VYBERTE SI REGION

Renaulty v Brně: Salaquarda nevyužil pole position

Brno /FOTOGALERIE/ - Bodově naprázdno vyšel český jezdec Filip Salquarda ze sobotního prvního závodu formule Renault v Brně, třebaže na Masarykově okruhu startoval jako nečekaný vítěz kvalifikace z pole position.

5.6.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
16 fotografií
První závod formule Renault na Masarykově okruhu v Brně.

První závod formule Renault na Masarykově okruhu v Brně.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

O životní výsledek připravila pražského pilota jezdecká chyba a po nedobrovolném výletu mimo trať se propadl až do druhé desítky pořadí. Ve čtvrtém pokračování Světové série Renault, kterou Brno hostí poprvé v historii, bodoval alespoň Jan Charouz na sedmém místě.

Salaquarda po startu přišel už v úvodní zatáčce o první pozici, ale zavěsil se za argentinského kolegu z týmu ISR Racing Estebana Guerrieriho, před nímž dopoledne vyhrál o půl sekundy kvalifikaci. Zatímco Jihoameričan vedení udržel až do cíle a připsal si druhý letošní triumf, Salaquarda opustil ve druhém kole trať a musel na druhý bodový zisk po předchozím osmém místě v Monaku zapomenout.

"Do první zatáčky druhého kola jsem najel příliš rychle, zablokovaly se mi nezahřáté brzdy a pokračoval jsem rovně. Bohužel v daném místě je hluboký kačírek. Chvíli to vypadalo, že se z něj ani nedostanu. Každopádně jsem ztratil hodně času," popsal na svém webu kritickou situaci Salaquarda, který nakonec obsadil patnácté místo.

Českým jezdcům se před domácím publikem povedly páteční tréninky a každý z nich vyhrál po jednom. Charouz na to ale v kvalifikaci nenavázal a startoval až z osmého místa a i díky Salaquardově minele se posunul alespoň o jednu příčku a získal čtyři body. "Nepovedl se mi start, naštěstí se mi hned v úvodních kolech podařilo získat zpět několik pozic. V závěru jsem se soustředil na to, abych to udržel," uvedl jezdec týmu P1 Motorsport.

Druhý závod hlavní třídy formule 3,5 se pojede v neděli. Program víkendu také zpestřila exhibice loňského monopostu fomrule 1 Renault, který se dvakrát prohnal po okruhu témět třista kilometrovou rychlostí.

TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK A ČTK

Světová série Renault v Brně:

Formule Renault 3,5 - 1. závod: 1. Guerrieri (Arg.) 46:47,517, 2. Hartley (N. Zél.) -1,904, 3. Něbylickij (Rus.) -2,994, …7. Charouz -16,740, 15. Salaquarda (oba ČR) -47,350.

Průběžné pořadí: 1. Aljošin (Rus.) 50 b., 2. Ricciardo (Austr.) 43, 3. Pentus (Est.) 37, …15. Charouz 9, 21. Salaquarda 3.

Formule Renault 2,0 - 1. závod: 1. Pic (Fr.) 28:29,676, 2. Kout (ČR) -6,568, 3. Bacheta (Brit.) -6,846, …16. Knoll (ČR) -34,631.

Mégane Trophy: 1. Comini (Švýc.) 43:02,089, 2. Nalio (It.) -1,344, 3. Thiriet (Fr.) -7,035.
5.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Marek Radimský je ředitelem Psychiatrické nemocnice Brno patnáct let.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Brno /VIDEO/ – Líná sobota? Ani zdaleka! Prohánět se na bruslích po Brněnské přehradě přišly tisíce lidí. Ke sportování je vyzýval dva kilometry dlouhý a několik metrů široký pruh hladké ledové dráhy. Řidiči však v areálu bojovali o parkovací místa.

Chátrající lázně: průzkum je hotový, spor o nájem pokračuje

Brno – Kdysi si do nich chodili lidé zaplavat, dnes chátrají. A jaký další osud zábrdovické lázně čeká, stále není jasné. Spor mezi Židenicemi, kde lázně sídlí, a iniciativou Kulturou proti chátrání, která téměř rok usiluje o jejich pronájem, na měsíce pozdržel stavebně-historický průzkum lázeňského areálu. Ten je už dva měsíce hotový, řešení je však stále v nedohlednu.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Jižní Morava /ANKETA/ – Nejvíc lidí za posledních deset let letos zamíří do front na obecních úřadech. Musí si totiž vyměnit brzo neplatné řidičské průkazy vydané v roce 2007. „Letos si musí průkaz v kraji vyměnit dvaaosmdesát tisíc lidí," vyčíslil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies