Jihomoravskému závodníkovi Martinu Radovi se kromě účasti na jubilejním osmdesátém ročníku, který skončil o víkendu, splnil ještě jeden sen. Ve své třídě 8 skončil s Alfou Romeo 147 na prvním místě. „Ani nedokážu popsat, jak obrovskou mám radost. Je to něco neopakovatelného, co už se mi nikdy nemusí podařit,“ rozplýval se Rada.
Ten v celkovém pořadí závodu zařazeného do kalendáře mistrovství světa obsadil s navigátorem Jaroslavem Jugasem 42. příčku. Na vítězného Sébastiana Loeba ztratili hodinu a čtvrt.
Radu jen mrzelo, že ve své třídě soupeřil pouze se dvěma dalšími posádkami. Přesto výsledek považuje za cenný. „Ovládnout kategorii na tak slavném závodě má obrovský zvuk,“ vysvětlil.
Hustopečský rodák se s navigátorem Jugasem zúčastnil prestižního podniku potřetí v kariéře. Před poslední etapou měli na své nejbližší konkurenty z „osmiček“ náskok více než hodinu a půl.
Další posádka v té chvíli už ze závodu odstoupila. „Závěr jsme už absolvovali klidněji s vidinou náskoku. Vyřadit nás mohla jen nenadálá porucha,“ řekl Rada.
Při závěrečném nočním přejezdu přes Col de Turini si ale musel dávat velký pozor. „Nepočítali jsme, že bychom někdy při závodě použili tvrdou sadu pneumatik, takže jsme ji neměli k dispozici. Měkká guma se však hodně přehřívala a na kopci jsme s ní měli problém. Auto hodně klouzalo, podobné podmínky jsem ještě nezažil,“ svěřil se.
Za nejtěžší zkušenost to ale nepovažuje. „Nejhorší byl asi první start před třemi lety, kdy jsme většinu etap jeli na sněhu,“ dodal Rada.