VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitelka okruhu Ulmanová: Před GP se mi ozývají hlasy ze záhrobí

Brno /ROZHOVOR/ - Ředitelku brněnského Masarykova okruhu Ivanu Ulmanovou čeká při Velké ceně České republiky silničních motocyklů nejnáročnější období letošní sezony.

9.8.2011 6
SDÍLEJ:

Ředitelka brněnského Masarykova okruhu Ivana Ulmanová.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jako před maturitou ve škole. Tak se asi cítí ředitelka společnosti Automotodrom Brno Ivana Ulmanová. O víkendu totiž na „její“ okruh přijede nejprestižnější motocyklový šampionát na světě.

Vedle hvězd Valentina Rossiho, Jorge Lorenza nebo Caseyho Stonera letos v elitní kubatuře nastoupí i první český jezdec Karel Abraham. Přípravy před nejprestižnějším podnikem letošní sezony právě vrcholí. „Ve čtvrtek dopoledne se bezpečnostní komisař a skupina dalších kontrolorů vydají na pěší obhlídku tratě. Teprve po jejich návratu a žádné připomínce budeme vědět, že je vše podle jejich představ,“ přibližuje Ulmanová pečlivé přípravy před Grand Prix České republiky.

O víkendu přijede na Masarykův okruh vrcholná akce letošní sezony. Jak se nyní cítíte, nejste z toho nervózní?
Je mi dobře, ale už mi začínají rušit spánek první obavy. Tou největší je počasí a jak se letos povede Kájovi Abrahamovi. Brno je totiž pro něho už několik let smolné. Děsím se jen neděle po Grand Prix. Bývám tak vyčerpaná, že několik nocí po sobě se budím a nevím, jestli už mám závody za sebou. (úsměv) Bývá také tradicí, že se mi i mým kolegům začínají před závody ozývat lidé, se kterými třeba několik let nejsem v kontaktu. Proč? Chtějí volné vstupenky. Někdy mi to přijde jako hlasy ze záhrobí.

Při červencovém mistrovství světa superbiků byly novinkou pro diváky sprchy na tribuně C. Plánujete něco podobného i při Velké ceně?
Je pravda, že se setkaly s velkým ohlasem. Když jsem se loni byla podívat na tribunách, bylo tam nesnesitelné teplo. Fanoušky jsem obdivovala za jejich výdrž, a tak jsme se snažili jim pobyt zpříjemnit. Tentokrát chystáme překvapení pro motorkáře. Mohou parkovat u sportovní střelnice v areálu okruhu s možností úschovy přilby a dalšího motoristického oblečení. Novinkou jsou také speciální čtvrteční vstupenky do paddocku, kde mohou fanoušci potkat třeba některého z jezdců a ulovit i jeho podpis.

Kdo se tam nedostane, bude mít ještě možnost získat autogram od některého závodníka?
Nejen pro ně jsme připravili čtvrteční autogramiádu v Olympii. Nejprve od čtvrt na šest večer tam dorazí účastníci z nižších kubatur a o hodinu později přijdou i mistři řídítek z MotoGP včetně Káji Abrahama. Ne všichni potvrdili účast, ale jádro královské třídy určitě přijde.

Nejlepší světoví jezdci jsou i při nebezpečných závodech dobře chráněni bariérami okolo tratě. Vyrukoval na vás letos promotér šampionátu, společnost Dorna, opět s nějakými speciálními požadavky?
Tentokrát nepřišla žádná neočekávaná prosba. Snažíme se, aby závodní dráha byla v dokonalém stavu a hlavně aby byla maximálně zabezpečená. To ovšem neznamená, že máme automaticky vyhráno. Ve čtvrtek dopoledne se bezpečnostní komisař a skupina dalších kontrolorů vydají na pěší obhlídku tratě. Teprve po jejich návratu a žádné připomínce budeme vědět, že je vše podle jejich představ.

Liší se nějak rozpočet letošní Grand Prix od minulých ročníků?
Jistě. Už jen kvůli nárůstu za zápis do kalendáře šampionátu. Jinak se snažíme ušetřit, kde se dá. Nechci, abychom ale nějak omezovali služby našim fanouškům, což nás stojí vždy několik milionů korun. Chceme ale, aby se divák cítil u nás dobře. Přitom najít v České republice silnou společnost, která by tuto akci zaštítila potřebným obnosem peněz, je velký problém. Je to těžké, protože výtěžek z titulárního sponzorství Velké ceny připadne výhradně Dorně.

Důležité je pro vás i kolik přijde lidí. Podle předběžných informací byl letošní předprodej vstupenek příznivější než loni. Čemu zvýšený zájem přisuzujete?
Nárůst určitě přičítám startu Káji Abrahama v MotoGP. Přece jen je to první Čech v této třídě. Věřím, že do závodu dá maximum a tentokrát už mu konečně vyjde. Očekávám také příjezd mnoha Němců na jejich jezdce Stefana Bradla. Chceme se dostat ven z lesů a každému v republice přiblížit, kde leží Masarykův okruh a co na něm děláme.

Kvůli nedostatku podpory od státu a dalších institucí je ohrožená budoucnost mistrovství světa motocyklů v Brně. Jak se k tomuto problému staví právě Dorna?
Jsou trochu zděšení, asi jako my všichni. Hlavně nechápou, proč tomu tak je. Přivážejí sem do státu něco hodnotného a my to odmítáme. Nedíváme se na přínos, ale jen na výdaje. A to je špatně.

Zaznamenali jste nějaký posun k lepšímu?
Dík patří v tomto směru ministru školství Dobešovi. Jako jeden z mála splnil to, co slíbil. Poděkování patří také městu Brnu a Jihomoravskému kraji. Získané prostředky nejsou určeny k placení nákladů na Grand Prix, ale pouze na úhradu zalistovacího poplatku. Z mého pohledu by se na této částce, která se pohybuje kolem sedmdesáti milionů korun, měly podílet všichni, kteří mají z pořádání závodu přínos. To znamená hotely, restaurace, benzinová čerpadla a podobně. Nechápu, proč musíme platit jenom my.

Myslíte, že se situace někdy změní?
Jsem z toho už unavená optimistka. Všichni nás hrozně chápou, přesně vědí, o čem mluvíte, ale nakonec nás nepodpoří. Nejvíc mě mrzí, že akce mnohem menšího významu, s nulovým přínosem státu a státní pokladně, dostanou podporu, jako by to bylo zcela automatické. A pořád se musím ptát: Je lobby opravdu silnější než pravidla a pořádek?

Loni oslavil původní Masarykův okruh osmdesáté narozeniny. V příštím roce se jeho novodobý pokračovatel na Kývalce „dožije“ čtvrtstoletí. Plánujete opět nějaké oslavy?
Nejsem slavící typ. Největší radost bych měla, kdyby lidé přišli slavit rychlost, adrenalin a dovednost pilotů. Pro tyto věci Masarykův okruh žije a dýchá. Važme si ho o to víc, že mnoho krásných objektů zaniklo nebo se jejich věhlas už nikdy nevrátí. Jasným příkladem je brněnský velodrom… Je to moc velká škoda.

AMOS KREJČÍ

9.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
Čtvrtý ročník Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu.
50

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Ilustrační foto
2

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Legendární pravé křídlo Komety František Ševčík zemřel ve věku 75 let

Brno – Český hokej přišel o legendu. V sobotu ve věku 75 let po dlouhé a těžké nemoci zesnul bývalý skvělý útočník Komety František Ševčík. Hokejista, kterému se přezdívalo „Ježek“, vybojoval v brněnském dresu pět mistrovských titulů.

Bikepark v Lesné chtějí stovky lidí

Brno - Klopené zatáčky a adrenalinové skoky si podle návrhu v projektu města Dáme na vás mají užít nadšenci z jízdy na kolech i zájemci o extrémní sporty. Nový bikepark v Lesné chce zřídit Marek Valeský.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení