VYBERTE SI REGION

Hummel: Největším problémem bude nahradit Bendu

BRNO - Sedmnáct let. Tak dlouho vedl basketbalisty A Plus Brno Miroslav Pospíšil. Nyní ho střídá reprezentační kouč Zdeněk Hummel, který naposledy v lize trénoval Mlékárnu Kunín.

28.6.2007
SDÍLEJ:

Trenér Hummel při finále Kunín - NymburkFoto: DENÍK/Aleš Krecl

Jak jste se vlastně dostal do Brna?

Na začátku uplynulé sezony mě pan Pospíšil oslovil s tím, že si od trénování potřebuje odpočinout. Řekl, že mi důvěřuje a ptal se, jestli bych ho mohl nahradit. Proto už jsem v lednu skončil v Kuníně. Být v Brně je pro mě poctou a jsem odhodlaný udělat tu kus práce.

 

Kde se bere váš pozitivní vztah právě k Brnu?

Jednak jsem se spoustou brněnských hráčů hrál a spoustu jich trénoval. Navíc jsem se tu poprvé ženil a studuje zde dcera. Jsem si ale vědom toho, že jako nebrňák budu snadným terčem, když nebudou výsledky. (s úsměvem)

Co říkáte na letošní umístění týmu?

Před sezonou jsem nevěřil, že by mohl skončit třetí. Nakonec to ale bylo zasloužené. Navazovat na tento úspěch bude hodně složité.

Kde bude potřeba nejvíc posílit?

Největším problémem bude nahradit Petra Bendu, který je v českých vodách prakticky nenahraditelný. Na místě rozehrávače problém nevidím, ale potřebujeme jedno dobré křídlo.

Kde se tedy poohlédnout?

Třeba v zemích bývalé Jugoslávie. Tam rostou podobní borci. Snaží se s námi spolupracovat bývalí hráči Adžič a Žarkovič, kteří nám nabízejí hráče. Nemá ale význam je brát na základě nějakých dévédéček. Je potřeba je alespoň na týden vyzkoušet.

Trenér Pospíšil střídal jen několik hráčů. Je to i váš styl?

Hrát s šesti až sedmi hráči, to je typická brněnská škola. Ale vývoj je takový, že by jich mělo být zapojeno víc.

Takže dáte šanci i ostatním?

Už jsem si s některými promluvil. Třeba Skála má obrovský potenciál, ale zatím ho neumí prodat. Na Prachařovi je zase vidět, že má basketbal v krvi. Budou mít možnost ukázat, že jsou basketbalisti. Když zklamou, tak hrát nebudou.

Nebojíte se, že vám do toho pan Pospíšil bude dál mluvit?

Překvapilo by mě, kdyby nemluvil. Spolupráce tam asi bude větší, než by byla s mladými trenéry. Nevidím v tom ale problém. Miki je Miki a já jsem Hummel.

Co říkáte na stěhování sem do haly Sokola v Kounicově ulici?

Na Vodové se sice soupeřům hrálo špatně, ale divácky atraktivnější je to tady.

28.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies