VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prášková se bála, aby s autem někde neťukla

Brno /ROZHOVOR/ – Úspěšná motoristická závodnice Edita Prášková už nešprtá vysokoškolská skripta, touží po autě se střechou nad hlavou a s monopostem Dallara se rozloučila titulem.

10.1.2012
SDÍLEJ:

Úspěšná motoristická závodnice Edita Prášková.Foto: Milan Spurný

Za volantem italského formulového vozu Dallara Opel Spiess završila vrchařskou sezonu titulem mistra republiky dvoulitrové třídy, a potvrdila tak renomé první české dámy v automobilovém kokpitu. Po absolvování lékařské fakulty brněnské Masarykovy univerzity se Edita Prášková stačila i provdat za svého spolužáka Davida, ve startovních listinách však nadále figuruje pod svým dívčím jménem. „Jsem paličatá ženská, a tak jsem si po svatbě nechala svoje příjmení. Zastávám názor, že změna šťastné manželství nezaručí. A mám skvělého manžela, který to toleruje,“ usmívá se sympatická stomatoložka a závodnice v jedné osobě.

Stala jste se českou šampionkou v závodech do vrchu, i když vás před loňskou sezonou tlačily ekonomické potíže víc než kdy jindy. Zlepšila se situace mezitím ve váš prospěch?
Myslím, že ekonomicky to nijak lepší není. Doba je těžká, stále jsem závislá na sponzorech, kterých zrovna nepřibývá. Jela jsem tolik závodů, kolik jsme si mohli dovolit. Nakonec sezona skončila vítězstvím a titulem, přestože jsem s něčím takovým vůbec nepočítala.

Zdá se, že titulem jste překvapila především samu sebe…
Úspěch mě velmi mile překvapil. Bodové stavy mezi závody totiž vůbec neřeším. Startuji tam, kde mě to baví. Všude chci zajet co nejlépe, ale jaké bude pořadí na konci šampionátu, je mi vcelku jedno.

Trofejí máte doma plnou skříň. Považujete český titul za svůj dosavadní největší úspěch?
Ani ne. Naše země je malý rybník závodníků, takže víc si cením úspěchů v zahraničí. Tam se při jednotlivých kláních schází opravdu slušné startovní pole a mám s kým závodit.

Co se týče zahraničních vrchů, okolnosti vám v minulé sezoně dovolily start pouze v rakouské St. Agathe. Jakým výsledkem jste se připomněla mezinárodní elitě?
Byl to krásný souboj. Ve dvoulitrové třídě jsem skončila třetí, což v bohaté startovní listině znamenalo úspěch. Dobrý výsledek v Rakousku byl pro mne důležitý, protože na něm závisel prodej mojí formule. Cítila jsem velkou odpovědnost za to, abych s autem někde neťukla, aby se něco neporouchalo. Loučení s dalarkou provázela úsměvná situace v poslední jízdě.

Proč jste autu mávala s úsměvem?
Před závěrečnou jízdou jsem se s dalarkou rozloučila slovy: Tak a teď spolu jedeme naposled. Vyjela jsem na kopec, spadl mi kámen ze srdce, ukápla slzička dojetí a čekala jsem na čas. Najednou ale přiběhl organizátor, že se při mé jízdě pokazila časomíra a musím jet ještě jednou. Takže moje poslední jízda byla takové rozlučkové double.

Tvrdíte, že jste paličatá, ale na svůj dnes už bývalý monopost vzpomínáte docela zjihle…
Dallaru jsem měla od roku 2005, skvěle jsme si rozuměly, výsledky byly dobré. Věděla jsem, co od ní mohu očekávat. Každopádně se mi po autu stýská, přece jen jsme toho spolu prožily hodně. Člověk se ale musí posunout někam dál. Formuli jsem prodala a těším se, že se svezu s něčím novým. Nechám se překvapit čím.

Máte údajně nabídku na pronájem prototypu Ligier, starý harcovník evropských kopců Otakar Krámský vám hodlá půjčovat spider Osella. Navíc v dílně vašeho otce vzniká zajímavý speciál s motorem BMW. Ke které z těchto variant se přikláníte?
Nějaké nabídky mám, ale zatím nad nimi neuvažuji. Prodala jsem formuli s tím, že chci auto se střechou, což spidery neboli placky nemají. Raději bych zkusila něco nového a závodila s nějakým sportovním okapotovaným vozem. Těším se, až taťka našeho závoďáčka dostaví. Má splňovat všechny moje požadavky – sedět v autě nízko nad zemí se střechou nad hlavou.

Váš otec Jaroslav Prášek, jezdec a stavitel závodních aut, dostal nedávno do péče dva sedmilitrové americké vozy Saleen, které bojovaly ve vrcholném šampionátu Grand Tourismo. Co dělá pohled na tato výkonná monstra s vaším závodnickým srdcem?
Saleeny jsou nádherná auta, moc se mi líbí a samozřejmě jsem v nich doma na dvoře už seděla. (smích) Nejsem si ale jistá, jestli patří na kopce, spíš bych se s nimi ráda svezla v okruhovém závodě. Mám však obavu, že ekonomicky to bude jen těžko zvládnutelné.

Jak vůbec vnímáte závodění nyní, kdy už nejste studentka a věnujete se náročné stomatologické profesi?
Dá se říct, že je to teď klidnější. Loňské závodění probíhalo ve větší pohodě, už jsem totiž nemusela v pauzách mezi jízdami číst skripta. (smích)

AMOS KREJČÍ

10.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnská Zbrojovka ve 26. kole nejvyšší fotbalové ligy před domácími fanoušky porazila Příbram 2:0.

Z Norska se vrací nejlepší střelec. Útočník Škoda pomůže Zbrojovce

Lev Lolek je novou atrakcí brněnské zoo.
11

Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Císařský řez? Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě. Ženy se bojí porodu

Brno – Bojí se obtížného porodu a bolesti. Proto ženy upřednostňují porody císařským řezem před přirozenými. Počet rodiček, které volí chirurgickou metodu, se podle národního registru novorozenců od počátku tisíciletí více než zdvojnásobil. Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě.

AUTOMIX.CZ / AKTUALIZOVÁNO

10 dostupných aut, ve kterých budete vypadat bohatší, než ve skutečnosti jste

Ruku na srdce, každý z nás chce tu a tam vypadat před ostatními dobře – a dobře v tomto případě znamená „zámožně“. Samozřejmě jen málokterý movitý majetek poukazuje na stav konta tak, jako luxusní auto.

Rok registru: smlouvy pod drobnohledem, úřady jich odkryly tisíce

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Nejvíc peněz od kraje dostává charita, od Brna technické sítě. Registr smluv odkryl firmy, které získávají veřejné zakázky. 

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Na D1 u Domašova hořelo auto. Dálnice byla ve směru na Prahu neprůjezdná

Domašov - Požár osobního auta zastavil ve čtvrtek před desátou dopoledne provoz na dálnici D1 na 169. kilometru ve směru na Prahu. K hořícímu autu u Domašova na Brněnsku vyrazily tři jednotky hasičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení