VYBERTE SI REGION

Smrž před Brnem mění motorku a doufá v obrat

Brno /ROZHOVOR/ – Pouze dva stroje značky Aprilia vyčnívaly ze startovních listin dosavadních závodů letošního mistrovství světa superbiků. Jeden exemplář tovární produkce patří momentálnímu lídru šampionátu Maxi Biaggimu, druhý sedlá jeho anglický týmový kolega Leon Camier.

8.7.2010
SDÍLEJ:

Jakub Smrž.Foto: DENÍK/Attila Racek

O nadcházejícím víkendu se na startovním roštu brněnského Masarykova okruhu objeví ještě třetí aprilia: za její řídítka překvapivě usedne česká superbiková jednička Jakub Smrž. „Doufám, že to bude změna k lepšímu,“ říká sedmadvacetiletý Jihočech, který po příchodu do superbikové extraligy v roce 2007 pilotoval až do předminulé neděle výhradně italské stroje Ducati.

Jedním z důvodů pro změnu byly asi výsledky. Loni jste měl před brněnským závodem 115 bodů, nyní je váš zisk skoro o polovinu chudší. V čem vězí příčiny takového propadu?
Rozhodně je to hodně nedojetých závodů a technických problémů.

Nejde zdaleka jen o vás. Zdá se, že superbiky Ducati letos neprožívají šťastnou sezonu. Haga a Fabrizio loni do poslední chvíle bojovali o titul, letos se dostávají na pódium sporadicky. Čest Ducati paradoxně zachraňuje soukromník Checa. Co vy na to?
Těžko říct, v čem je problém. Mohou za tím být personální změny v továrním týmu, stejně jako výkonnost jezdců. Ale nevím, neumím to posoudit… Checa je sice soukromník, ale má k dispozici téměř stejnou techniku jako tovární tým, takže jeho výsledky mě tolik nepřekvapují.

Čím se váš stroj Ducati lišil od toho loňského?
Měl jsem prakticky stejnou motorku jako loni, jedinou změnou byly přední vidlice.

První náznaky změn přišly už před zahájením šampionátu. Proč se vaše italská stáj přejmenovala?
V zimě se můj dosavadní tým Guandalini sloučil se stájí Borciani. Proto letošní nese název B & G Ducati.

S jakými ambicemi jste po loňském desátém místě vstupoval do letošního šampionátu?
Konkurence se zvýšila, ale určitě jsem chtěl dojíždět v první desítce. Což by se mi i dařilo, nebýt spousty technických problémů.

Máte i tak stejnou chuť do závodění?
Rozhodně ano, i když posledních pár závodů bylo psychicky hodně ubíjejících.

Při vzpomínce na který závod vám nejvíc naskakuje kopřivka?
Každopádně to bylo ve Spojených státech. Hrozný byl i poslední závod v Misanu.

Za kterou akcí se naopak rád ohlédnete?
Už ani nevím, ale třeba v Assenu se mi celkem dařilo. Ony vlastně žádné podniky nebyly špatné, v tréninku a kvalifikaci jsem byl pořád vepředu. V závodech se bohužel vždycky něco pokazilo.

Jak jste si léčil psychiku mezi závody v Misanu a v Brně?
Tak různě. Buď jsem trávil čas doma, nebo na různých sponzorských akcích. Takových aktivit je spousta.

Teď vás čeká domácí závod. Pokuste se odhadnout jeho vývoj.
S několikadenním předstihem se dá těžko něco očekávat. Navíc pojedu poprvé na stroji Aprilia RSV4, takže to už vůbec nevím, co mě čeká. Mohu jen doufat v obrat k lepšímu.

Váš bratr Matěj jezdí letos mezinárodní mistrovství Německa superbiků. Fanoušci se domnívali, že pro Brno dostane divokou kartu a vy dva se po dlouhé době znovu potkáte na závodní dráze. Proč z této možnosti nakonec sešlo?
Mělo to tak být, ale nakonec musel Matěj start v mistrovství světa přeložit na jiný závod. Sám přesně nevím, proč se to stalo.

Zato už ledacos víte o superbiku BMW, který jste nedávno testoval v Mugellu. Jakým dojmem na vás zapůsobil?
Poprvé jsem seděl na tovární motorce a přestože nejsem na čtyřválcový motor zvyklý, jezdil jsem celkem dobré časy. Byla to užitečná zkušenost a myslím, že jsem týmu BMW odvedl dobrou testovací práci.

Znamená to, že ani váš současný přechod na aprilii není konečný?
Nevím, co bude v příští sezoně. Test BMW každopádně neměl nic společného s tím, že bych měl měnit značku.

AMOS KREJČÍ

8.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Rezidentní parkování v Brně se odkládá. Město nestihlo přípravy

Brno – Několik desítek minut objíždí každý večer Petr Bednář okolí svého bydliště v brněnské Grohově ulici, když hledá parkovací místo. Už v dubnu příštího roku mu mělo pomoci rezidentní parkování. Představitelé města jeho start ale odkládají až na září.

Průměrná mzda na jihu Moravy vzrostla o pět procent na 26 413 korun

Brno - Průměrná mzda v Jihomoravském kraji vzrostla ve 3. čtvrtletí meziročně o pět procent na 26.413 korun. Zaměstnanci si tak v průměru polepšili o 1261 korun. Reálný růst mezd s ohledem na inflaci dosáhl 4,5 procenta. Vyplývá to z informací, které v pondělí zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

AKTUALIZOVÁNO

Zátah revizorů v rozjezdech: Pozvracím vás, hrozil černý pasažér

Brno /REPORTÁŽ/ – Téměř prázdnými ulicemi nočního Brna se řítí potemnělý autobus. Navzdory tomu, že v něm sedí devět revizorů a osm strážníků, světla v kabině jsou zhasnutá. „Je to proto, aby působil nenápadně," vysvětluje mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Autobus totiž jede na další ze zátahů revizorů v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. O víkendu při něm zkontrolovali dvanáct autobusů, chytli téměř sto černých pasažérů. Za jedinou noc revizoři dokáží zkontrolovat až devět set cestujících.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies