VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyvěšování vlajek při závodech může zachránit jezdcům životy

Brno /INFOGRAFIKA/ – Napínavý závod mistrovství světa silničních motocyklů je v plném proudu. Jeden ze závodníků náhle padá a jeho motorka zůstává ležet nebezpečně na trati. Ostatní jezdci téměř okamžitě zpomalí, i když nehodu nemohli zaznamenat. Traťoví komisaři totiž ihned dávají znamení, mávají žlutou vlajkou.

15.8.2014 AKTUALIZOVÁNO 15.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Jde o typický obrázek z motoristického klání. Pro komunikaci mezi vedením tratě, komisaři a jezdci se využívají optické signály. Vedle světel to jsou právě vlajky, které jsou pro závodníky velmi důležité. „Vlajky nám mohou zachránit život," potvrzuje šlapanický rodák Michal Filla, který jezdí mistrovství Evropy třídy Supersport 600.

Všichni závodníci musejí tato znamení bez výjimky ovládat. „Prověřuje se to u licenčních testů. Bez znalosti vlajek vás nenechají závodit," přibližuje Filla.

Vlajek je řada a někdy není jednoduché se v nich vyznat. „Občas se divím, co komisaři vytáhli. Nejznámější a nejpoužívanější jsou ale jednoduché," pobaveně doplňuje Michal Šembera, další špičkový motocyklista a brněnský rodák.

Pro jezdce představují vlajky na trati jedno z mála spojení s okolím. „Komunikujeme ještě pomocí týmových informačních tabulí. Někdo přijímá od svého týmu i krátké zprávy na displej motorky," popisuje Filla.Pro zvětšení rozklikněte.

Rychlost motocyklů mnohdy překračuje i tři sta kilometrů v hodině, proto není těžké znamení přehlédnout. „Párkrát jsem si nějaké vlajky nevšiml, naštěstí jsem nebyl nikdy penalizovaný," říká Šembera. „Třeba Valentino Rossi používá ohromnou informační tabuli. Menší by totiž při jeho velké rychlosti neviděl," přidává Filla.

Často se události na trati signalizují i kombinací různých vlajek. „Pokud někdo spadne, vyvěsí hned žlutou. Když zůstane stroj na trati a musí se odklidit, následuje červená vlajka," dodává dvaatřicetile­tý Filla.

Autor: Jan Pařík

15.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Ilustrační foto.
1

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Divoká bitka. Před nádražím se poprala desítka lidí, měli i teleskopické obušky

Brno - Teleskopické obušky, dva lehce zranění mladíci a dva v policejní cele. Rvačku asi deseti lidí, ke které došlo na brněnském hlavním nádraží, šetří od pátečního večera policisté.

Verbíři se protančili na mezinárodní festival

Moravské Knínice /REPORTÁŽ/ – Co se stalo kdysi, v tem strážnickém lesi, zpívá dvojice vystupujících verbířů v doprovodu cimbálové muziky a sokolovna plná lidí v tichosti sleduje, jakými kroky ji o chvilku později překvapí dva mladí muži, jak píseň i jejich kroj napovídá, původem ze Strážnice. Ti vystupují na Soutěži o nejlepšího tanečníka slováckého verbuňku, kterou pořádá v sobotu večer soubor Kyničan z Moravských Knínic.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brno - Zhruba šest set dětí loni na jižní Moravě uteklo z domu. Nejčastěji se jedná o mladistvé z výchovných ústavů a dětských domovů. Obrátit se se svými problémy mohou třeba na brněnskou Modrou linku důvěry.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

Brno - Odpadky z celé Moravy ohřejí vodu na sprchování Brňanům. Představitelé brněnské spalovny se totiž chystají o polovinu zvýšit množství zlikvidovaného komunálního odpadu, který zařízení mění na teplo a elektrický proud. O navážení odpadu jednají s obcemi v sousedních krajích i v Moravskoslezském kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies