VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitel Bartoš: O závody cestovních vozů stojí i jiné okruhy

Brno /ROZHOVOR/ -Šéf mistrovství světa WTCC Miroslav Bartoš říká o možném konci závodů v Brně.

20.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Na jednu stranu má za úkol přísně kontrolovat práci pořadatelů, na druhé straně je jedním z nich. Ředitel světového šampionátu cestovních vozů Miroslav Bartoš je zároveň sportovním ředitelem Masarykova okruhu, na kterém se jel o víkendu jeden ze závodů mistrovství světa. Možná ale naposledy, protože vedení okruhu zvažuje kvůli nedostatku peněz na motocyklovou Velkou cenu v roce 2012 o zrušení závodu.

Profituje brněnský okruh, že spojujete obě funkce v jedné osobě?
Za Automotodrom si přeji, abychom o cestovní vozy nepřišli. Že by ale mistrovství světa jezdilo do Brna, jenom kvůli mně? Tak dobrý zatím nejsem. (úsměv)

Co táhne šampionát na jižní Moravu?
Leží zde atraktivní kopcovitý okruh s širokou tratí. Navíc organizace celého víkendu je vždy na vysoké úrovni. Díky tomu jsou s námi všichni spokojení a jezdí sem rádi. Přestože Masarykův okruh je více než dvacet let starý, stále patří na špičkovou úroveň a může se měřit s některými i v kalendáři formule 1. V Evropě náleží mezi špičku.

Cestovní vozy zde ale letos jely možná naposledy. Vedení Automotodromu uvažuje o jejich zrušení…
Vyjednáváme s promotérem podniku na podmínkách. Některé tratě musí platit hodně, aby se tam cesťáky jely. Do Brna zajíždí díky dobré spolupráci za výhodnějších podmínek. Zájem o pořádání mistrovství stoupá, jiní pořadatelé jsou ochotní platit mnohem větší částky, na což nemáme. Může nastat okamžik, kdy nás někdo přeplatí.

Kolik platí okruhy za závodní víkend?
Neznám osobně všechny detaily smluv. Rozdíly v částkách jsou ale někdy opravdu propastné. Víc neřeknu. Jedná se o obchodní tajemství.

Prozradíte alespoň, jak jste se z Brna dostal až do vedení jednoho z elitních světových šampionátů?
Náhodou. V roce 2006 hledali zástupce šéfa tehdejšího seriálu a asi si vzpomněli, že v Brně děláme dobrou práci. Napsali mi, jestli bych tuto práci nechtěl zkusit. Když můj předchůdce odešel, někoho zase napadlo, že bych mohl zaujmout jeho místo. První rok jsem asi příliš nezklamal, takže mi svěřili pravomoce i do druhého.

Mandát máte vždy na sezonu. Hodláte letos opět obhajovat svůj post?
Když toho moc nepokazím, snad to vyjde. Doufám, že si mě nechají. (smích)

Autor: Tomáš Valaškovčák

20.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies