VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sjezd je adrenalin a vyčerpáním cítím pach krve, říká mistr světa Slavík

Brno /ROZHOVOR/ – Od letošní sezony nastal v kariéře brněnského fourcrossaře Tomáše Slavíka významný zlom. Začal se totiž věnovat i sjezdu na horských kolech. O víkendu absolvoval v rakouském Leogangu jak závod Světového poháru ve sjezdu, tak především mistrovství světa ve své hlavní disciplíně fourcrossu. V ní si vedl na výbornou. Získal už druhý titul mistra světa.

18.6.2014
SDÍLEJ:

Mistr světa ve fourcrossu Tomáš Slavík.Foto: ČTK/Radek Petrášek

„Lepší dárek jsem si nemohl dát," říká jezdec, který dva dny před šampionátem oslavil sedmadvacáté narozeniny.

Už jste stihl oslavit narozeniny a titul mistra světa?

Před závodem nebylo na oslavu narozenin ani pomyšlení. Ty jsem oslavil především ziskem titulu, který pro mě moc znamená. V minulých sezonách mi totiž vysněné zlato unikalo. Vše najednou jsme pak oslavili ještě večer v Rakousku.

Titul jste získal v sezoně, v níž jste začal koketovat i se sjezdovým kolem. Bál jste se, že vás rozložení sil do víc směrů může o titul ve vaší nejsilnější disciplíně připravit?

I když jsem začal jezdit letos také sjezd, fourcross je pro mě nadále priorita číslo jedna. V předešlých letech mi zlato z mistrovství světa shodou různých nešťastných událostí unikalo. Letos jsem to prolomil a splnil si tak nejdůležitější cíl sezony. Jsem díky tomu velmi spokojený.

Litujete svého rozhodnutí věnovat se sjezdu?

Určitě ne. Nadále jezdím hlavně fourcross a ve sjezdu nemám co ztratit. Můžu jen překvapit. K tomuto kroku jsem se odhodlával několik let a rozhodně ho nelituju. Letošní sezona je taková zkušební, v příštím roce do toho začnu šlapat ještě trochu víc. Stále budu ale jezdit i fourcross, kde nemám o motivaci ani po zisku druhého prvenství na mistrovství světa nouzi. Mladí se stále zrychlují, a to mě žene vpřed.

Zároveň se šampionátem ve fourcrossu se jel v Rakousku závod Světového poháru ve sjezdu. Jak je takový víkend náročný?

Je to velká dřina. Tento model jsem si vyzkoušel letos podruhé a jde to těžko. V sobotu odpoledne jsem jel kvalifikaci sjezdu a večer finále ve fourcrossu. Strávím tak na kole mnohem víc času, což musí být někde poznat.

Ve sjezdu to byl váš třetí Světový pohár. Nejlépe se vám dařilo hned v tom prvním, kde jste jel pouze sjezd. Je to kvůli tomu, že jste bez fourcrossu soustředil síly jen na jeden závod?

Určitě. Zajet na vrcholné úrovni obě disciplíny je skoro nemožné. Jsou to dva odlišné sporty. Každý vyžaduje jiné fyzické schopnosti. Fourcrossový závod trvá do minuty, zatímco ten sjezdový okolo pěti minut. Směřuje tedy již hodně do vytrvalosti, a to je nejtěžší. Navíc když jedu pouze fourcross, strávím ten den na kole zhruba dvě hodiny. Když k tomu přidám ještě sjezd, dělá to šest hodin. To už je pořádná porce.

Jak jste upravil kvůli sjezdu vaši přípravu?

Dřív jsem absolvoval v podstatě sprinterský trénink. To znamená krátké silové a výbušné úseky. Od letoška jsem zařadil i vytrvalost. Jezdím hodně delší intervaly, které nejsou tak intenzivní. Zaberou ale hodně času. I proto jsem výrazně shodil na váze. Kupodivu mě to naštěstí ve fourcrossu nezpomalilo a naopak připravilo na sjezdový závod. Mám teď lepší fyzičku.

Nyní můžete srovnávat. Která disciplína vás baví víc?

Co se týče zábavy, fourcross jezdím už mnoho let a vše, co se dělá dlouho, už není postupem času taková pecka. Nyní přišel nový impulz v podobě sjezdu. Je to neuvěřitelný adrenalin. Konečně jsem poznal to, co mi říkali o sjezdu specialisté. Že při závodě cítí vyčerpáním v puse pach krve. A měli pravdu. Přesně to při závodu cítím. V současné době mě tedy sjezd strašně baví. Vedle fourcrossu se mu budu i nadále intenzivně věnovat.

Naložil jste si toho opravdu hodně. Stíháte vůbec relaxovat?

Vedle závodění se věnuju také sponzorům a organizování bikových závodů, což mě hodně zaměstnává. Odpočinek často vypadá tak, že u počítače s telefonem v ruce vyřizuju vše potřebné. Když najdu čas, vyrazím na ryby. Zrovna teď se s kamarády chystám. Těším se, jak vypnu telefon a budu chvíli v klidu.

Vrchol sezony máte úspěšně za sebou. Jaké cíle si kladete do zbytku tohoto roku?

Nejdůležitější je pro mě seriál světové série ve fourcrossu, kterou v současnosti vedu. Budu se především soustředit, abych vedení udržel. Vrchol bude domácí závod v Jablonci nad Nisou, kde se chci fanouškům ukázat v tom nejlepším světle.

V jaké fázi jsou zatím přípravy na zmíněný podnik světové série ve fourcrossu?

Šestadvacátého července to vypukne a vše běží na plné obrátky. Je kolem závodu plno práce a sebere mnoho času. Minulý rok přišlo sedm tisíc diváků. Letos chceme nalákat přes deset tisíc. Doufám, že se to povede a závod se vydaří. Každopádně jde vše správným směrem a diváci se mají na co těšit.

JAN PAŘÍK

Autor: Redakce

18.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies