VYBERTE SI REGION

Reprezentace sebere florbalistům dovolenou i neplacené volno

Curych /od zvláštního zpravodaje Deníku/ – Dovolená. Pojem, který byste ve slovníku českých florbalových reprezentantů našli jen výjimečně. Drtivá většina národního výběru na letošním mistrovství světa ve švýcarském Curychu patří totiž do kategorie sportovních amatérů nebo v lepším případě poloprofesionálů. „Florbal proto vždy nemá přednost před prací," přiznal brankář Tomáš Kafka.

4.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Pavel Kacerovský

Aby se uživili, musí hráči chodit do zaměstnání. „Nejedná se o celý úvazek, ale pracujeme tak na padesát až sedmdesát procent. K tomu vybraní hráči dostávají od klubu příspěvek v řádu několik tisíc korun, případně nám platí pojištění nebo zařídí auto. Když není člověk líný, může si i něco málo našetřit," popsal situaci český útočník Vojtěch Skalík, který nastupuje za Grasshopper Club Curych.

Šestadvacetiletého pracovníka reklamní agentury vyřadilo před světovým šampionátem zranění. V opačném případě by si na týdenní akci musel vzít volno. Podobně je na tom i většina jeho spoluhráčů z reprezentace. „O dovolenou jsem si raději žádal už půl roku dopředu. Už jí ale nemám tolik, takže dva dny jsem si musel vzít neplacené volno. Mám výborného šéfa, který to akceptuje. V opačném případě to totiž bývá nejčastější příčina, proč florbalisté končí klidně už před třicítkou. Nejsou schopní skloubit florbal se zaměstnáním," vysvětlil znojemský rodák, kapitán českého výběru i střešovického Tatranu Milan Fridrich.

To potvrzuje i Skalík, který ve Švýcarsku žije už sedm let. „Ze začátku mi klub našel práci, kde mi tolerovali trénování i zápasy. Teď je to už mnohem náročnější. Šéfovi se moje časté absence nelíbí, protože jsem kvůli nim v minusu s odpracovanými hodinami. Troufám si tvrdit, že byl rád, když jsem si zlomil ruku a nemůžu tak hrát na šampionátu," smál se hráč s přezdívkou Skalda.

Kvůli práci dorazil později do dějiště letošní vrcholné florbalové akce brankář Kafka. „Měl jsem významnou akci v Londýně, která dostala přednost," doplnil zkušený gólman živící se v soukromé firmě prevencí a vyšetřováním podvodů a korupce.

Jednou z mála výjimek v českém výběru jsou brankář David Rytych a obránce Milan Garčar hrající za Helsingborg ve švédské soutěži, která je nejkvalitnější na světě. „Práci nemám, takže super. Jsem placený za nicnedělání. V tomto si nestěžuju," uvedl Garčar. Částkou v řádech několika desítek tisíc korun ale pokryje především životní náklady.

Na peněžní zabezpečení po konci kariéry to nestačí. „Nestanete se milionářem," doplnil útočník Aleš Zálesný, který kvůli lepším florbalovým podmínkám hraje dokonce až čtvrtou nejvyšší švýcarskou ligu.

Autor: Tomáš Valaškovčák

4.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies