VYBRAT REGION
Zavřít mapu

WTCC v Brně: hon na suverénní chevrolety

Brno /INFOGRAFIKA/ - Chevrolet, Seat, BMW, nebo Volvo? Zvítězí letošní suverén, nové motory, zkušenosti s brněnskou tratí, nebo překvapí nováčci? Čtyři automobilové značky a čtyři otazníky provází víkendové závody na Masarykově okruhu, kam se přižene opět po roce mistrovství světa cestovních vozů.

16.6.2011
SDÍLEJ:

Finále Mistrovství světa cestovních vozů 2010.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Jediný letošní podnik světového šampionátu automobilů na brněnské trati nabídne především vyrovnané souboje. „Nikdo netuší, jak silný kdo přijede. BMW zde vyhrálo posledních sedm z deseti závodů, Volvo se Seatem zase nasadí nové motory, aby čelilo letošní dominanci chevroletů,“ přiblížil klání WTCC mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana.

Plechové facky, tvrdé kolize, létající utržené blatníky či spoilery jsou diváky vyhledávaným kořením bitev čtyř světových značek. Bývalý mistr světa Ital Gabriele Tarquini dokonce přirovnává závody k duelům v ringu. „Cítím, že autem bojuji na trati stejně jako boxer svým tělem,“ říkal jezdec Seatu. „Jde především o dobrou show pro diváky,“ dodal.

K vyrovnanosti šampionátu přispívají na základě výsledků přidělované hmotnostní handicapy, jejichž maximum však nesmí přesáhnout šedesát kilogramů.

Dosavadní souboje mistrovství světa cestovních vozů hovoří ve prospěch chevroletů, triumfujících už celkem sedmkrát, zatímco před pár lety kralující Seat si zatím připsal jediné vítězství.

Rychlá reakce Chevroletu

Šampionát právě prožívá překlenovací období, kdy se na startovních roštech scházejí vozy s šestnáctistov­kovými přeplňovanými benzinovými motory a dožívající dvoulitrová auta. Na nové předpisy nejhbitěji zareagoval Chevrolet, který jako jediný letos nasazuje oficiální tovární tým.

Ten proloužil smlouvu loňské hvězdné sestavě tvořené francouzským obhájcem titulu Yvanem Mullerem, Švýcarem Alainem Menem a Angličanem Robertem Huffem. „Na titul teď zatím ještě nemyslím. Nejdříve musím odvádět vyrovnané výkony na trati a sbírat postupně body. Pokud jich budu mít na konci nejvíce, vyhraju. Je to jednoduché,“ usmíval se Muller před jarní premiérou seriálu v brazilské Curitibě.

Chevrolet navíc nasazuje trojici polotovárních vozů řízených Japoncem Yukinorim Taniguchim a v kanadském Vancouveru narozeným Číňanem Darrylem O´Youngem. Čelo celkového pořadí před víkendovými dvěma souboji na jihu Moravy jasně patří mužům v modrém v pořadí Huff, Muller, Menu.

O co váhavěji španělský výrobce do letošního ročníku vstoupil, o to hektičtěji se snaží situaci napravit. Výsledek je zatím takový, že všech šest přihlášených vozů Seat by měl poprvé v sezoně pohánět nový přeplňovaný motor 1600 ccm. „S novou technikou věřím, že se v závodech prokoušeme minimálně do elitní pětky,“ hlásil Tarquini.

Zvukem svého pětiválcového stroje se ve startovním poli vyjímá vůz Volvo Švéda Roberta Dahlgrena, jehož dosud nejlepším nováčkovským výkonem bylo šest bodů z nizozemského Zolderu. Kromě švédského auta vyráží se starou koncepcí motorů do boje už jen vozy BMW.

Modřický Jan Vonka, který před pěti lety při mistrovství světa na Masarykově okruhu hostoval ve voze BMW německého týmu Wiechers Sport, nenajde svého českého následovníka ani letos.

Mistrovství světa cestovních vozů.

Fanoušci doufali v účast Michala Matějovského s vypůjčeným vozem, jenže marně. „Brněnského závodu mistrovství světa bych se rád zúčastnil, ale náš rozpočet je velmi omezený a na další závody nejsou peníze,“ vysvětloval Matějovský, jehož letošními prioritami zůstávají domácí starty s vozem Audi DTM a obhajoba českého vytrvalostního titulu ve dvoulitrové třídě divize 4.

Atraktivní ozdobou víkendu na Kývalce budou i dva závody šampionátu Auto GP, v němž startují formulové monoposty o výkonu 550 koní. Jedním z favoritů bude Ital Luca Filippi, který loni časem 1:43,260 vykouzlil nový oficiální rekord Masarykova okruhu. „Když zavřete oči, zvuk monopostů připomíná formuli jedna,“ uvedl mluvčí okruhu Smetana.

Cestovním vozům letos vyprší smlouva o pořádání na brněnské trati. Zda se série objeví na jihu Moravy i v příštím roce, záleží na osudu Velké ceny silničních motocyklů. „Pokud neseženeme na Grand Prix 2012 dostatek peněz, budeme muset seškrtat výdaje na ostatní závody. Cestovní vozy by byly na ráně jako jedny z prvních,“ vysvětlil Smetana.

Možná dva poslední závody této série si po sobotních kvalifikacích diváci užijí v neděli. První odstartuje pět minut po jedné hodině odpoledne, druhý o dvě hodiny později.

AMOS KREJČÍ
TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK

16.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Špilberk obsadili v sobotu v osm hodin ráno. A večer z něj ukázali, jak vypadá Nebe na zemi. Než ale ohňostrůjci ze společnosti Flash Barrandov SFX závěrečnou show festivalu Ignis Brunensis pod tímto názvem odpálili, čekaly je dlouhé hodiny práce.
24

Čtvrt hodiny nebeského divadla? Ohňostroj na Špilberku chystali patnáct hodin

Ilustrační foto.

Auto bez řidiče i se zataženou ruční brzdou vjelo do silnice. Blokovalo provoz

Hokejista Voráček pálil i v kopačkách. Na charitativním turnaji nasázel hattrick

Mikulov /REPORTÁŽ/ - Sobotní charitativní fotbalový turnaj sportovních a hereckých osobností v Mikulově vyhrál tým pořádajícího hokejisty Jakuba Voráčka.

Abraham vyrovnal svůj nejlepší výsledek v MotoGP. V Assenu dojel sedmý

Assen, Brno – Své nejlepší umístění v nejprestižnější kategorii MotoGP mistrovství světa silničních motocyklů vyrovnal brněnský jezdec Karel Abraham. V nizozemském Assenu dojel sedmý, což je jeho nejlepší výsledek od návratu do MotoGP.

Letní kina zahajují sezonu. V Židlochovicích neotevřou kvůli staré promítačce

Brněnsko - Letos si lidé mohou užít sledování filmů pod hvězdami hned na několika místech na Brněnsku. V Židlochovicích však o oblíbenou letní zábavu přijdou.

Politické strany zbrojí na volby. Lákají na lékaře nebo buchty a koblihy

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ - Už jen čtyři měsíce mají jisté křesla ve sněmovně současní poslanci. Přesně 121 dnů totiž zbývá do začátku parlamentních voleb. Většina stran už má jasno, koho do boje pod svou zástavou pošle.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies