem bral jako zklamání i úspěch, protože začátkem roku jsem na takový výsledek ani nepomyslel,“ ohlíží se Popov za loňským debutem v italském šampionátu.

Také do jeho letošního víru naskočil český bojovník impozantně. Po prvním a druhém místě však zaúřadovala kombinace technických problémů a pádů, takže před závěrečnou dvojicí podniků figuruje Popov na celkové páté pozici.

Nyní přemýšlí, jak svoje renomé potvrdit také v Brně. „Mugello znám z italského mistrovství lépe než Brno, které skoro vůbec. Hendikep to možná bude, ale musím se s tím poprat. Snad mi tři tréninky s volbou stopy a brzdných bodů pomohou. Určitě bych nechtěl dostat v závodě kolo,“ říká Popov, jehož stopětadvacítka Aprilia RSW má do techniky špičkových strojů na míle daleko.

AMOS KREJČÍ