VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Testy Moto3 zalily slzy. Za dvoutakty

Rohatec, Brno – Na jednu stranu radost a nadšení, na druhou smutek a skepse. Dvojice únorových testů před letošním startem mistrovství světa nové třídy Moto3, která nahradí stopětadvacítky, doprovázely naprosto odlišné pocity jezdců. Ti se těšili na první zkoušku nového stroje, zároveň ale truchlili nad ztrátou dosavadního typu motorů, které nově nahradí čtyřtakty.

22.2.2012
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Jakub Kornfeil.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

„Většina z nás měla ve Španělsku slzy na krajíčku, když už v paddocku chyběly dvoutakty. Pro všechny šlo totiž o srdeční záležitost,“ přibližuje „pohřební“ atmosféru jihomoravský závodník Jakub Kornfeil.

Třída do 125 ccm byla poslední ostrůvek tradičního typu motorů, které tak od letošní sezony definitivně vymizely z kolotoče nejprestižnějšího motocyklového seriálu na světě. „Podle mě se jedná o krok mimo. Dvoutaktní stroje patří do světa motorek,“ dodává jezdec z Rohatce na Hodonínsku.

Po testech ve Valencii a koncem minulého týdne i na okruhu v Jerezu má osmnáctiletý Kornfeil za sebou první seznámení s novou technikou. „Jedná se o naprostý protiklad oproti předchozím rokům, takže si všichni musíme hodně zvykat. Největší rozdíl vidím v zatáčkách, kde se motorka chová úplně odlišně. V nízkých otáčkách motoru vyvine daleko větší rychlost,“ říká z vlastní zkušenosti.

Po zimní přestávce se prvního letošního svezení nemohl dočkat. „Strašně jsem se těšil, protože na čtyřtaktu jsem ještě nikdy nejel. Ale abych kvůli tomu v noci nespal? To se mi nestává,“ usmívá se.

Po úvodním dnu ale úsměv nahradil spíš výraz bolesti. „Sice jsem přes pauzu chodil do posilovny a pořádně trénoval, ale po sesednutí ze sedla mě bolel celý člověk. Nejvíce jsem cítil namožená záda a stehna,“ popisuje.

Mezinárodní asociace týmů IRTA naplánovala před začátkem nového ročníku tři oficiální testy kategorie Moto3. Dva už má Kornfeil za sebou, nyní ho čeká za necelý měsíc poslední měření sil opět v Jerezu.

Na rozdíl od bohatších stájí si se svým týmem Redox Ongetta nemůže dovolit téměř žádné osobní testování navíc. „Na to nám chybí peníze, ale nedá se nic dělat. Spíš měla IRTA zajistit víc oficiálních příležitostí, protože pro většinu jezdců bude těžké zvykání na úplně odlišný styl. To ale nikoho nezajímá,“ kroutí hlavou student střední průmyslové školy v Břeclavi, který má letos maturovat.

Světový šampionát letos začne 8. dubna nočním závodem v Kataru.

Autor: Tomáš Valaškovčák

22.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

Ilustrační foto
2

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Legendární pravé křídlo Komety František Ševčík zemřel ve věku 75 let

Brno – Český hokej přišel o legendu. V sobotu ve věku 75 let po dlouhé a těžké nemoci zesnul bývalý skvělý útočník Komety František Ševčík. Hokejista, kterému se přezdívalo „Ježek“, vybojoval v brněnském dresu pět mistrovských titulů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení