VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úspěch Armstronga? Možná díky SMS od Padrnose

Brno – Bývalý cyklista Pavel Padrnos čtyřikrát pomohl vyhrát Tour de France Lanci Armstrongovi. K pátému triumfu mu popřeje textovou zprávou.

30.6.2010
SDÍLEJ:

Pavel PadrnosFoto: DENÍK/Archiv

Jak daleko je z Lisabonu do Moskvy? Asi čtyři tisíce kilometrů. Letadlem to trvá kolem pěti hodin, autem pár dní.

Stejnou vzdálenost jaká dělí portugalské a ruské hlavní město musí zvládnou urazit i účastníci letošní Tour de France. Nejprestižnější cyklistický závod startuje v sobotu v nizozemském Rotterdamu a o tři týdny později skončí na pařížském náměstí Champs–Élysées.

Za necelé tři týdny závodníci urazí po rovinách ale i hornatou krajinou Alp nebo Pyrenejí dohromady více než čtyři tisíce kilometrů. Zákulisí nejprestižnějšího a nejnáročnějšího závodu popisoval několikanásobný účastník Tour bývalý cyklista Pavel Padrnos, který bydlí v Ostopovicích.

Proč je Tour nej. „Startují tam ti nejlepší jezdci ze všech stájí. Termín začátkem července je ideální, protože všichni jsou na vrcholu přípravy a tudíž i svých možností. Navíc v médiích v této době často nemají o čem psát, takže je tomu věnují velkou pozornost. Až skončí mistrovství světa ve fotbale, co se děje? Jen Tour de France.“

Letošní program. „Ještě jsem detailně nezkoumal etapy, ale pojede se podle hodinových ručiček, tudíž nejdřív do Alp a pak přes Pyreneje do Paříže. Jelikož jsem nebyl vrchařem, seděly mi více rovinaté úseky. Z horských etap jsem měl raději alpské, protože stoupání nebyla tak prudká.“

Tři týdny na kole. „Je to veliká zátěž pro celé tělo absolvovat čtyři tisíce kilometrů s pouze dvěma dny volna. Důležité je přežít prvních několik dní než si cyklista zvykne na tempo peletonu. Pak už je schopen dojet do cíle.“

Nejvíce vadí přesuny. „Najíždět denně třeba dvě stě kilometrů na kole není problém. Horší je po dojetí do cíle přesunout se ještě dál do startovního místa následující etapy. Jezdí se autobusy, rychlovlaky TGV nebo i letadly. Vzdálenosti jsou totiž někdy až stokilometrové.“

Rozmary počasí. Ideální je teplota kolem dvaceti stupňů. V tom případě pak nevadí ani když zaprší. Jen si cyklista musí dávat pozor na větší riziko pádů. Mně nevadila ani vedra, někdo si v nich dokonce liboval. Nejhorší ale bylo, když se vyjelo do vysokých kopců, kde teplota občas padala až k nule. To se pak těžce šlapalo.

Mezi etapami. „Po dojetí do cíle jde jezdec co nejrychleji do týmového autobusu, kde se osprchuje, něco málo sní a především se snaží relaxovat. Následuje masáž, lehká večeře a jde spát. A ráno už se pokračuje dál. Nezbývá moc času dělat cokoli jiného.“

Letošní favorit. „Je jich více. Určitě mezi ně patří Alberto Contador, Cadel Evans nebo Ivan Basso, který vyhrál Giro. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na Lance Armstronga, se kterým je po návratu potřeba také počítat.“

Česká naděje Kreuziger. „I když nikomu ve startovním poli vyloženě nefandím, budu držet palce alespoň českému jezdci. Doufám, že by se Roman Kreuziger mohl pohybovat v první pětce. Celkově zvítězit asi zatím nemá šanci, protože dělá kroky vpřed pozvolna, ale určitě to jednou přijde. Věřím, že se mu někdy podaří vyhrát Tour.“

Pan cyklista. „Co předvádí Armstrong za výkony je něco neuvěřitelného. To, co cyklistice obětoval, jeho přesvědčení bojovat, za to patří uznání. K výkonům se dokáže neskutečně vybičovat. I když na trati vypadá třeba v pohodě, vydá se na ní ze všech sil, že v cíli nemůže třeba ani stát na nohách. Minulý rok, když se vrátil po pauze mezi elitu, jsme se viděli před Tour. Popřál jsem mu hodně štěstí a bylo z toho třetí místo. Letos mu napíšu esemesku a třeba to bude ještě lepší.“

Návrat jako Armstrong. „To u mě nehrozí. Jak se říká, nohy mě už nesvrbí. (směje se) Věk se nedá zastavit. Měl bych problém držet se pelotonu. Už aktivně nezávodím, jen si třikrát týdně vyjedu na kole s přáteli.“

U televize i naživo. „Těším se na Tour, aspoň se bude konečně na co v televizi koukat. (usmívá se) Ze začátku, kdy se jezdí po rovinách, sleduji jen tak posledních pětadvacet kilometrů. Horské etapy si ale vychutnám. Nevydržím sedět u obrazovky celou dobu, dělám při tom různé věci okolo. Plánuji se také jet podívat i na jednu etapu naživo. Pravděpodobně pro prvním dnu volna, kdy peloton pojede v Alpách.“

PAVEL PADRNOS
Věk: 39 let
Bydliště: Ostopovice
Kariéra: osminásobný účastník Tour de France, v letech 2002–2005 pomohl čtyřikrát zvítězit Lanci Armstrongovi

Autor: Tomáš Valaškovčák

30.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Kauzu podezřelých zakázek v domově důchodců znovu řeší brněnský soud

Brokový střelec David Kostelecký.

Kostelecký získal podruhé evropský titul v trapu, navázal na 15 let starý triumf

OBRAZEM: Lamy vikuňa v brněnské zoo mají nový přírůstek

Brno – Je na světě jen pár hodin, ale už zkoumá výběh a pije mléko od své matky. V brněnské zoo se ve čtvrtek odpoledne narodilo mládě lamy vikuňa.

AKTUALIZUJEME

Za dvojnásobnou vraždu dostal 20 let se zvýšenou ostrahou

Brno, Jihlava – Krajský soud v Brně rozhodl, že šestadvacetiletý Marek Č. z Jihlavy půjde za dvojnásobnou vraždu na 20 let do vězení se zvýšenou ostrahou.

Černá Hora: auta pojedou třicítkou, jedná se o objížďce pro kamiony

Brno, Černá Hora – Cestu z Brna na Svitavy po přetížené silnici I/43 zkomplikuje nově nejen uzavřený most v Černé Hoře na Blanensku. O situaci v této obci, kterou nyní denně jezdí tisíce automobilů, ve středu jednali zástupci policie, ředitelství silnic a dálnic a vedení Černé Hory. „V nejbližších dnech policie v obci sníží nejvyšší povolenou rychlost na třicet kilometrů v hodině,“ informoval o jednom z opatření mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

AKTUALIZOVÁNO

V sezoně chci dát aspoň 12 gólů, řekl Michal Škoda v online rozhovoru Deníku

Brno /VIDEO/ – Zkusil si vysněné zahraniční angažmá, ale z norského Lilleströmu se fotbalista Michal Škoda vrátil zpět do Zbrojovky. Hostování na severu Evropy si představoval určitě jinak, ze třinácti utkání nastoupil pouze třikrát v základní sestavě a jedinou branku vstřelil hned při své premiéře.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení