VYBERTE SI REGION

Šembera: Byl to nejhorší závod, co jsem kdy jel

Brno /ROZHOVOR/ - První sezona v mistrovství světa silničních motocyklů mu zatím nevychází. Ve třídě do 125 ccm při prvních deseti podnicích nezískal ani bod.

17.8.2009
SDÍLEJ:

Lukáš Šembera na okruhu v Brně.Foto: DENÍK/Attila Racek

Jak probíhal závod Velká cena České republiky čtěte v pravém sloupci

Při Velké ceně České republiky na brněnském okruhu si Lukáš Šembera věřil a doufal, že skončí mezi bodovanou patnáctkou. Stop jeho snažení vystavila chyba už v jedné ze zatáček Masarykova okruhu.

Ve druhém kole jste upadl. Mohl byste popsat, co se stalo?
Odstartoval jsem docela dobře. V prvním kole jsme si soupeři střídali pozice. Na cílové rovince mi ale na chvíli vynechal motor a pár lidí mě předjelo. Snažil jsem se proto na to šlápnout a dohnat je. Při jednom předjíždění na brzdy mi ale ujelo přední kolo. Tak jsem to zase nastartoval a dojel jsem až do cíle.

Stalo se vám něco. Zranil jste se?
Ne, to ne. Ani s motorkou nic moc nebylo. Jen zohlé řidítko a spojková klička. Dalo se s tím jet, ale byl to nudný závod. O ničem.

Jaké to je dohánět takovou ztrátu?
Strašná nuda. Bylo to úplně na nic. Je to hrozný, když ještě dostanete kolo. Jen kroužíte a kroužíte.

Neměl jste chuť vykašlat se na zbytek závodu a raději zajet do boxů?
Pár kol je vždycky dobrých. Něco si můžete vyzkoušet. Ale byla to strašná nuda. Nejhorší závod, co jsem kdy jel.

V mistrovství světa stále čekáte na první letošní bod. Nevyšlo to ani na domácí trati. Jaké to je?
Snad se to povede příště. Víc k tomu nemám co říct.

Byl jste před brněnským závodem nervózní?
Ne, ani moc ne.

Měl jste přes víkend nějaké technické problémy kromě jednoho vynechání motoru?
Motorka šlapala pořád v pohodě. Akorát jednou, nevím proč, mi přestala na chvilku jet. Jinak žádné problémy nebyly.

Jak na vás působily vysoké teploty. Dělalo vám to nějaké problémy?
Je to hodně únavný. Bolí z toho třeba záda. Ale jinak se v tom dá jet, jsou i horší podmínky.

V sobotním tréninku jste zajel dokonce devatenáctý nejrychlejší čas. S jakými ambicemi jste tedy šel do nedělního závodu?
Dával jsem si šance na patnácté místo a první letošní bod. Věřil jsem si, že to konečně vyjde.

Spadl jste už ve druhém kole. Stihl jste se alespoň chytnout nějaké skupinky jezdců, se kterými jste si trochu zazávodil?
Jen chvíli s Chmelíkem a Visakem. Předjel jsem je a tím to pro mě skončilo. Neměl jsem s kým jet. Byl to nudný závod.

S jakým předsevzetím půjdete za čtrnáct dní do Velké ceny v Indianapolis?
Jelikož už od prvního závodu v Kataru si říkáme, příště to vyjde, tak fakt nevím.

Jedenáct podniků ze sedmnácti je za vámi a stále marně čekáte na první bod. Jak jste spokojen s letošní sezonou?
Abych řekl pravdu, tak vůbec.

A jak vidíte vaši budoucnost? Opět v mistrovství světa silničních motocyklů?
Podle výsledků co teď mám, tak bych mohl jezdit leda tak rumunský mistrovství.

Autor: Jiří Ševčík

17.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies