VYBRAT REGION
Zavřít mapu

WTCC: ''modré'' stupně vítězů narušilo jen BMW

Brno - Jezdci s chevrolety deklasovali konkurenci, když obsadili pět z šesti medailových příček při mistrovství světa cestovních vozů v Brně.

20.6.2011
SDÍLEJ:

Světový šampion Yvan Muller v závodu mistrovství světa cestovních vozů na Masarykově okruhu.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Nové motory, specifický profil tratě a výborná statistika „bavoráků“ na Masarykově okruhu. Nic z toho nepomohlo. Modrá vlna ze zámoří, která se valí letošním šampionátem, neztratila na síle ani v Brně.

Český podnik mistrovství světa cestovních vozů, který se možná jel na jihu Moravy naposledy, jen podtrhl předešlé scénáře. Dominovala v nich modrá auta Chevrolet Cruze. Oba víkendové závody na brněnském okruhu ovládli jezdci amerického továrního týmu a připsali si i pět z šesti míst na stupních vítězů.

„Měli jsme po celý víkend nejlepší auto a dokázali jsme toho naplno využít,“ zhodnotil klání úřadující světový šampion a jeden z včerejších vítězů Yvan Muller. Právě jedenačtyřicetiletý Francouz se na jihu Moravy cítil jako doma. Ovládl kvalifikaci, v prvním závodě dojel těsně druhý a v následujícím jasně dokráčel k vítězství až z osmého místa na startu.

„Moc mě těší, že se mi podařilo vylepšit předchozí výsledek, kdy jsem si nedojel pro triumf,“ povídal Muller, který v úvodním závodě nevyužil nejlepší startovní pozici a cílem projel až za týmovým kolegou a vedoucím mužem letošního šampionátu Robertem Huffem.

„Jsem rád, že tady Yvan nakonec vyhrál. Po prvním závodě byl totiž hodně rozrušený,“ dělal si legraci z úřadujícího světového šampiona po závodě třetí týmový kolega Alain Menu.

Absolutní dominanci chevroletů na stupních vítězů pokazil americké značce jen Tom Coronel s BMW. Zkušený Nizozemec odolal ve druhém závodě náporu hned dvojice chevroletů a ubránil se až ke stříbrnému stupínku.

„Mám pocit, že jsem se díval víc do zpětných zrcátek než na čelní sklo. Na trati jsem lítal zleva doprava. Snažil jsme se jet hodně obrannou stopu, protože jsem věděl, že mám za sebou dva rychlejší soupeře, kteří se přede mě snaží dostat,“ popisoval náročnou situaci Coronel.

„Dopředu mě hnala vidina druhých letošních stupňů vítězů. Musel jsem riskovat, ale výsledek nakonec stojí za to,“ radoval se jezdec „bavoráků“, který si z jihu Moravy odvezl celkem třicet bodů ještě za čtvrtou příčku. Právě německé značce se v Brně v předchozích letech nebývale dařilo, když ovládla sedm z posledních deseti startů. Ani dobrá statistika jí ale tentokrát nepomohla k většímu prosazení mezi továrními chevrolety.

Ty dominují poháru konstruktérů se ziskem 405 bodů a obrovitým náskokem 167 bodů před druhým BMW. „Na začátku sezony jsme hodně ztratili. Tentokrát jsem byl docela spokojený s výkonností auta, tak snad se přenese i do dalších závodů,“ přál si Coronel.

V úvodním závodě svedli souboj dva největší kandidáti na letošní titul. Na startu druhý Huff se ve třetí zatáčce protáhl před Mullera a deset kol před ním držel minimální náskok. V závěru odrazil útok svého rivala a vyhrál s náskokem necelé sekundy.

Na čele celkového pořadí se stále drží i po brněnském závodě Huff se 187 body. Druhý Muller stáhl po víkendu ztrátu na rozdíl 25 bodů. Třetí je jejich týmový kolegu z Chevroletu Alain Menu.

Masarykův okruh o víkendu navštívilo celkem 27 tisíc diváků, počet návštěvníků byl o dva tisíce nižší než v loňském roce. Budoucnost šampionátu na brněnské trati je ale pro nadcházející rok ohrožená. Kvůli nedostatku peněz hodlá vedení Automotodromu šetřit a seriál cestovních vozů patří k prvním adeptům na ukončení spolupráce.

Další akcí na brněnské trati bude světový šampionát superbiků, který přisviští za necelé tři týdny.

TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK

BRNĚNSKÉ ZÁVODY
Výsledky pátého podniku mistrovství světa cestovních vozů:
- 1. závod: 1. Huff (Brit./Chevrolet Cruze) 21:59,507, 2. Muller (Fr./Chevrolet Cruze) –0,858, 3. Menu (Švýc./Chevrolet Cruze)) –11,697, 4. Coronel (Niz./BMW 320 TC) –13,026, 5. Poulsen (Dán./BMW 320 TC) –13,772, 6. Dahlgren (Švéd./Volvo C30 Drive) –14,353.
- 2. závod: 1. Muller 22:08,247, 2. Coronel –4,183, 3. Menu –4,415, 4. Huff –5,033, 5. Nykjaer (Dán./Sunred SR Leon) –8,450, 6. Tarquini (It./Sunred SR Leon) –9,118.
- Celkové pořadí: 1. Huff 187, 2. Muller 162, 3. Menu 134.

Rekord vydržel. O tři desetiny

Brno – Naplno vytáčené motory, úžasné zrychlení při výjezdech ze zatáček. Monoposty seriálu Auto GP, který se jel o víkendu jako jeden z doprovodných závodů mistrovství světa cestovních vozů, přiblížily fanouškům na Masarykově okruhu atmosféru závodů formule 1.

Už úvodní metry prvního závodu postavily diváky na tribuně na nohy. Ital Venturini škrtnul o Španěla Barbu, jehož vůz skončil v boxové zdi. Drama pokračovalo v zatáčce u tribuny A, kde v kačírku hromadně pohřbili svoje naděje Francouz Tambay, Ital Onidi a Španěl Mendez.

Vyřazení šesti vozů hned v prvním kole přimělo pořadatele k úvahám, zda bude mít cílová šachovnice vůbec koho odmávnout… Počet odpadlíků se poté už ustálil a po odjezdu safety caru z tratě bavilo diváky už jen jejich závodnické umění. Jedenáct kol držel soupeře v šachu osmnáctiletý Rio Haryanto, který překvapil v kvalifikaci nejlepším časem, takže zvukař Masarykova okruhu narychlo sháněl indonéskou hymnu.

Po odbočení Haryanta do boxů k povinné výměně kol se ujal vedení Ital Luca Filippi, který loni zaznamenal oficiální rekord Masarykova okruhu časem 1:43,260. „Miluji brněnskou trať a jsem rád, že se tady náš šampionát jezdí,“ prohlásil Filippi.

K překonání jeho rekordu se letos časem 1:43,511 nejvíc přiblížil Angličan Jon Lancaster. Do druhého závodu vyrazil z pole position Rus Sergej Afanasiev, jenže přílišná motivace ho vyhnala do bezpečnostní zóny a vedoucí pozici převzal Ital Samuele Buttarelli.

Třináct kol mu dýchalo na záda duo Haryanto–Filippi, nervy však udržel na uzdě a závod dokončil na vítězné notě. „Věděl jsem, že si pod tlakem nemohu dovolit sebemenší chybu, což se mi podařilo,“ řekl spokojený Buttarelli.

„V třetí zatáčce po startu jsem měl štěstí, že jsem nevyletěl z dráhy. Byl to ale pro mne skvělý víkend. V sobotu pole position a a v neděli moje první pódium v sezoně,“ zářil Haryanto.

AMOS KREJČÍ

20.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení