VYBERTE SI REGION

Šenkýřův maraton: 1250 kilometrů v Zeleném pekle

Adenau, Brno – Nejlepší maratonský atlet na světě zvládne doběhnout do cíle víc než čtyřicetikilo­metrové trati za něco málo přes dvě hodiny. Aby si Robert Šenkýř mohl připsat podobný primát v automobilovém světě, musel na trati strávit více než osm hodin a tachometr mu naměřil 1250 kilometrů.

26.5.2012
SDÍLEJ:

Robert Šenkýř. Ilustrační fotoFoto: Šenkýř Motorsport/Petr Frýba

Osmatřicetiletý brněnský jezdec má za sebou největší výzvu cestovních a GT vozů – úspěšně absolvovaný čtyřiadvaceti­hodinový závod na bájném německém okruhu Nürburgring. „Když přišla možnost zúčastnit se ho, neváhal jsem. Pro každého jezdce jde o obrovskou výzvu. Jedná se o takový maraton v autech. Úspěch je už to, že dojedete do cíle," popisuje Šenkýř celodenní klání na okruhu v pohoří Eifel, který má přezdívku Zelené peklo.

„V historii tam zahynula už spousta jezdců," vysvětluje Šenkýř pojmenování tratě, která je se svým 25 kilometrů dlouhým okruhem nejdelší na světě a v roce 1976 tam málem uhořel formulový mistr světa Niki Lauda.

Tříčlenná posádka týmu, ve kterém jel i Šenkýř, obkroužila okruh, kolem kterého kempovalo na čtvrt milionu diváků, celkem 135krát. Brňan ujel 1250 kilometrů a strávil v autě víc než osm hodin. Musel totiž zaskakovat i za nemohoucího kolegu. „Doplatil na fyzické vyčerpání, měl poruchu krevního oběhu. Dostal se z toho až díky infuzím," popisuje.

Na náročnou zkoušku se připravoval dva měsíce. „Pětkrát týdně jsem trénoval, běhal, chodil do posilovny," vypočítává.

I proto zvládl extrémně náročnou zkoušku, kdy jezdci musí jezdit i za tmy či jakéhokoli počasí, bez problémů. „Spánek za volantem? Nepřipadá v úvahu. Adrenalin vám to nedovolí. Ke konci cítíte únavu a klesá koncentrace, ale já jsem se cítil dobře i díky masážím," přibližuje svoje vy-užití času v přestávkách mezi svými jízdami.

Závodníci se totiž pravidelně střídají po hodině a půl. Do kokpitu by se tak každý z nich měl dostat asi pětkrát. „V pauze, kdy jezdí druhý jezdec, se stihnete osprchovat a doplnit tekutiny. Jakmile do vozu usedne třetí závodník, už musíte být připravený v kombinéze v boxech, kdyby se mu něco stalo," povídá.

Šenkýřův tým dojel v celkovém pořadí na 31. místě z celkových 190 účastníků. Ve své třídě GT4 obsadil páté místo z patnácti. „Do poslední chvíle jsme bojovali i o stupně vítězů, ale důležitých patnáct minut jsme ztratili kvůli prasklému tlumiči. Seděl jsem zrovna v kokpitu a řítil se po rovince rychlostí 268 kilometrů. Bylo vůbec štěstí, že jsem s autem nenarazil do bariéry a nerozsekal ho na kousíčky," popisuje nebezpečný moment.

AMOS KREJČÍ
TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK

Autor: Redakce

26.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

Vyhnou se kolonám při cestě do Bystrce. Na dvojité fazoli

Brno /INFOGRAFIKA/ – Klidnější jízda a méně dopravních nehod, to čeká v budoucnu řidiče na cestě z centra Brna do Bystrce. Nebezpečnou křižovatku Bystrcké a Kníničské u tamního hobymarketu chtějí starostové městských částí přestavět na mimoúrovňové křížení. Cesta na přehradu, do zoo, či na bystrcké sídliště díky tomu bude plynulejší.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda u Lomničky: zranilo se pět mladých lidí, nezletilou dívku převezli na ARO

Lomnička – Pět zraněných mladých lidí, taková je bilance dopravní nehody ze čtvrtečního rána za obcí Lomnička na Brněnsku. Srazilo se tam nákladní auto s osobním. „Nejvážněji se zranila nezletilá dívka, která utrpěla vážný úraz hlavy. Záchranáři jí poskytli kompletní přednemocniční péči a na řízené ventilaci ji převezli na ARO do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies