VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rada si odvezl z Rallye Monte Carlo odznak i salám

Hustopeče, Brno – Dostali bohatou odměnu. Ne od pořadatelů, nýbrž „obyčejných" lidí. Přitom v rychlostní zkoušce nebyli ani nejrychlejší, ani se nedrželi na čele celkového pořadí. Hustopečský závodník Martin Rada se svým zlínským navigátorem Jaroslavem Jugasem absolvovali minulý týden slavnou Rallye Monte Carlo.

21.1.2013
SDÍLEJ:

Martin Rada.Foto: DENÍK/Michal Čejka

Jedním z nejstarších závodů na světě nežijí pouze účastníci, ale také obyvatelé vesnic či měst, kudy peloton aut projíždí. „Na konci jedné z etap dostala každá posádka salám a místní speciality. Ještě jsme je nesnědli, vezou se kamionem domů," směje se pilot Rada.

Jihomoravan absolvoval se svým navigátorem slavný závod už počtvrté v kariéře. Stejně jako loni vyhráli svou třídu a v celkovém pořadí dojeli na 24. místě. „Považuji to za fantastický výsledek. Důležitější ale bylo, že jsme neudělali žádnou chybu a dojeli až před knížecí palác," vysvětluje.

Přitom letošní ročník považuje za nejtěžší. Především kvůli proměnlivým podmínkám. „Hodně se jezdilo na sněhu, což bylo náročné. Ještě horší ale bylo, že některé rychlostní zkoušky jsme absolvovali chvíli po suchu, pak po mokru, které vystřídal sníh a nakonec ještě led. V takovém případě se musíte nejvíc soustředit, neboť hrozí velké riziko nehody," popisuje Rada situace, kdy posádka překonává v etapě téměř kilometrové převýšení.

V takovém případě hraje nejdůležitější roli správné obutí. Rada s Jugasem většinu času strávili na širokých gumách pobitých hřebíky, které jsou určené do extrémních podmínek. „Vždy zvažujeme, nejlepší poměr mezi rychlostí bezpečností. Na některé vrcholy se ale bez těchto pneumatik ani nevyškrábeme," upozorňuje.

A to přitom zažívali i situace, kdy po okraji „silnice" chodili diváci. „Bohužel… Jedná se o velký problém a nebezpečí. V takové situaci nezbývá než zvolnit tempo," vysvětluje, že bezhlavé honění času může skončit také tragicky.

Přesto Rada sní pro příští rok o zisku pátého odznaku monackého autoklubu za účast na závodě v okolí tamního knížectví.

Autor: Tomáš Valaškovčák

21.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies