VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zákulisí Velké ceny: Přívěsy stojí na centimetr přesně

Brno – Luxusní palác složený do jednoho kamionu. Tak vypadá zázemí jednotlivých týmů MotoGP před víkendovou Velkou cenou silničních motocyklů České republiky na Masarykově okruhu. Redaktor Deníku Rovnost včera pomáhal stavět hospitality Cardion AB Motoracing, za který jezdí brněnský jezdec Karel Abraham.

10.8.2011
SDÍLEJ:

Redaktor Deníku Rovnost Tomáš Valaškovčák si každý den vyzkouší jednu práci, která je nutná k bezproblémovému fungování podniku na brněnské trati. Foto: DENÍK/Attila Racek

Úterní dopoledne pro mě znamená montování sto metrů čtverečních rozsáhlé budovy. „Trvá nám to ve čtyřech asi den a půl, takže skončíme až zítra (dnes – pozn. red.),“ přivítá mě Pavel Hamšík, který montuje zázemí Abrahamova týmu po celém světě. Megalomanských staveb s „opalovacími“ terasami některých konkurenčních stájí ale nedosahuje.

Vše potřebné je naskládané uvnitř jednoho ze čtrnáctimetrových přívěsů, který nejdříve vystěhujeme. Vynášíme vše od kusů podlahy až po víc než desetimetrovou obloukovou konstrukci střechy, která mi přijde překvapivě lehká. „Je z hliníku,“ vysvětluje Hamšík.

„Vždy v úterý a ve středu před závody vše stavíme, v neděli po nich bouráme. Někdy skončíme kolem půlnoci, jindy třeba až v pět ráno,“ přibližuje rozložení práce druhý Čech Ondřej Kocourek. Jejich kolegy jsou dva Belgičané.

Druhý kamion, jehož cena se odhaduje na pár desítek milionů korun, slouží k jednáním majitele týmu Karla Abrahama staršího. Uvnitř má k dispozici dvě klimatizované místnosti s televizemi, malou kuchyň a sprchu.

Plocha, kde vyroste posezení, jídelna a zároveň místnost pro hosty, dostane tým dopředu vytyčenou bílými čárami na obrubnících, kam stavitelé hospitality na centimetry přesně parkují přívěsy. „Někdy to trvá chvíli, jindy desítky minut,“ popisuje Kocourek couvání svého kolegy. Za čtyři minuty stojí na svém místě.

Potom pomocí laserového měřidla vyrovnáváme kamiony. „Musí stát naprosto vodorovně. Novější typy už se i samy srovnají,“ dodává Kocourek. Následuje důkladné čištění kamionů zvenku a montování střechy a podlahy.

MINISERIÁL
Na Masarykově okruhu se o víkendu jede Velká cena silničních motocyklů. Jak se připravuje okruh i závodní týmy na vrchol sezony? Redaktor Deníku Rovnost Tomáš Valaškovčák si každý den vyzkouší jednu práci, která je nutná k bezproblémovému fungování podniku na brněnské trati. Od přípravy ochranných bariér podél trati přes montování týmového zázemí až po stavění závodního stroje. Jeho postřehy najdete každý den na stránkách Deníku Rovnost.

Autor: Tomáš Valaškovčák

10.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hráz Brněnské přehrady drží vodu, kterou využívají lidé ke koupání a energetici k výrobě elektřiny.
AKTUALIZOVÁNO
65

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Miloš Kratochvíl.
1

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Podolí – Úsek dálnice, který v pátek odpoledne zablokovala hromadná nehoda čtyř osobních aut se dvěma nákladními auty a jednou dodávkou, je opět průjezdný. Nehoda se stala kolem třetí hodiny odpoledne na 205. kilometru dálnice D1 u Podolí na Brněnsku ve směru na Vyškov.

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení