Vytrvalostní část šampionátu divize 4 na svého letošního krále teprve čeká, ale výsledky zadělaly na velké drama. Útok týmu Charouz Racing System na průběžnou vedoucí pozici Tomáše Kostky a Milana Maděryče z Bohemia Racing mělo posílit angažmá expilotů formule 1 Nicolase Kiesy a Pedra Lamyho. Vše jim začalo vycházet až po necelé hodině, kdy aktuálně vedoucí Kostka musel zajet do boxů s poruchou alternátoru.

Po úvodní hodině měl tedy lídr Kiesa náskok dvou kol před druhým týmovým vozem. Stefan Mücke ale bitvu nevzdal, zajel nejrychlejší kolo a poté, co Kiesa poškodil řízení, začala se karta obracet. V poslední hodině Mückeho týmový kolega Tomáš Enge čas na kolo ještě vylepšil, zatímco jezdci s druhým mercedesem měli naopak plné ruce práce s udržením vozu na trati. „Auto si dělalo co chtělo,“ kroutil Lamy hlavou. Ještě horší pocity zažíval jeho stájový kolega Jaroslav Janiš. „Záď vozu držela, ale korigovat auto na rovinkách mi dalo pořádně zabrat,“ přiznal pětadvacetiletý závodník, který se v Brně vrátil do závodů po dlouhodobých problémech s páteří. Cílem projela na prvním místě s náskokem tří kol posádka Charouz, Enge, Mücke a posunula se tak do čela průběžné klasifikace. Kostka s Maděryčem za nimi zaostávají o dva body.

Černým koněm nedělního sprintu divize 4 pro auta s objemem nad dva litry byl Němec Mücke za volantem zbrusu nového vozu Aston Martin. Závod ale suverénně ovládl zkušený Enge. „Ve větru se auto chvílemi chovalo jako formule, jinak bylo vše bez problému. O titul ve sprintu jsme sice přišli, ale máme ještě naději na prvenství v celkovém pořadí, které je důležitější,“ řekl liberecký rodák.

Posledním vytrvalostním závodem divize 4 bude šestihodinový Epilog, který se pojede na Masarykově okruhu 25. října a oficiálně tak uzavře letošní závody na brněnském okruhu.

Amos Krejčí