VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Špičák chce zlomit smůlu a proniknout do elitní desítky

Vranov, Brno – Kromě starého vlka Miroslava Kučírka vynáší motokrosařské akcie Brna nejvýš dvacetiletý jezdec třídy MX2 Milan Špičák.

23.7.2010
SDÍLEJ:

Milan Špičák z Brumla racing teamu.Foto: Miloslav Fuksa

Kučírkův generační protipól vybojoval v minulých dvou ročnících mezinárodního mistrovství České republiky dvě třetí místa a stejný stupínek mu patřil v loňském evropském šampionátu juniorů.

V letošní sezoně, která pokračuje nedělním mezinárodním mistrovstvím České republiky ve Vranově u Brna, však jako by si paní Štěstěna vybírala směrem ke Špičákovi dlouhodobé prázdniny. „Při minulém závodě v Kramolíně jsem po startu uvízl v hromadném pádu a na trať jsem vyjížděl na suverénně posledním místě s pohmožděným stehnem, ohnutými řídítkami a bez přední brzdy,“ popisuje.

„A ve druhé jízdě jsem na čtvrtém místě prorazil přední pneumatiku. Krásný víkend,“ ironizuje jezdec brněnského Brumla Racing Teamu nejčerstvější porci smůly.

Přízeň osudu se zadrhla už loni, kdy nenadálým skonem svého otce ztratil talentovaný motokrosař trpělivého rádce a morální oporu. „Bylo hrozně těžké to všechno ustát, ale nakonec si mi podařilo sezonu se ctí dokončit. Táta by měl z mých výsledků určitě radost,“ řekl tehdy Špičák zjihle.

Letošní trápení odstartovalo poranění ramene, které ani nyní není ještě zcela v pořádku. „Chodil jsem na rehabilitace a posiloval okolní svalstvo, takže při nedělním závodě ve Vranově nebude snad rameno zlobit,“ doufá Špičák, figurující se strojem Kawasaki na dvanácté příčce celkového pořadí třídy MX2.

Včetně Vranova zbývají do finiše šampionátu tři podniky a Špičákovo manko není takového kalibru, aby se nemohl vklínit přinejmenším do druhé poloviny první desítky. „Hned po maturitě jsem se začal naplno věnovat tréninku na motorce a hlavně fyzické přípravě. Dělám ji pod dohledem Davida Černohouse, mého mechanika a zároveň trenéra. Je hodně přísný, ale v obou funkcích skvělý,“ chválí Špičák týmového „obojživelníka“.

Ještě předevčírem si týmový kolega závodnice Jany Bártové dával v terénu Vranovského žlebu poslední tréninková kolečka. „Povrch je krásně upravený, kdyby ještě zapršelo, bylo by to super,“ gratuluje na dálku Špičák autorům tratě. A nedělní sportovní cíl? „Rád bych konečně zajel pořádný výsledek. Myslím, že si ho zasloužím nejenom já, ale i celý můj tým,“ zní Špičákovo přání.

AMOS KREJČÍ

23.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies