VYBERTE SI REGION

Ve vedru je nejsložitější udržet koncentraci, upozorňuje Karel Hanika

Brno – Nejtěsnější závod za dlouhou dobu loni viděli diváci na Masarykově okruhu při Velké ceně v kubatuře Moto3. Prvních patnáct jezdců dorazilo do cíle v jedné velké skupině v rozmezí dvou sekund. Poslední v této skupině byl brněnský jezdec Karel Hanika. I letos se chce držet čela, třeba i s lepším umístěním. „Loni jsem se v čelní skupině sice držel zuby nehty, ale byl jsem tam. Letos to může být podobné," říká devatenáctiletý závodník.

15.8.2015 1
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Karel Hanika.Foto: DENÍK/Attila Racek

Podle odhadů máte z českých jezdců největší šanci bojovat o stupně vítězů. Je to podle vás reálné?

Myslím, že Kuba Kornfeil má stejnou šanci, jezdíme na stejné motorce. Udělat bednu je neskutečně složité. Letos se jezdí o poznání rychleji než loni. A je tady Danny Kent. Ten když začne tahat, časy jdou ještě dolů, ostatní se mu snaží přibližovat. Soustředím se na sebe. Loni mi docela šly tréninky, pak jsem spadl v kvalifikaci. Chci si správně nastavit motorku a dobře vybrat pneumatiky, což bude v závěru závodu alfa a omega. Až nastavíme motorku, bude to jen na mě.

Máte pocit, že Kentova dominance je příčina zrychlování ve třídě Moto3?

Zrychluje se všude. Dannymu to letos jde, zrychlování ale není jen kvůli němu. Motorky se zase zlepšily, proto se jezdí o hodně rychleji.

V sezoně se vám nevyhýbají pády. Má to se zrychlováním souvislost?

Z mého pohledu jsem mohl tak za pět šest pádů. To jsem chtěl zajet rychlá čas, dost jsem na to tlačil a přehnal jsem rychlost. Nesčetně pádů jsem ale měl proto, že motorka se prostě rozhodla nefungovat. Nejen z mého pohledu, ale i podle technika. Prostě to skončilo pádem, aniž bych udělal chybu. To se nevymlouvám, tak to je. A samozřejmě, když chcete zajet dobrý čas, někdy na plyn musíte zatlačit.

V celkovém pořadí Moto3 jste zatím šestnáctý. Čekal jste ve druhé sezoně v této kategorii posun o něco výš?

Mohlo to být o poznání lepší, každý to ví. Měl jsem sérii smolných závodů, kdy jsem mohl uspět, ale z různých důvodů to nevyšlo. Já i tým vidíme, že progres oproti loňsku tam je. V každém tréninku jsme okolo desátého místa, to je dobré. Ale musím se naučit nastavit si motorku na závodní vzdálenost. To je pro nás zásadní úkol pro druhou část sezony.

Zatím nemáte smlouvu pro příští sezonu, zaznívají spekulace o vašem přesunu do Moto2. Jak to je?

Jsme ve fázi jednání. Děláme na tom, abych měl příští rok dobrou motorku a mohl se zase posunout dál. Co se týká Moto2, rozhodl jsem, že je rozumné zůstat minimálně ještě sezonu v nižší třídě. I když při mých fyzických proporcích mi může větší stroj vyhovovat. V tuto chvíli není nic jistého.

Druhý rok jezdíte za tým Red Bull KTM Ajo. Je možné, že změníte barvy?

Uvidíme. Jak říkám, nic není jistého. Záleží i na dalších závodech v této sezoně.

O víkendu vás čeká závod v extrémním teplu. Jak se na to připravujete?

Bude to zajímavé. Když je vyšší teplota, mají motorky trochu slabší výkon. Ale to je pro každého stejné, víc záleží na připravenosti jezdce. Věřím, že jsem na tom dobře díky tréninku. Mám horko rád a jezdí se mi v něm dobře.

Vedrem je proslavená Malajsie, kde je i vysoká vlhkost. V Brně je sucho, bude to rozdíl?

Jsem zvyklý trénovat ve Španělsku, byl jsem tam i přes léto. Jezdíme taky v teplotách okolo čtyřicítky. Teď to bude hodně podobné, ani ve Španělsku není moc vlhko. Závodění ve vedru je spíš o hlavě, o udržení koncentrace. To je těžší než věci spojené s fyzickou kondicí.

Může být letošní závod kvůli kombinaci zrychlování a vedra nebezpečnější než v minulých letech?

To asi ne. Hlavní bude zůstat v klidu. V těchto podmínkách asi nikdo neodjede, spíš čekám boj až do konce.

Přizpůsobujete počasí vaši životosprávu?

Samozřejmě musíme hodně pít, na trati ztratíme velkou hmotnost. Odjedu pár kol a jsem úplně mokrý. Co se týká stravy, mám kluka, který mi doporučuje, co v tomto počasí jíst.

Autor: Jan Pařík

15.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies